بازیافت کاغذ باطله

تورنگ / 22 مرداد 1399

روزانه تعداد زیادی کاغذ استفاده می‌کنیم و خیلی از آن‌ها را دور می‌ریزیم اما تا کنون به این موضوع فکر کرده‌ایم که برای این تعداد کاغذی که استفاده می‌کنیم، چقدر به محیط زیست آسیب می‌رسد؟ در این مقاله می‌خواهیم در مورد بازیافت کاغذ باطله صحبت کنیم تا قدمی برای حفظ محیط زیست باشد و کمتر به آن آسیب برسانیم.

کاغذ باطله

چه راه هایی وجود دارد تا کاغذ باطله را بازیافت کنیم؟

  • یکی از این راه هایی که می‌توانید از کاغذ باطله استفاده کنید در پرینتر است. می‌توانید کاغذ های استفاده شده را به عنوان چک پرینت استفاده کنید و در نهایت متوجه خواهید شد که خیلی در مصرف کاغذ صرفه جویی کرده اید.
  • کاغذ باطله را در اختیار کودک تان قرار دهید تا با آن بازی کند و روی آن نقاشی کند.
  • با کاغذهای باطله کاردستی درست کنید. شکل های اوریگامی بسازید.
  • از کاغذهای باطله به عنوان چرک نویس استفاده کنید. اگر دانش آموز یا دانشجو دارید، کاغذ باطله را در اختیارش قرار دهید تا از آن ها به عنوان چرک نویس استفاده کند.

بازیافت کاغذ باطله

ساخت کاغذ باطله در منزل

قبل از این که کارتان را شروع کنید، یک تخته چوبی یا یک آویز فلزی تهیه کنید که بعد از این که خمیر کاغذ را آماده کردید، بتوانید کاغذ را به شکلی که دوست دارید دربیاورید. اما برای این که از کاغذهای باطله بتوانید دوباره استفاده کنید و آن‌ها را بازیافت کنید، کاغذ های دور ریختنی را یک جا جمع کنید، آن ها را به تکه های کوچک تر تقسیم کنید و با آب مخلوط کنید و آن‌ها را داخل مخلوط کن بریزید. دو سوم مخلوط کن باید با آب گرم پر شده باشد و سپس مخلوط کن را روشن کنید تا کاملا مخلوط شوند و به یک خمیر کاغذی شکل نرمی‌ برسید. اگر از این کاغذ می‌خواهید برای نوشتن استفاده کنید باید 2 قاشق چایخوری نشاسته مایع به آن اضافه کنید. برای این که بتوانید کاغذی تهیه کنید که به راحتی روی آن بنویسید، باید جاذبه کمتری داشته باشد. کمی نشاسته را به عنوان ماده آهار دهنده کاغذ استفاده کنید. پس از مخلوط شدن خمیر آماده شده را در یک ظرف کم عمق بریزید. سپس آن را قالب بزنید و در فضایی قرار دهید تا خشک شود. اگر بین کارتان متوجه شدید که آب اضافی در حین قالب زدن از کاغذ خارج می‌شود، از کاغذ هایی که مخصوص شیرینی پزی هستند یا از کاغذ های اسفنجی به عنوان پوشش در زیر خمیر استفاده کنید. این کار باعث می‌شود به نتیجه بهتری برسید. با این کار کاغذ باطله را دوباره بازیافت کردید و به محیط زیست کمک کرده اید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

کاغذ سازی | تولید کاغذ | تولیدی کاغذ
کاغذ سازی | تولید کاغذ | تولیدی کاغذ

کاغذ ورق نازکی است که معمولاً از خمیر سلولزی مشتق از چوب و سایر مواد لیگنوسلولوزیک مانند پنبه، برنج یا کاه گندم برای مقاصد نوشتن، چاپ و بسته‌بندی تولید می‌شود. در این مقاله فرایند تولید کاغذ را توضیح خواهیم داد.

مطالعه مقاله
لمینت چیست و چه کاربردی در صنعت چاپ و کاغذ و مقوا دارد ؟
لمینت چیست و چه کاربردی در صنعت چاپ و کاغذ و مقوا دارد ؟

امروزه تکنولوژی به سرعت در حال توسعه است و در این فرآیند تاثیر خود را در بسیاری از زمینه ها نشان می دهد. به طوری که...

مطالعه مقاله
آموزش ساخت دسته گل با کاغذ مومی
آموزش ساخت دسته گل با کاغذ مومی

این دسته گل بسیار رمانتیک و زیبا است و مناسب هدیه دادن و کادو دادن در مناسب های خاص است. رنگ سفید که در این تزئین استفاده می‌شود مناسب...

مطالعه مقاله