تفاوت کاغذ روغنی و کاغذ مومی چیست؟

مهسا موسوی / 25 اسفند 1400

خرید کاغذ روغنی، خرید کاغذ مومی

 

کاغذ مومی و کاغذ روغنی

کاغذ مومی و کاغذ روغنی کمک بسیار بزرگی برای افرادی است که اهل شیرینی پزی و کیک پزی هستند و به کاغذ فر، کاغذ نسوز قنادی و کاغذ آشپزی نیاز دارند. اگر کاغذ روغنی را زیر قالب کیک یا روی سینی فر بگذارید، خاصیت نچسب کاغذ فر روغنی باعث می‌شود که کیک و شیرینی به قالب نچسبند و راحت جدا شوند. اگر برای پخت غذاهای دیگر نمی‌خواهید که سینی فر کثیف شود باز هم می‌توانید از کاغذ روغنی استفاده کنید. بعضی افراد از کاغذ روغنی برای پیچیدن ساندویچ هم استفاده می‌کنند. حالا فرض کنید کاغذ روغنی‌تان تمام‌شده و فقط کاغذ مومی در خانه دارید یا اصلاً اشتباهی کاغذ مومی را به‌جای کاغذ روغنی خریداری کرده‌اید. آیا می‌شود از کاغذ مومی به‌جای کاغذ روغنی استفاده کرد؟ درست است که این دو کاغذ ازلحاظ شکلی شبیه به هم هستند اما برای هدف یکسان در آشپزخانه ساخته نشده‌اند به‌عنوان‌مثال استفاده از کاغذ مومی در فر برای پختن کیک یا شیرینی ممکن است باعث آتش‌سوزی شود. در ادامه به نکته‌هایی که در رابطه با استفاده درست از این دو کاغذ باید بدانید اشاره می‌کنیم تا از اشتباهات خطرناک مثل آتش‌سوزی جلوگیری شود.

مشاهده و خرید آنلاین انواع کاغذ مومی

خرید کاغذ روغنی، خرید کاغذ مومی

 

تفاوت‌های کاغذ مومی و کاغذ روغنی

هر دو کاغذ خاصیت نچسب بودن دارند اما تفاوت اصلی کاغذ مومی و کاغذ روغنی (دلیل اینکه نمی‌توانند به‌جای یکدیگر استفاده شوند) روکش کاغذ است. کاغذ روغنی از الیاف نخ پنبه یا از خمیر شیمیایی خالص چوب ساخته می‌شود و با یک‌لایه‌ی بسیار نازک سیلیکونی روکش می‌شود به همین دلیل نچسب، عایق گرما و ضد رطوبت است. کاغذ مومی با یک‌لایه موم یا وکس پوشانده می‌شود. کاغذ مومی ضد رطوبت و نچسب است اما عایق گرما نیست. از کاغذ مومی می‌توان در ماکرویو برای مصارف مختلف استفاده کرد اما گذاشتن آن در گرمای فر باعث آب شدن کاغذ، دود دادن یا حتی آتش گرفتن شود. تنها در صورتی از کاغذ مومی می‌توانید در فر استفاده کنید که کاغذ را در ته قالب بگذارید و روی آن را کاملاً با مایع کیک بپوشانید تا اصلاً دود ندهد. پس از کاغذ مومی و کاغذ روغنی می‌توان برای مصارف یکسان استفاده کرد فقط کاغذ مومی نباید مستقیماً با گرمای فر در تماس باشد.

خرید کاغذ روغنی، خرید کاغذ مومی

 

جایگزین کاغذ روغنی و کاغذ مومی

ممکن است قیمت کاغذ روغنی برای شما زیاد باشد برای همین نتوانید تعداد زیادی از آن در خانه داشته باشید (قیمت کاغذ مومی از کاغذ روغنی کمتر است). کاغذ روغنی به خاطر روکشش قابل بازیافت نیست و ممکن است بعضی افراد با این قضیه مشکل داشته باشد. اگر در حال پخت کیکی هستید که نیازی نیست کاغذ زیرش مستقیم با گرما تماس داشته باشد می‌توانید از کاغذ مومی استفاده کنید. هنگام شیرینی پزی که کاغذ زیری مستقیم با گرما تماس دارد می‌توانید به‌جای استفاده از کاغذ نسوز روغنی کف سینی را اسپری نچسب بزنید یا کمی روغن یا کره با یک قلم‌مو مخصوص شیرینی پزی به سینی بزنید. اگر شیرینی پزی و کیک پزی کار همیشگی شماست می‌توانید روی سینی‌های سیلیکونی نچسب مخصوص فر سرمایه‌گذاری کنید تا دیگر نگران نداشتن کاغذ روغنی نباشید.

مشاهده و خرید آنلاین انواع کاغذ مومی

خرید کاغذ روغنی، خرید کاغذ مومی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

آموزش کامل طرز تهیه همبرگر خانگی حرفه ای به روش رستورانی
آموزش کامل طرز تهیه همبرگر خانگی حرفه ای به روش رستورانی

در این مقاله طرز تهیه همبرگر خانگی را با توضیحات کامل آموزش دادیم. جهت مطالعه کلیک کنید.

مطالعه مقاله
7 مشکلی که با کاغذ مومی به راحتی حل می شوند
7 مشکلی که با کاغذ مومی به راحتی حل می شوند

کاغذ مومی استفاده های زیادی در خانه و آشپرخانه دارد و نگه داری تعدادی ورق کاغذ مومی در خانه می تواند شما را از مشکلات زیادی نجات دهد ...

مطالعه مقاله
کاغذ مومی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (لینک خرید کاغذ مومی)
کاغذ مومی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ (لینک خرید کاغذ مومی)

این کاغذ که با کاغذ وکس یا کاغذ پارافین یا هم شناخته می‌شود، یک نوع کاغذ است که با فرایند پخش شدن موم روی آن ضد آب شده است. فرآیند روغنی کردن کاغذ...

مطالعه مقاله