طراحی و چاپ لیبل گرد

رعنا محمدی / 2 آبان 1399

سفارش چاپ لیبل یا برچسب محصولات

چاپ انواع لیبل یا برچسب محصولات توسط مجوعه تورنگ چاپ انجام می‌شود جهت سفارش چاپ لیبل یا برچسب و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

جهت مشاهده نمونه کارهای مجموعه تورنگ و سفارش چاپ لیبل بر روی لینک زیر کلیک کنید.

سفارش چاپ لیبل

چاپ لیبل گرد

چاپ لیبل گرد پر استفاده ترین لیبل برای بسته بندی، بطری شیشه ای، تبلیغات، معرفی کالا، لوگو و... است. چاپ لیبل کاغذی روی کاغذ گلاسه، کاغذ چسب دار و کاغذ شیشه ای، طلایی و متالایز انجام می‌شود. قیمت چاپ لیبل گرد به نوع کاغذ و طراحی بستگی دارد. در ادامه به 4 نکته ی مهم در طراحی و چاپ لیبل دایره ای اشاره می‌کنیم.

اول حاشیه اضافه کنید

حاشیه اصطلاحی است که در صنعت چاپ و طراحی استفاده می شود. اضافه کردن حاشیه به طراحی به این معنی است که در کناره های طرح فضای بیشتری وجود دارد. این عمل باعث می شود هنگام چاپ لیبل گرد نتیجه‌ی نهایی پوشش کامل داشته باشد. به‌عنوان‌مثال مجله ها روی کاغذ های بزرگ‌تر چاپ می‌شوند و بعد به اندازه‌ی دلخواه برش داده می‌شوند. چاپ لیبل هم به همین صورت است، اول روی صفحه‌ی کامل چاپ می شود و سپس به اندازه‌ی دلخواه جدا می شود. با انتخاب رنگ پیش‌زمینه یکسان با لیبل دایره ای، دستگاه چاپ لیبل به‌طور خودکار حاشیه گذاری را انجام می‌دهد.

چاپ لیبل گرد

حالا یک حاشیه ی امن به لیبل اضافه کنید

هنگام جدا کردن حاشیه ی اضافه به‌هیچ‌وجه نباید بخشی از نوشته لیبل یا طراحی روی لیبل جدا شود. احتمالاً شما هم برچسب هایی را دیده‌اید که در این زمینه اشتباه کرده‌اند و بخشی از تصویر هنگام کنده شدن روی کاغذ جا می‌ماند. لیبل های گرد بیشتر به‌عنوان برچسب بسته بندی مواد غذایی و قوطی به کار می‌روند و اگر بخشی از اطلاعات مهم روی لیبل وجود نداشته باشد قابل‌استفاده نخواهد بود. برای اینکه این اشتباه در چاپ لیبل گرد رخ ندهد بهتر است که طرح داخل یک حاشیه ی امن قرار بگیرد.

چاپ لیبل گرد

لیبل گرد را مرزبندی نکنید

یکی از مهم‌ترین نکات در چاپ لیبل گرد این است که طراحی لیبل دقیقاً در وسط قرار بگیرد اما ممکن است بعضی وقت‌ها این اتفاق نیفتد و داشتن یک مرزبندی به‌طور واضح نشان می‌دهد که دایره در وسط هست یا نه. اگر در طراحی حتماً باید از مرزبندی استفاده کنید به این نکته توجه کنید که هر چه قدر مرز بزرگ‌تر باشد کمتر اشتباهات چاپ را نشان می‌دهد.

چاپ لیبل گرد

دایره ها را در طراحی حذف کنید

این نکته دقیقاً مثل مرزبندی عمل می‌کند. چاپ دایره داخل لیبل دایره ای باعث بیشتر نشان دادن جا به‌جایی ها و اشتباهات چاپ می شود. به‌جای استفاده از دایره های متحدالمرکز سعی کنید به اندازه و جای قرارگیری دایره دقت کنید تا اشتباهی رخ ندهد. چاپ دایره های کوچک‌تر این مشکلات را به همراه ندارد.

چاپ لیبل گرد

بهتر است اول لیبل گرد را روی کاغذ معمولی پرینتر چاپ کنید و سپس کاغذ لیبل را روی کاغذ پرینتر بزارید و زیر نور نگه‌دارید تا مشکلات جابه‌جایی و هم‌تراز نبودن را قبل از چاپ لیبل متوجه شوید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

چگونه برچسب بسازیم؟ (تنها با کاغذ مومی و چسب نواری)
چگونه برچسب بسازیم؟ (تنها با کاغذ مومی و چسب نواری)

شما می توانید از این روش برای ساخت برچسب ناخن، برچسب کیبورد، برچسب دیواری و... استفاده کنید...

مطالعه مقاله
معرفی انواع لیبل چسب دار با رنگ های متنوع
معرفی انواع لیبل چسب دار با رنگ های متنوع

روش‌های چاپ مختلف با رنگ‌های متنوع می‌توانند انتخابی مناسب برای چاپ لیبل ارزان قیمت باشند. لیبل پاستلی، لیبل متالیک، لیبل شیشه ای، لیبل کرافت و لیبل نئونی از انواع لیبل رنگی هستند

مطالعه مقاله
هرآنچه درباره چاپ لیبل ضدآب باید بدانیم
هرآنچه درباره چاپ لیبل ضدآب باید بدانیم

لیبل ضدآب یک نیاز اساسی برای محصولاتی که در محیط‌های خیس و مرطوب قرار می‌گیرند است. لیبل یا برچسب ضدآب علاوه بر اینکه باید دوام بالایی داشته باشد و...

مطالعه مقاله