انواع پیشبند رستورانی

تورنگ / 13 آبان 1399

پیشبند رستوران یک نوع روپوش است که برای محافظت از کارکنان فست فود، رستوران و کافی شاپ در کارهای روزمره به کار می‌رود. هر کسی در رستوران وظایف خودش را دارد که بر اساس آن وظایف در برابر رطوبت، گرما، ریخته شدن غذا و... قرار می‌گیرد. وظیفه‌ی پیشبند رستورانی حفاظت از کارکنان در برابر این موارد است. در ادامه انواع پیشبند رستورانی و کاربردهای آن را معرفی می‌کنیم.

مشاهده و خرید آنلاین پیشبند رستورانی

 

پیشبند سرآشپز

پیشبند سرآشپز، پیشبند آشپز و در کل پیشبند آشپزخانه در رستوران باید عایق گرما باشد زیرا خطرناک ترین چیزی که در آشپزخانه وجود دارد شعله آتش است. نکته‌ی بعدی که در پیشبند آشپزی مهم است عایق بودن آن در برابر رطوبت و ریخته شدن غذا است. عایق بودن پیشبند آشپزخانه نه‌تنها جلوی کثیف شدن لباس زی پیشبند را می‌گیرد بلکه از سوختگی احتمالی ناشی از ریخته شدن غذای داغ جلوگیری می‌کند. معمولاً در آشپزخانه رستوران از پیشبند ساده سفید استفاده می‌شود تا هرگونه کثیفی را زود نشان دهد و به رعایت بهداشت کمک می‌کند.

پیشبند رستوران

 

پیشبند گارسون

پیشبند گارسون برخلاف پیشبند آشپزخانه باید در رنگ‌های تیره تر دوخته شود تا هیچ‌گونه کثیفی را نشان ندهد زیرا در نظر مشتری یک لکه‌ی کوچک روی پیشبند گارسون نشان‌دهنده‌ی رعایت نکردن بهداشت کل مجموعه است. پیشبند ساده مشکی پرطرفدارترین انتخاب برای گارسون ها است اما بهتر است از در طراحی روپوش گارسون ها تلاش بیشتری شود زیرا آن‌ها نماینده ی تمام کارکنان رستوران در چشم مشتری هستند.

پیشبند رستوران

 

پیشبند ظرف‌شویی

یکی از وظایف مهم در رستوران شستن ظرف ها است. شخصی که این وظیفه را بر عهده دارد در طول روز چندین ساعت در تماس با آب است برای همین پیشبند ظرف‌شویی باید کاملاً ضد رطوبت باشد تا این کار به بهترین شکل در آشپزخانه انجام شود

پیشبند رستوران

 

پیشبند باریستا

پیشبند جین و پیشبند چرم از مدل های پراستفاده پیشبند باریستا هستند. در شغل باریستایی و در محیط کافه و کافی شاپ تماس مستقیم با گرما، رطوبت و غذای داغ وجود ندارد یا بسیار کم است برای همین می‌توان از پارچه های مختلف برای دوخت پیشبند باریستا استفاده کرد.

پیشبند رستوران

مشاهده و خرید آنلاین پیشبند رستورانی

 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

آموزش دوخت پیشبند آشپزخانه
آموزش دوخت پیشبند آشپزخانه

نمونه ای از الگوی دوخت پیشبند ساده آشپزخانه را در این مقاله قرار داده‌ایم، می‌توانید با اضافه کردن چین به پیشبند ساده پیشبند آشپزخانه چین دار بدوزید

مطالعه مقاله
بهترین پارچه برای دوخت پیشبند چیست؟
بهترین پارچه برای دوخت پیشبند چیست؟

جواب این سؤال به وظایفی که در طول روز در حال پوشیدن پیشبند انجام می‌دهید بستگی دارد. استفاده از پیشبند پارچه‌ای نخی برای ...

مطالعه مقاله
همه چیز درباره ی پیشبند
همه چیز درباره ی پیشبند

قصد داریم تا در این مطلب به تحلیل و بررسی پیشبند و کاربرد آن در فعالیت های مختلف بپردازیم...

مطالعه مقاله