برنج پاکستانی چیست و چه فرقی با برنج هندی دارد؟

زینب علیجانی / 14 اسفند 1399

قیمت برنج پاکستانی و باسماتی

سفارش تولید و چاپ کیسه برنج

در این مقاله قصد داریم تا توضیح جامع وکاملی درباره برنج پاکستانی، نحوه تولید و انواع آن را بدهیم. پس حتما تا انتهای مقاله را دنبال کنید.

پاکستان یکی از بزگترین تولیدکننده‌ها و مصرف‌کننده‌های برنج در جهان است. برنج پاکستانی دانه بلد و نازک است و عطر زیادی دارد. این برنج میزان آمیلاز پایینی دارد و در زمان کمتری پخته می‌شود. در این مقاله در مورد برنج پاکستانی و ارزش خرید آن صحبت می‌کنیم.

چه نوع برنجی از پاکستان وارد می‌شود؟

برنج پاکستانی در زمین‌های حاصل‌خیز استان‌های سند و پنجاب کشت می‌شود. در این منطقه میلیون‌ها کشاورز به کاشت و برداشت برنج مشغول هستند و این کار اصلی و تنها منبع درآمدشان است. برنجی وارداتی پاکستان به ایران از نوع باسماتی است. پاکستان بعد از هند یکی از بزگترین تولیدکننده‌های برنج باسماتی است که به کیفیت، طعم و عطر فوق‌العاده معروف است.

چند نوع برنج پاکستانی وجود دارد؟

از انواع برنج پاکستانی می‌توان به سه نوع ایندیکا دانه بلند، ایندیکا دانه درشت و جاپونیکا اشاره کرد که همگی نوعی برنج باسماتی هستند. برنج‌های دانه بلند پاکستانی بیشتر در سند کشت می‌شوند و معمولاً حاصل‌خیز تر از برنج ایرانی و دیگر انواع برنج باسماتی هستند.

برنج آروماتیک دانه بلند زود پز سفید

 

بهترین برنج پاکستانی چیست؟

برندهای زیادی در پاکستان وجود دارند که برنج های خوبی تولید می‌کنند و شما از هرکدام از این برندها خریداری کنید راضی خواهید بود اما نمی‌توان مطمئن شد برنج وارداتی باسماتی دقیقاً از چه برند و چه نوعی است و تنها می‌تواند به نظری که متخصصان حوزه برنج از روی ظاهر دانه ها می‌دهند اعتماد کرد. برندهای رویال، لوندبرگ و کوهی‌نور از بهترین صادر کنندگان برنج پاکستانی هستند.

9 برند برتر برنج باسماتی

همه برنج‌ها برابر نیستند و این به ویژه در مورد برنج پاکستانی صدق می‌کند. باسماتی به طور سنتی در دامنه کوه‌های هیمالیا رشد می‌کند، همانطور که در بسیاری از مارک‌های مورد علاقه ما خواهید دید. همچنین یکی از معدود انواع برنجی است که به طور کامل دیر کهنه می‌شود، اگرچه فرآیند کهنه شدن برنج پاکستانی نیز بسته به برند و محل تهیه دانه متفاوت است.

قیمت برنج باسماتی

مشاهده و خرید انواع کیسه بسته بندی

1.مزارع خانواده لوندبرگ (family farms lundberg)

این برنج سفید باسماتی کالیفرنیا نه تنها به عنوان بهترین گزینه برنج پاکستانی سفید، بلکه به طور کلی بهترین برند برنج پاکستانی است.
مزارع خانواده لوندبرگ نه تنها برنج باسماتی خوشمزه را پرورش می‌دهد، بلکه یک گزینه ارگانیک با طعمی عالی و عطر و بوی مناسب است.

 ویژگی های اصلی:

• فاقد GDO بوده و گزینه‌ای ارگانیک است.

• رشد پایدار با استفاده از شیوه های کشاورزی سازگار با محیط زیست.

• طعم بهتری نسبت به برنج سفید دارد، اما به اندازه برنج هندی مغزدار نیست.

بزرگترین اشکال: این برنج سفید پاکستانی باسماتی سنتی است که برخی آشپزها آن را اشتباه می‌دانند.

مزارع خانواده لوندبرگ لذیذترین برنج سفید باسماتی را که می‌توانید پیدا کنید کشت می‌کند. آن‌ها از تکنیک های کشاورزی پایدار برای نسل های زیادی استفاده کرده‌اند که برای محیط زیست و حتی برای برنج بهتر است. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های برنج پاکستانی مزرعه لوندبرگ، پایین‌ترین میزان آرسنیک آن است، به‌ویژه در برنج‌های کشت‌شده تجاری. متأسفانه، آرسنیک در برنج انباشته می‌شود، بنابراین اگر مقدار زیادی از این دانه می‌خورید، لوندبرگ انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. کیفیت عالی خاک باعث رشد برنج خوشمزه و لذیذ می‌شود.

2.دانه برنج باسماتی قهوه ای ارگانیک (seeds of change)

 برنج باسماتی قهوه‌ای ارگانیک Seeds of Change به چند دلیل دومین انتخاب ماست.
اما چیزی که واقعاً مورد توجه ما قرار گرفت این است که این برنج در کمتر از 2 دقیقه آماده و پخته می‌شود.

 برنج یک دانه همه کاره است، اما پختن آن به زمان نیاز دارد و ما همیشه وقت نداریم. بنابراین، اگر عجله دارید، این برندی است که می‌خواهید به آن برسید.

 ویژگی های اصلی:

 • بدون طعم، رنگ یا مواد نگهدارنده مصنوعی می‌باشد.

• 90 ثانیه آماده می‌شود.

بهرین برنج پاکستانی

3.برنج باسماتی رویال سفید (royal basmati rice)

 برنج رویال وایت باسماتی در هند از کشاورزان محلی که هنر مراقبت از محصولات خود را دارند، کشت و برداشت می‌شود. کیفیت این برنج پاکستانی کاملاً درجه یک نیست اما کاملا ارگانیک و فاقد GMO است. با دقت در سطح متخصص در سیلوهای با دمای کنترل شده، کیفیتی که افراد کمی فکر می‌کردند در مورد برنج خود بپرسند، اما این بسیار مهم بود. برنج پاکستانی کهنه شده طعم دانه را بر خلاف شراب خوب به ارمغان می‌آورد.

 ویژگی های اصلی:

•  از دامنه‌های هیمالیا به دست آمده است.

• تا 12 ماهگی دارای طعم، بافت و بوی فوق‌العاده می‌باشد.

* در 15-20 دقیقه آماده می‌شود.

 بزرگترین اشکال: در حالی که برنج پاکستانی رویال یکی از بهترین برنج‌های پاکستانی می‌باشد، بزرگترین نگرانی در مورد این محصول بسته بندی آن است. اغلب تنها شکایت از این نوع برنج پاکستانی، بسته بندی آن می‌باشد.

4.غرور هند - برنج پاکستانی بسیار بلند (pride of India)

این برند جایزه بهترین طعم برنج پاکستانی را به دست آورده است و همچنین در لیست گزینه های کلی بهترین برنج پاکستانی جای دارد. این مدل برنج بدون آفت و مواد نگهدارنده رشد کرده و کشت می‌شود.

ویژگی های اصلی:

• 2 ساله است.

• دانه بسیار بلند و ریز دارد.

• از مزرعه تا سفره غذا.

بزرگترین اشکال: این برنج باید قبل از پختن شسته و خیس شود، که کمی زمان می‌برد. اما این برنج پاکستانی ارزشش را دارد زیرا دانه ها بسیار بلند و پر طعم هستند.

انتخاب بهترین برنج پاکستانی طعم دار

خوشبوترین برنج پاکستانی در حال حاضر برنج پراید هند است. اگر از آشنایان باسماتی هستید، می‌توانید درک کنید که کهنه کردن دقیق برنج فرآیندی است که اجازه می‌دهد طعم و عطر واقعاً در برنج بنشیند. این برند برنج خود را بدون مواد شیمیایی و آفت کش‌ها پرورش می‌دهد و جای تعجب نیست که به آن افتخار هند می‌گویند.

5. Food to live

 یافتن برنج قهوه ای با کیفیت عالی کار ساده‌ای در جهان نیست، اما Food to Live آن را فراهم می‌کند. نه تنها محصولات آن ارگانیک است، بلکه همه محصولات آن‌ها دوستدار وگان هستند و این شرکت به طور کلی به سلامت جهانی برای مردم و محیط زیست اختصاص دارد.

 ویژگی های اصلی:

 • دارای ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری نسبت به باسماتی سفید می‌باشد.

 • باعث افزایش سطح سلنیوم و ویتامین های B موجود می‌شود.

 • طعم و عطر عمیق تر از باسماتی سفید.

 بزرگترین اشکال: از آنجایی که برنج قهوه ای حاوی پوسته است، پخت این نوع باسماتی به زمان بیشتری نیاز دارد و همیشه کمی تردتر از برنج باسماتی سفید خواهد بود.

کدام برنج پاکستانی بهتر است؟

انتخاب بهترین برنج قهوه ای پاکستانی

برنج قهوه ای باسماتی زیاد رایج نیست، اما وقتی یک تامین کننده عالی پیدا می‌کنید، لذت بخش است. مورد علاقه ما برنج باسماتی قهوه ای ارگانیک Food to Live است. اکثر ویتامین ها و مواد معدنی، به ویژه ویتامین های B و ویتامین E ، در برنج پاکستانی قهوه‌ای یافت می‌شود. برنج قهوه ای باسماتی نیز یک لیگ بالاتر از برنج قهوه ای ساده است. این دانه بسیار طولانی تر و فیبر بیشتری دارد.

6. برنج افسانه ای تیلدا، باسماتی خالص اصیل 

.این برند نه تنها کیسه های10 پوندی، بلکه گزینه های عمده 20 پوندی و40  پوندی را نیز ارائه می دهد. بسته بندی آن نیز بسیار مستحکم است، بنابراین می‌تواند چنین وزنی را تحمل کند و تا زمانی که از آن استفاده کنید در انبار شما تازه بماند.

 ویژگی های اصلی:

• این برنج پیش از فروش بسیار دقیق تمیز می‌شود.

 • به عنوان یک کیسه 10 پوندی موجود است، اما 10٪ رایگان تحویل داده می شود، بنابراین در مجموع 11 کیلوگرم دریافت خواهید کرد.

 • طعم عالی و عطر دلپذیر هنگام پخت و پز.

 بزرگ‌ترین اشکال: این مدل برنج پاکستانی باید حدود 30 دقیقه قبل از آبکشی و پختن خیس بخورد، بنابراین باید با توجه به زمان آماده‌سازی و پخت برنامه‌ریزی شود.

7. برنج باسماتی دانه بلند داوات اولتیما (daawat ultima extra)

این برند به عنوان برنج سنتی و بهترین برنج پاکستانی، دانه های خود را نیز از دامنه کوه های هیمالیا می گیرد. این برند دارای برنج عالی با طعم و عطر خوب است. این یرند یکی از طولانی ترین دانه ها را در بین تمام مارک های مختلف دارد.

 ویژگی های اصلی:

 • دانه بلند.

 • طعم غنی و کره ای.

 • دارای رنگ سفید مرواریدی می‌باشد.

 بزرگترین اشکال: این برند نسبت به بقیه برند‌های برنج پاکستانی دارای عطر و بوی کم‌تری می‌باشد.

8. برنج پاکستانی dunar elonga

این برند ادعا می کند که مورد علاقه امپراطوران و شاعران بوده است.
 علاوه بر بازاریابی خوب، این شرکت زمان و دقت قابل توجهی را برای آسیاب و فرآوری برنج خود پرداخت کرده است، بنابراین دارای کیفیت بسیار ثابت و قابل احترامی است.

 ویژگی های اصلی:

• با ماشین‌آلات مناسب کشت می‌شود.

• بسیار متعهد به شهرت خود به عنوان یک تامین کننده ممتاز برنج پاکستانی است.

• دارای محصولات فاقد GMO می‌باشد.

بزرگترین اشکال: در حالی که برنج از کیفیت ممتازی برخوردار است، بسته بندی آن مطلقا بهترین نیست.  متأسفانه، به دلیل شکل حمل و نقل، بسته بندی آن در برخی مواقع آسیب دیده به نظر می‌رسد.

9. برنج پاکستانی زعفرانی با دانه‌های بسیار بلند

زعفرانی ادعا می‌کند که بهترین برنج پاکستانی دنیا را کشت می‌کند. همچنین ادعا می‌کند که بو و عطر این برنج بی‌نظیر می‌باشد.
این برند برنج پاکستانی در بازارهای قومی بسیار محبوب است.
این برنج دارای دانه های بلند و رایحه ای مطبوع است.

 ویژگی های اصلی:

 • دانه های برنج بسیار بلند دارد و  بدون اینکه به هم بچسبند کاملا پخته می شوند.

 • برندی اصیل است.

 • فاقد GMO و گلوتن می‌باشد.

قیمت برنج پاکستانی چند است؟

هر کیلوگرم برنج پاکستانی چیزی بین 150 تا 200 روپیه قیمت دارد که به پول ایرانی چیزی بین 4 تا 6 هزار تومان می‌شود. کیسه برنج پاکستانی در وزن های 1 کیلویی، 2 کیلویی، 5 کیلویی و 10 کیلویی به فروش می‌رسد.

برنج باسماتی سفید دانه بلند پاکستانی

آیا برنج پاکستانی از برنج هندی بهتر است؟

احتمالاً شما هم اسم برنج باسماتی را برای توصیف برنج هندی شنیده اید. برنج باسماتی در واقع گونه‌ای از برنج است که در مناطقی از پاکستان و هند رشد می‌کند. به همین دلیل برنج باسماتی هند و پاکستان هیچ تفاوتی باهم ندارند و فقط کیسه های متفاوت بسته بندی می‌شوند.

برنج هندی چیست و برای بیماران دیابتی و قلبی چه فوایدی دارد؟


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
محمد حسن پیریایی ،

باسلام خدمت شما دوستان عزیز من تا حال برنج ایرانی اسفاده می کردم یک باز نشسته نمی توانت دیگر برنج ایرانی بخوره ترا به خدا شما عزیزان ما را راهنمایی کنید چه برنجی اسفاده کنیم ولی خودم میگم پا‌کسانی باتشكر


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله