چگونه در Word یک پوستر بسازیم؟

تورنگ / 23 آبان 1395

اگر می‌خواهید یک پوستر طراحی کنید و زمان کافی برای طراحی یک پوستر جالب ندارید و نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید استفاده از الگوهای آماده در برنامه Microsoft Office Word Document به عنوان راهی ساده و کم هزینه، گزینه خوبی برای شماست. با رعایت چند نکته ساده به راحتی می توانید با برنامه کاربردی Microsoft Office Word Document پوستر دلخواه خود را طراحی کنید. یک ویژگی خوب این برنامه این است که به دلیل داشتن ابزارها و قالب های گرافیکی ساده حتی اگر قبل از این هیچوقت با نرم افزار گرافیکی کار نکرده باشید می توانید این کار را انجام دهید.

با انجام این مراحل ساده در عرض چند دقیقه پوستر خود را طراحی کنید.

1- یک صفحه جدید ایجاد کنید.

نرم افزار خود را باز کرده و صفحه ای جدید در آن ایجاد کنید. سپس از مسیر (file>New>Flyer>Poster ) به بخش انتخاب الگو دسترسی پیدا کنید و یکی از الگوهای ارائه شده را طبق نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید. (الگوهای بیشتر را می توانید از سایت Office.com  دانلود کنید) در اینجا ما از طرح Technology Business (11×17) استفاده کردیم.

2- عکس مورد نظر خود را اضافه کنید.

برای جذاب کردن پوستر خود اولین کاری که باید انجام دهید اضافه کردن یک عکس مرتبط و جالب است. الگوی انتخاب شده امکانات لازم برای اضافه کردن عکس را دارد بنابراین نیازی نیست نگران باشید فقط کافی است در سربرگ " Format " گزینه "Change Picture " را انتخاب کرده و عکس مورد نظر خود را با عکس نمونه جایگزین کنید. سپس عکس مورد نظر خود را انتخاب کرده و با زدن دکمه "Insert " آن را در الگو قرار دهید. هرچه عکس شما جذاب تر باشد در نهایت پوستر بهتر و جذاب تری خواهید داشت. دقت کنید عکسی که انتخاب می‌کنید دارای کیفیت عالی بوده و مرتبط با هدف نهایی شما باشد تا بتواند پیام شما را به مخاطب برساند.

3- ویرایش متن

الگوی پوستر معمولا نوشته هایی در خود دارد که می توانید با ویرایش آن متن دلخواه خودتان را جایگزین کنید. همچنین می توانید رنگ نوشته ها و فونت آنها را بر اساس عکسی که انتخاب کرده اید و یا پس زمینه کلی که در نظر گرفته اید تغییر دهید. پس سعی کنید یک فونت واضح و خوانا انتخاب کرده و مطمئن شوید که از فاصله دور برای بیننده خوانا و شفاف باشد. باید در نظر داشته باشید که پوستر شما قرار است در یک مکان عمومی و پر تردد قرار بگیرد و ممکن است مخاطبانتان فرصت کافی برای خواندن نداشته باشند بنابراین متن طولانی مخاطب شما را برای خواندن جذب نخواهد کرد. پس توجه داشته باشید که متن شما علاوه بر اینکه باید پیام شما را به مخاطب برساند لازم است مختصر، مفید و جذاب باشد تا بیننده برای بیشتر دانستن راجع به شما و کارتان کنجکاو شود.

4- لوگوی خود را اضافه کنید.

برای پاک کردن لوگویی که به عنوان الگو قرار داده شده کافی ست روی آن کلیک کرده و به راحتی حذفش کنید. سپس از مسیر (Insert>Picture) عکس مربوط به لوگو خود را انتخاب کرده و با استفاده از گزینه Resize آن را به اندازه مناسب در آوردید. جهت ساده کردن کارتان از یک عکس با پس زمینه شفاف استفاده کنید. اگر برای جاگذاری یا تغییر سایز لوگو خود مشکل دارید می توانید در میان گزینه های ویرایش متن، از گزینه  "In Front of Text " در قسمت Format استفاده کنید.

5-ویرایش ها

تمام قسمت های الگوی پوستر قابل ویرایش هستند تا شما بتوانید آن را به پوستر دلخواه خود تبدیل کرده و به هدف خود نزدیک شوید. می توانید رنگ، بافت، کادر و حتی افکت ها را تغییر دهید تا به طرح مطلوب خود دست یابید. از قسمت Format می توانید تمامی قسمت ها را تغییر دهید. در انتها شما میتوانید با چاپ روی کاغذ یا چاپ روی تیشرت از این پوستر جذاب خود رونمایی کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
مريم مرتضائي،

سلام و عرض ادب ممنون بابت مطلب جديدي كه از شما ياد گرفتم. اولين پوسترم رو به لطف شما طراحي كردم. موفق و پيروز باشيد.


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله