استیکر ولنتاین / هدیه ای مناسب برای روز عشق

تورنگ / 23 بهمن 1395

می خواهید برای روز عشاق هدیه ای خاص به عزیزان خود تقدیم کنید؟!

گل های خریداری شده از مغازه، کارت های تبریک آماده و شکلات ها می‌تواند هدیه های مناسب برای روز ولنتاین باشد، اما چرا کاری متفاوت و منحصر به فرد انجام ندهیم؟؟

به سادگی دوستان خود را با درست کردن برچسبی که خودتان طراحی کردید سوپرایز کنید. برچسب هایی برای روز ولنتاین بسازید وعشقتان را با یک برچسب نشان دهید. روز عشق یکی از مهمترین ایام سال برای بکارگیری مهارت و ساختن چیزی خاص برای کسی است که برای شما مهم است. مهم نیست که چیز زیاد پیچیده ایی بسازید به این دلیل که ایده های ساده معمولا بهترین اند و هر آنچه از دل برآید حتما بر دل خواهد نشست. پس همرا با ما دست به کار شوید!

اگر اطلاعات ابتدایی از کار کردن با نرم افزارهای گرافیکی را دارید، طراحی و چاپ استیکر برای روز ولنتاین و هدیه دادن آن زمان زیادی نمی خواهد و کار پر زحمتی نیست اما ارزش این را خواهد داشت که شما لبخند را روی چهره ی عزیزان خود ببینید.

در این آموزش ما از برنامه گرافیکی illustrator استفاده خواهیم کرد. کار کردن با این برنامه حتما برای شما نیز جالب خواهد بود. کافی ست برنامه را به راه بیندازید و یک فایل A4 جدید را با وضوح  dpi 300 و در حالت رنگی CMYK ایجاد کنید. برای طراحی این استیکر مهم نیست که جهت گیری portrait یا landscape را انتخاب کنید.

در این مطلب برای آموزش به شما با یک قلب ساده کار می‌کنیم. با استفاده از ابزار بیضی (Ellipse ) دو دایره رسم کنید که با یکدیگر به صورت افقی در صفحه تماس پیدا کنند. سپس یک مثلث  رسم کنید که دو راس آن با شکل های دایره تماس پیدا کند و راس سوم آن رو به
پایین قرار گیرد. سپس هر سه شکل را انتخاب کنید و با استفاده از pathfinder<add آنها را به یک شکل قلب واحد تبدیل کنید.

طراحی استیکر

 

با کمک ابزارEffect<Warp<Squeeze)  ،Squeeze Effect)، شکل قلب را گردتر کنید تا فانتزی تر شده و از لحاظ بصری جالب تر به نظر بیاید. ما در این قسمت از تنظیم خمیدگی افقی (Horizontal Bend Setting )، استفاده کرده ایم اما می‌توانید مقدار Squeezing  را به دلخواه خود انتخاب کنید.

برای ایجاد دومین قلب بزرگتر خارج از قلب اولی به مسیر Offset بروید. (Object<Path<Offset Path ) سپس یکبار دیگر طراحی قلب را تکرار کنید فقط با این تفاوت که اندازه ها را بزرگتر در نظر بگیرید تا قلب اولی را در بر بگیرد.

می‌توانید رنگ زمینه قلب ها را به صورتی روشن یا قرمز ملایم تغییر دهید. قلب کوچک را با یک رنگ روشن تر که برای دو قلب دیگر استفاده کردید، پر کنید. از رنگ سفید، رنگ عاجی یا خاکستری کمرنگ برای خط دار کردن سه شکل و تنظیم وزن خط استفاده کنید که از این طریق مرز بین شکل ها را به خوبی نشان دهید. برای شکل میانی گزینه ی dashed line  را بررسی کنید. Dash را روی 8 و Gap را روی 10 تنظیم کنید.



طراحی استیکر ولنتاین

 

اگر دوست دارید می‌توانید متنی به برچسب خود اضافه کنید. یک فونت جالب، انتخاب کرده و از آن برای نوشتن متن خود استفاده کنید. می‌توانید نام دوست خود، حرف اول نامش، یک پیام عاشقانه، شعر و یا ... را روی طرح خود بنویسید.

همه ی عناصر برچسب را انتخاب کنید و آنها را با هم گروه بندی کنید. (Object<Group )



طراحی و چاپ استیکر ولنتاین

 

دفعات متعدد طرح اصلی را، تغییر اندازه دهید(Resize ) و در همان صفحه کپی کنید  تا فضاهای خالی را پر کنید. به این شکل شما قادر خواهید بود چندین برچسب را همزمان فقط با یک برگ کاغذ چاپ کنید. مطمئن شوید که فاصله مناسب بین برچسب ها وجود دارد و شما یک حاشیه (Margin ) مناسب بین طرح و حاشیه های صفحه دارید.
حالا طرح شما برای چاپ آماده  است. فرقی نمی‌کند سپندارمذگان یا ولنتاین، روزهایی پر از عشق و مهربانی را برایتان آرزومندیم.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله