بسته بندی برنج با ایده های خلاقانه

تورنگ / 29 مهر 1397

از همان زمان های قدیم که محل هایی به نام کندوج _ اتاقک هایی با ارتفاع زیاد که برای انبار کردن برنج مورد استفاده قرار می‌گرفت و بیشتر در استان گیلان کاربرد داشت و نام کندوج هم به معنی انبار شالی برنج از همان گویش گیلکی آمده است _ برای نگهداری برنج ساخته می‌شد، اهمیت برنج و محافظت از آن مطرح بود. نگهداری برنج با مسیر های پر نشیب و فرازی همراه بود که در نهایت امروزه به کیسه برنج رسید که کیسه هایی مخصوص نگهداری برنج هستند.

همیشه بسته بندی برنج یکی از دغدغه های اصلی کشاورزان و حتی تولید کنندگان برای صادرات بوده است و همواره به این موضوع در صنایع مختلف توجه ویژه شده است چون برای بسته بندی یک محصول، همواره حداقل دو یا سه صنعت درگیر می‌شوند. پس از گذشت دهه ها و مکان ها و لوازم متفاوتی که برای بسته بندی برنج استفاده می‌شد، کیسه های برنج که به صورت امروزی استفاده می‌شوند، مورد استقبال قرار گرفت و در چند سال اخیر هم نوع پارچه ای آن جایگزین نوع پلاستیکی آن شده است که قابل بازیافت هم هست. کیسه برنج به دلیل لایه های محافظتی که درون آن قرار می‌گیرد، از ورود حشرات و آفات به داخل برنج شما جلوگیری می‌کند و حتی نمونه های ضد آب آن هم وجود دارد که در حین حمل و نقل و در هنگام باد و باران هم مشکلی برای آن پیش نمی آید. این کیسه ها برای شهر های شمالی ایران که آب و هوای بارانی دارند، کاربرد زیادی دارد.

اما موضوعی که در این مقاله مطرح است، این است که بحث کیسه های برنج بحث دیروز و امروز نیست و مدت زیادی ست که خیلی از کشاورزان و کارخانه داران از آن استفاده می‌کنند. چیزی که الان مطرح است، خلاقیت در بسته بندی برنج است. یعنی شما طراحی بسته بندی را طوری انجام دهید که برای مشتری جذاب باشد و شما را وارد بازار رقابتی کند.

استفاده از کنف دور کیسه برنج، استفاده از کاست در کناره های کیسه برنج و حتی استفاده از طرح و رنگ جذاب می‌تواند برای مشتری جدید و جالب باشد.

در ادامه می‌توانید نمونه هایی که توسط مجموعه تورنگ چاپ طراحی و چاپ شده است و در اختیار شرکت ها و کشاورزان محترم زیادی قرار گرفته است را ببینید. این نمونه ها از لحاظ مقاومت و جنس به کار رفته هیچ تفاوتی با نمونه های دیگر ندارد و فقط طرح و رنگ آن باعث جذابیت بصری شده است تا نظر مشتری را جلب کند.

کیسه برنج

طراحی کیسه برنج

بسته بندی برنج

طراحی بسته بندی برنج

گونی برنج

برای اطلاعات بیشتر، دریافت قیمت محصولات و ثبت سفارش می‌توانید با ما تماس حاصل کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله