چطور یک رول آپ حرفه ای طراحی کنیم؟

مهسا موسوی / 28 اردیبهشت 1398

سوال اینجاست که برای داشتن یک رول آپ خوب و با کیفیت که در یک نگاه نظر مخاطب را به سوی خود جلب کند چه باید کرد؟

نحوه طراحی یک رول آپ حرفه ای باید به چه صورت باشد؟

در این مطلب چند نکته در مورد طراحی رول آپ بیان می کنیم که با رعایت آنها می توانید در موقعیت های مناسب رول آپ خاص و حرفه ای از کسب و کار خود ارائه کنید.

1- در طراحی رول آپ سعی کنید لوگو کسب و کار خود را در بالای طرح قرار دهید. بدین منظور که اصولا لوگو هر شرکت نشان دهنده هویت آن شرکت بوده و به عنوان آن برند شناخته می شود. پس زمانیکه لوگو در جای مناسب قرار بگیرد نگاه مخاطب را به خود جلب کرده و معرف برند شما در لحظه اول خواهد بود.

رول آپ

 

2- برای جلب نظر بیننده و معرفی شرکت خود در لحظه اول، می توانید در کنار لوگو از شعار تبلیغاتی یا پیام اصلی شرکت خود نیز استفاده کنید. به این دلیل که اصولا شعار تبلیغاتی مرتبط با زمینه کاری انتخاب شده و سعی بر آن است که در پس جمله ای کوتاه به هدف کاری نیز اشاره شود. با این کار حتی زمانی که بیننده هیچ شناختی از شما و زمینه کاری مربوط به برند شما ندارد، می تواند با دیدن لوگو و در کنار آن پیام تبلیغاتی کسب و کارتان متوجه زمینه کار و یا حتی خدمات و محصولات ارائه شده توسط شما شود.

 

طراحی رول آپ

 

 

3- از لحاظ بصری، ذهن عادت به دیدن و خواندن از راست به چپ و از بالا به پایین دارد؛ بنابراین اطلاعات مهمی که قصد دارید توسط مراجعه کنندگان دیده شود (مثل پیشنهادات ویژه، معرفی محصولی خاص یا حتی اطلاعات تماس) را در نقاطی که دید بیشتری دارند قرار دهید تا نظر بیننده را جلب کند و در ذهن وی ماندگار شود.

4- نکته بالا اصلا به این معنی نیست که در طراحی رول آپ خود زیاده روی کرده و آن را با اطلاعات اضافی و غیرضروری شلوغ کنید. اتفاقا هرچه طرح شما ساده تر و خلوت تر باشد کمتر موجب سردرگمی بیننده می شود و احتمال اینکه پیام خود را به مخاطب برسانید بیشتر است. اصلا نگران اینکه همه اطلاعات در طراحی رول آپ نگنجد نباشید چون به هر حال بخش بزرگتری از اطلاعات توسط تراکت، بروشور و همکاران شما در تیم فروش به مشتری انتقال داده می شود.

5- اگر قصد استفاده از تصویر در طراحی خود دارید توصیه می شود در انتخاب عکس دقت کنید چون عکسی که در طرح خود قرار می دهید بیشتر از هر چیزی در زمینه طرح شما دیده می شود. پس خیلی مهم است که یک عکس با کیفیت انتخاب کنید که حداقل رزولوشن آن 300dpi بوده و در فرمت رنگی CMYK باشد.

 

چاپ رول آپ

 

6- برای طراحی رول آپ سعی کنید از رنگ هایی در طرح خود استفاده کنید که با رنگ سازمانی و رنگ لوگو شما همخوانی داشته باشید. لازم است این نکته را حتی در مورد رنگ نوشته های روی کار نیز رعایت کنید تا زیبایی بیشتری را در طرح نهایی داشته باشید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله