جلوگیری از آفات برنج با بسته بندی مناسب

مریم ملکی / 24 اسفند 1395

ملخ قهوه ای، به عنوان یک آفت ویرانگر برنج اولین بار در قاره آسیا ظاهر شد. کشاورزان برای دفع این آفت به استفاده از سموم شیمیایی روی آوردند. مطالعاتی روی اثر سه ماده مغذی، نیتروژن، فسفر و پتاسیم که در گیاهانی مثل برنج وجود دارد و از کود آنها نیز استفاده می‌شود، انجام شده است.

این نوع کودها در واقع شامل مواد مغذی برای برنج بوده و به طور مستقیم آسیب نمی‌رسانند. برای جلوگیری از آفات برنج این کودها را با خاک مخلوط نموده و یک هفته قبل از برداشت محصول به آن می‌دهند. همچنین از کودهای حاوی فسفر نیز قبل از کاشت جهت ايجاد ريشه های قوی و گسترده و رشد و افزايش محصول استفاده می‌شود.

اغلب کودهایی که برای محصول برنج و موارد مشابه استفاده می‌شود مضر هستند، اما باید توجه داشته باشید که برای جلوگیری از آفات مصرف برخی از این کودها لازم است. برخی دیگر دارای ضرر کمتر و یا حتی بی ضرر بوده و برای گیاه مفید نیز هستند. در نتیجه استفاده از این گروه از کودها، به تحمل بالاتر گیاه برنج در برابر آفاتی مثل ملخ قهوه ای کمک می‌کند.

جلوگیری از آفات برنج

 

می‌دانید که مقداری از این سموم در محصول برنج باقی می ماند و مصرف آن در دراز مدت ممکن است موجب بروز بیماری در افراد شود. اخیرا محققان برای کاهش مضرات این سموم روی نحوه شستشوی صحیح برنج تاکید دارند. بسیاری از این سموم را می‌توان با شستشوی صحیح از بین برد.

علاوه بر آفاتی که در مراحل کاشت و داشت برنج وجود دارد، بسیار از آفات و حشرات نیز بعد از برداشت محصول به برنج آسیب وارد می‌کنند. بهترین گزینه برای جلوگیری از این گونه آفات بسته بندی برنج است. شما می‌توانید با بسته بندی صحیح و اصولی برنج و با استفاده از کیسه یا گونی برنج، آن را غیر قابل نفوذ کنید و راه را برای حشرات موذی ببندید.

کیسه برنج

نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله