صنعت برنج

مهسا یعقوبی / 9 اردیبهشت 1395

برنج یک محصول رایج است که به طور متنوع در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و این طور تصور می‌شود که برنج به عنوان یک غذای ثابت دارای ارزش غذایی بالایی است وانرژی زیادی به بدن می‌رساند و می‌توان این محصول را بصورت غذاهای مختلف مصرف نمود به همین دلیل برنج یکی ازمهم ترین دانه یا بذری است که با رعایت ارزش غذایی وپذیرش کالری بیش ازیک پنجم کالری مصرفی بشر رافراهم می‌کند.

صاحب نظران معتقدند شروع کشت برنج درهمه جا از آسیا شروع شد و از این مکان متولد و به همه جای جهان پخش و گسترش پیداکرده است. برخی از نظریه ها براین است که برنج اولین بار در شرق هیمالیا و در تپه ها و دامنه ها کشت شد.


صنعت برنج در ایران

نظریه های بعدی اعتقاد دارند که برنج اولین بار در هند و بعد به کشورهای شمالی گسترش پیدا کرد. در واقع شروع گسترش برنج از هند به کره، چین، فیلیپین و... بوده است. پارس ها به وارد کردن بذر این گیاه آگاه بودند وازاین رواین بذر را به ترکستان وارد کردند و معتقدند که الکساندر(اسکندرمقدونی) در بزرگترین تاخت تاز و هجومی که به هند داشت (327م) برنج یکی از مهم ترین غنیمت هایی بود که بدست آورد.

این محصول مزیت و تنوع مختلفی در همه مناطق دارند مخصوصا اسپانیا که نمونه های نرم تر و سخت تر از انواع برنج دیده می شود. به همین دلیل برنج محصولی حساس ورطوبتی است که احتیاج بسیار زیادی به بسته بندی محکم وصحیح دارد که این اطمینان را به خریدار بدهد که از محصول به طور کامل محافظت ونگهداری می‌شود.



اسامی برنج پاکستانی خوب

در همین راستا این شرکت کیسه های بسیار پایدارومقاومی تولید میکند که برنج شما را ازلحاظ رطوبت محافظت کرده واین اطمینان از بسته بندی قوی وکیفیت دوخت عالی حاصل می‌شود. از مهم ترین پیشرفت هایی که در طی سالیان اخیراتفاق افتاد پیشرفت در تولید صنعت برنج بوده است. یکی از مهم ترین شاخص هایی که این صنعت را به سوی پیش سوق می‌دهد شاخص بسته بندی است که شامل بسته بندی هایی است که گنجایش وزن های متفاوت را داشته باشد. در مجموع بسته بندی برنج یک نوع تبلیغات برای ترویج هر برند یا محصولی از انواع برنج بسیار مفید است و به راحتی می‌توان با بسته بندی برنج با کیفیت عالی در بازاراین صنعت رقابت خاص و تاثیر گذارداشت.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
حیدری،

با تشکر،مطلب مفیدی بود.


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله