بسته بندی مواد غذایی با ماندگاری بیشتر

تورنگ / 7 اسفند 1395

بسته بندی مواد غذایی نقش بسیار مهمی در نحوه نگهداری آن و مدت زمان ماندگاری آن ماده غذایی ایفا می کند. نوع بسته بندی می‌تواند تاثیر به سزایی روی کیفیت مواد غذایی داشته باشد، بطوریکه ممکن است با یک بسته بندی استاندارد و مناسب بتوانید یک ماده غذایی را مدت بیشتری در یخچال و یا فریزر خود نگهداری کنید. البته در برخی موارد حتی زمانی که  تمام مواد غذایی به درستی بسته بندی می شوند دارای عمر کوتاهی پس از باز شدن هستند.

در این مطلب برخی از رایج ترین بسته بندی های مواد غذایی که در اکثر فروشگاه های مواد غذایی استفاده می شود را به شما معرفی می کنیم.

یکی از مهمترین راه هایی که برای پوشش، بسته بندی و ذخیره مواد غذایی و دارویی از آن استفاده می شود جلوگیری از تماس آن ماده با اکسیژن است به همین دلیل حفظ مواد غذایی در بسته بندی غیرقابل نفوذ هوا بسار مهم است. بسته بندی مواد غذایی در فویل آلومینیوم از نفوذ نور، اکسیژن و رطوبت محافظت می کند، اما باید به خاطر داشته باشید که فویل متشکل از آلومینیوم بوده و واکنش پذیر است، پس نمی‌توان از آن برای مواد غذایی اسیدی مانند گوجه فرنگی و... استفاده شود.

بسته بندی پلاستیکی یا اصطلاحا سلفون مزیت شفاف بودن را دارد، بنابراین شما لازم نیست برای فهمیدن این که چه چیزی در آن است، آن را باز کنید. بسته بندی های پلاستیکی برای ساخت یک محفظه ی محکم غیر قابل نفوذ هوا، عالی است. علی رغم اینکه بسته بندی های پلاستیکی معمولا نمی‌توانند دوباره استفاده شوند، اما برای چاپ برند محصول شما بهترین گزینه است. با چاپ روی سلفون بوسیله چاپ فلکسو می‌توانید برند خود را روی محصول چاپ کنید و به مخاطب این فرصت را بدهید که با هر بار استفاده از آن محصول شما را به خاطر بسپارد.

 

چاپ بسته بندی مواد غذایی

 

 

 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که اثر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله