تفاوت چاپ طلایی و چاپ طلاکوب چیست؟

تورنگ / 28 مهر 1399

چاپ طلاکوب یکی از روش‌های خاص چاپ است که از رنگ‌های متالیک، فویل طلایی و گرما استفاده می‌کند. احتمالاً چاپ طلاکوب را در بسیاری از دعوت‌نامه‌های عروسی یا کارت ویزیت دیده‌اید. دستگاه طلاکوب که فویل طلا را به کاغذ انتقال می‌دهد می‌تواند دستی یا طلاکوب دیجیتال باشد. برای چاپ طلاکوب اول طرح موردنظر را از جنس مس یا برنج می‌سازند و بعد آن را به همراه یک رول فویل وارد دستگاه طلاکوب می‌کنند تا با فشار و گرما طرح موردنظر روی کاغذ طلاکوبی شود. برای چاپ نقره کوب و چند رنگ همان طرح را با فویل های رنگی متفاوت استفاده می‌کنند.

چاپ طلاکوب

چاپ طلایی تقریباً همان چاپ دستی با جوهر طلایی است. به این روش چاپ سیلک‌اسکرین یا چاپ سیلک هم می‌گویند. چاپ سیلک یکی از قدیمی‌ترین روش‌های چاپی است که هنوز استفاده می‌شود. از چاپ طلایی برای طراحی کارت ویزیت و کارت عروسی هم استفاده می‌شود فقط نتیجه‌ی نهایی کمی فرق می‌کند. برای چاپ طلایی یک استنسیل از طرح موردنظر روی سیلک‌اسکرین تهیه می‌شود تا رنگ طلایی به شکل طرح موردنظر روی سطح کارت بنشیند.

چاپ طلاکوب

بااینکه چاپ طلایی و طلاکوبی کمی شبیه به هم به نظر می‌رسد اما اصلاً این‌طور نیست. در ادامه به تفاوت‌های این دو سبک چاپ اشاره می‌کنیم.

چاپ طلاکوب

چاپ طلا کوب برق می‌زنند و نتیجه‌ی نهایی ظاهری متالیک دارد.
چاپ طلاکوب ظاهری لوکس و لاکچری دارد.
قیمت چاپ طلاکوب با توجه به‌اندازه‌ی طرح می‌تواند زیاد شود.
چاپ طلاکوب پوشانندگی خیلی زیادی ندارد.

چاپ طلاکوب

چاپ طلایی

چاپ طلایی براق نیست و نتیجه‌ی ماتی دارد.
چاپ طلایی روی پیش‌زمینه‌ی مشکی بیشتر خودش را نشان می‌دهد.
قیمت چاپ طلایی تقریباً 70 درصد از طلاکوبی ارزان‌تر است.
چاپ طلایی پوشانندگی بالایی دارد.

چاپ طلاکوب

اگر دنبال ظاهری لوکس‌تر و براق‌تر هستید و می‌توانید کمی بیشتر هزینه کنید بهتر از چاپ طلاکوب برای کارت ویزیت یا بسته بندی استفاده کنید. چاپ سیلک روشی ارزان‌تر برای داشتن رنگ طلایی روی انواع پروژه‌ها است فقط باید چاپخانه ای را پیدا کنید که تجربه‌ی زیادی در زمینه ی چاپ داشته باشد.

سفارش چاپ و بسته بندی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله