نکات سفرهای نوروزی

مهسا موسوی / 28 اسفند 1397

به طور معمول هنگام شروع سال جدید و همراه با تعطیلات نوروزی خیلی از افراد تصمیم به مسافرت های نوروزی به همراه خانواده و یا دوستان به نقاط مختلف گردشگردی و دیدنی می‌کنند.

حال برای هر گونه سفری نیاز به یک سری برنامه ریزی، زمانبندی و صرف هزینه مادی وجود دارد و مهمتر از همه اینها رعایت و توجه به نکات ایمنی و سلامت افراد در سفر است که می‌تواند سفری خوب و دلچسب را برای شما و همراهانتان به ارمغان بیاورد.

این مهم را گاه حتی با رعایت نکات بسیار ساده و پیش پا افتاده بهداشتی می‌توان به طور صحیح مدیریت کرد.

برای مثال:

  • اگر با وسیله نقلیه شخصی مسافرت می‌کنید قبل از شروع سفر به خوبی استراحت کنید تا در هنگام رانندگی دار خوابالودگی نشوید و اگر دچار خستگی، اضطراب و یا ناراحتی خاصی هستید حتما از رانندگی در جاده خودداری کنید.
  • اگر حادثه ی غیرمنتظره ای رخ داد حتما از شتابزدگی و رفتار با عجله بپرهیزید تا با تصمیم های عجولانه و پر اضطراب اوضاع را بهم ریخته تر نکنید
  • در صورتی که شرایط ویژه ای از لحاظ جسمی یا روحی دارید حتما از دستورات ویژه پزشک خود پیروی کنید. برای مثال کسانی که از داروهای خاص استفاده می‌کنند حتما موارد مورد نیاز خود را همراه با نحوه مصرف آن داروها و توصیه های پزشک متخصص در سفر به همراه داشته باشند.

  • حتماً از آب آشامیدنی سالم استفاده کنید. در صورتی که از سالم بودن آب مصرفی خود اطمینان ندارید، آن را جوشانده و سپس مصرف کنید

    .

  • قبل از شروع سفر سعی کنید از وضعیت هوای مقصد و مسیر سفر، اطلاع کافی داشته باشید.
  • برای اطمینان از این که همه وسایل مورد نیاز را مسافرت نورزی را برداشته اید، یک چک لیست از آن ها تهیه کنید.

  •  اگر با وسایل نقلیه عمومی مسافرت می‌کنید، برای سوارشدن، به موقع خود را به محل تعیین شده برسانید تا حوادث احتمالی باعث جاماندن شما نشود

    .

  • در صورتی که به حرکت وسایل نقلیه حساس هستید و این موضوع باعث به هم ریختن حال شما می‌گردد بهتر است در قسمتی از وسیله نقلیه قرار بگیرید که کمترین تکان را دارد؛ مثلاً در میانه اتوبوس، صندلی جلوی خودرو و کنار بال هواپیما
  • در صورتی که احساس ضعف کردید حتما یک چیز شیرین از بسته سفر خود که در وسیله نقلیه عمومی که برای سفر انتخاب کرده اید به شما به عنوان توشه سفر می‌دهند میل کنید تا ضعف شما برطرف شود و در اولین فرصت با خوردن یک وعده غذایی سالم ضعف بدنی خود را جبران نمایید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
محمد،

بسیار مفید


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله