اشتباهات رایج در طراحی بروشور

تورنگ / 25 دی 1395

جلوگیری از اشتباهات رایج در طراحی بروشور

طراحی یک بروشور خوب کار دشوار و غیر ممکنی نیست اما موفقیت بروشور شما به چگونگی طراحی آن و دقت در جلوگیری از اشتباهات رایج بستگی دارد.

امروزه با وجود نرم افزارهای طراحی، طراحی یک بروشور نسبتا آسان است اما نکته ی مهم اینجاست که یک بروشور خوب نیاز به تمرکز و تفکر دارد و باید با دقت و حوصله به آن بپردازید تا در نهایت نتیجه مطلوب را بدست آورید. برای جلوگیری از اشتباهات مرسوم در ابتدا باید به نوع کاغذ، طرح اولیه و محتویات بروشور خود توجه داشته باشید. کاغذی که از آن استفاده کرده اید در دید کلی  اولین چیزی است که مشتری به آن توجه می‌کند. پس سعی کنید اندازه و جنس کاغذ، محتویات متنی،طرح کلی و تصاویری که در آن استفاده می‌کنید پیش پا افتاده و کسل کننده نباشد تا در نگاه اول جذاب به نظر برسد و مخاطب را ترغیب به ادامه دادن کند.

واقعیت این است که اکثر مردم با وجود مشغله و دغدغه های بی شمار روزمره، زمان و تحمّل کمی دارند و نهایتا نگاهی سریع به بروشور می اندازند، تنها زمانی برای خواندن بروشور شما وقت می گذارند و  با دقت آن را می خوانند که به آن علاقمند باشند. به همین علت مختصر و مفید بودن مطلب و جذابیت آن برای مشتری نکته بسیار مهمی است. تا جایی که ممکن است متن را در پاراگراف های کوتاه خلاصه کنید، تیترها را مشخص کرده و لیست نکات مهم را اضافه کنید. مشخص کردن عناوین و لیست کردن نکات مهم جهت ایجاد تمرکز در زمان خواندن بسیار مفید بوده و توجه خواننده را حفظ می‌کند.

سعی کنید با بروشورهای نامرتب باعث سردرگمی خوانندگان نشوید. خواننده باید بداند محتویات بروشور در مورد چیست و برای خواندن در مورد یک موضوع خاص به کدام قسمت مراجعه کند. سعی کنید یک جریان منظم را در قسمت های مختلف بروشور رعایت کنید تا مخاطب دچار سردرگمی نشود.

برای داشتن طرحی زیبا باید با حوصله سلیقه به خرج دهید، مثلا هزاران رنگ را به طور تصادفی انتخاب نکنید زیرا رنگ های انتخابی شما در طرح کلی تاثیر زیادی داشته و در نگاه اول تاثیر گذارند. در عوض یک پالت رنگ محدود با رنگ هایی بسازید که خوشایند به نظر برسند. توجه داشته باشید که علی رغم رعایت هارمونی رنگ ها بخش اصلی متن باید در آن رنگ پس زمینه قابل خواندن باشد.

به عنوان آخرین و مهمترین نکته پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر اینکه جذابیت را حفظ کرده و به جزئیات کار توجه می‌کنید، سعی کنید پیشنهاد و منظور خود را در بروشور شفاف سازی کنید. این نکات برخی از گام های اصلی برای ساخت یک بروشور کارآمد است و در نهایت تمرکز، تفکر و ظرافت در کار می‌تواند نتیجه بهتری را برای شما رقم بزند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

کدام بنر تبلیغاتی را برای چاپ انتخاب کنیم؟
کدام بنر تبلیغاتی را برای چاپ انتخاب کنیم؟

چاپ بنر در انواع مختلف و سایز های مختلف انجام می‌شود و هر کسی بر اساس ایده و نیاز هایش می‌تواند چاپ بنر اختصاصی و شخصی سازی شده انجام دهد. در بین همه روش های چاپ بنر...

مطالعه مقاله
با انواع چاپ بنر آشنا شوید (بنر پارچه ای، بنر وینل و بنر توری)
با انواع چاپ بنر آشنا شوید (بنر پارچه ای، بنر وینل و بنر توری)

چاپ بنر به منظورهای مختلفی در بازاریابی استفاده می‌شود. چاپ بنر انواع مختلفی دارد که انتخاب بین آن ها ممکن است برای افراد تازه کار سخت یا پیچیده‌ای به نظر بیاید. در ادامه لیستی از انواع بنر را جمع آوری کرده ایم.

مطالعه مقاله
نکات مهمی که قبل از چاپ بنر حتما باید بدانیم
نکات مهمی که قبل از چاپ بنر حتما باید بدانیم

چاپ بنر کم هزینه است، به راحتی توجه مخاطبان را جلب می کند و بسیار با دوام است. به همین دلیل روش خوبی برای بازاریابی و تبلیغات با بودجه کم است اما قبل از چاپ بنر نکات مهمی...

مطالعه مقاله