اندازه استاندارد کارت ویزیت

مهسا یعقوبی / 16 اسفند 1395

کارت ویزیت وظیفه ی انتقال اطلاعات تماس شما به مشتری را دارد و در هنگام معرفی رسمی کسب و کار خود به مخاطب می‌توانید از کارت ویزیت منحصر به فردتان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مفید و مقرون به صرفه استفاده کرده و به ساده ترین روش در ذهن مخاطب خود بمانید.

کارت ویزیت معمولا دارای اندازه مشخص است و شامل نام یا برند شرکت، لوگو و در نهایت اطلاعات تماس مثل شماره تلفن و آدرس ایمیل می‌شود. البته در گذشته این اطلاعات تماس صرفا به مواردی مثل شماره تلفن، فکس، آدرس و... ختم می‌شد، اما امروزه در دنیای الکترونیک آدرس وب سایت و لینک شبکه های اجتماعی شما مثل تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک و... جزئی از اطلاعات تماس شما بوده و به مخاطب این امکان را می‌دهد تا به صورت آنلاین با شما در ارتباط باشد. نحوه قرار دادن اطلاعات روی کارت نیز در فرهنگ های مختلف، متفاوت است. مثلا ژاپنی ها که اهمیت بسیار زیادی برای روابط و تعهدات کاری نیز قائل هستند به طور معمول نام شرکت یا برند را در قسمت بالای کارت و با فونت بزرگ می نویسند، سپس عنوان شغلی و نام فرد را ذکر می‌کنند. بر روی دیگر کارت نیز اطلاعات تماس مثل آدرس، شماره تلفن، شماره فکس و... را درج کرده و یا یک کد QR که حاوی اطلاعات تماس است را قرار می‌دهند.

طراحی و چاپ کارت ویزیت

 

باید در نظر داشته باشید که کارت ویزیت در عین حال که نیاز است شامل این نوع اطلاعات شود، نباید آنقدر شلوغ باشد که موجب سردرگمی مخاطب شود. سعی کنید در طراحی کارت ویزیت خود اطلاعات را با ظرافت بگنجانید تا چیزی از زیبایی بصری آن کم نکند.

سفارش طراحی و چاپ کارت ویزیت

 

اندازه کارت ویزیت

از نکات مهمی که در طراحی و چاپ کارت ویزیت باید در نظر گرفت، سایز کارت ویزیت می‌باشد. در واقع سایزهای استانداردی که برای چاپ کارت ویزیت وجود دارد 5.5*5.5، 4.8*8.5، 6*9 سانتی متر می‌باشد، اما می‌توانید با استفاده از برش ها و سایزهای غیرمتعارف کارت ویزیت خاص و منحصر به فرد داشته باشید.

طراحی کارت ویزیت خاص

 

سفارش طراحی و چاپ کارت ویزیت

 

فکر می‌کنید پس از طراحی، با انتخاب جنس کارت ویزیت خود و چاپ آن کار را به سرانجام رسانده اید؟!

بله، کار طراحی و چاپ کارت ویزیت شما به سرانجام رسیده اما برای ماندگاری و زیبایی کارت خود می‌توانید از برخی تکنیک ها که به عنوان "کارهای پس از چاپ" شناخته می‌شود استفاده کنید. کارهایی که پس از چاپ می‌توانید روی کارت ویزیت خود اعمال کنید مواردی مثل لمینیت کردن می‌باشد که به وسیله آن می‌توانید کارت خود را بسته به سلیقه خود براق یا مات کرده و جلوه ای خاص به آن ببخشید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود
3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود

هنگام طراحی کارت ویزیت برای رستوران و فست فود نیاز است که تفاوت صنعت غذایی و رستوران توسط رنگ، فونت یا تصویر نشان داده شود و...

مطالعه مقاله
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت

افرادی که در مشاغل حقوقی کار می کنند باید سعی کنند با استفاده از کارت ویزیت در ذهن مردم بمانند و خودشان را معرفی کنند. وکیل ها جزو افرادی هستند که...

مطالعه مقاله
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص

کارت ویزیت املاک خاص روش خوبی برای به چشم آمدن در یک حیطه شغلی پررقابت است. طراحی کارت ویزیت املاک خوب می‌تواند به‌عنوان برگه ضمانت....

مطالعه مقاله