معرفی بهترین و ارزان ترین بسته بندی غذای بیرون بر

تورنگ / 25 مهر 1399

بسته بندی غذا بیرون بر

بعد از اینکه متوجه شدید بسته بندی بیرون بر دقیقاً چه وظایفی دارد نوبت به انتخاب بهترین جنس و نوع بسته بندی بر اساس قیمت و برندینگ است. ظروف پلاستیکی، ظروف فومی، جعبه کارتنی، جعبه مقوایی، پاکت کرافت و غیره برای بسته بندی بیرون بر استفاده می‌شوند که در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

ظروف فومی

ظروف یک‌بار مصرف فومی یا ظروف پلی استایرن یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بسته بندی بیرون غذا است چون دمای سرد یا گرم را حفظ می‌کند و بسیار سبک است. ظروف فومی یکبار مصرف هستند و نسبت به پاکت کاغذی یا جعبه کارتنی قیمت بیشتری دارند و همین‌طور با محیط زیست سازگار نیستند. این ظروف یک‌بار مصرف معمولاً درب دار هستند اما به‌صورت لیوان فومی، سینی یا بشقاب فومی هم تولید می‌شوند.

بسته بندی غذا بیرون بر

مشاهده و خريد پاکت بیرون بر

ظروف پلاستیکی

ظروف پلاستیکی یک‌بار مصرف و ارزان قیمت هستند اما زیاد برای بسته بندی غذاهای گرم مناسب نیستند چون غذا بخار می‌کند اما برای بسته بندی غذاهای سرد یا با دمای اتاق انتخاب خوبی هستند.

بسته بندی غذا بیرون بر

فویل آلومینیومی

قابلیت‌های بسته بندی غذای بیرون بر با کاغذ آلومینیومی این است که ورق آلومینیوم برخلاف جعبه مقوایی یا کارتنی به‌هیچ‌وجه چیزی را جذب نمی‌کند. بسته بندی آلومینیومی محکم و بادوام است و از به هم ریختن و وا رفتن غذا جلوگیری می‌کند و همین‌طور دمای غذا را تا مدت طولانی حفظ می‌کند. فویل آلومینیومی بهترین بسته بندی برای ساندویچ و همبرگر است.

بسته بندی غذا بیرون بر

ظروف کاغذی

جعبه های کاغذی مثل جعبه کارتنی، جعبه کرافت، جعبه مقوایی و... در بسته بندی غذای بیرون بر زیاد استفاده می‌شوند. از جعبه کارتنی و جعبه کرافت به‌عنوان جعبه پیتزا استفاده می‌شود زیرا کاغذ این جعبه ها ضخیم است و مقدار کم روغن پیتزا از آن‌ها رد نمی‌شود اما برای غذاهایی که روغن و خیسی زیادی پس می‌دهند بهتر است از جعبه هایی که یک لایه ی داخلی ضد روغن و ضد رطوبت دارند استفاده کرد یا با کاغذ مومی و کاغذ روغنی آن‌ها را پیچید تا جعبه خراب نشود و غذا سالم به مقصد برسد.

بسته بندی غذا بیرون بر

پاکت کاغذی

پاکت های کاغذی مثل پاکت کرافت مستقیماً برای بسته بندی غذا بیرون بر استفاده نمی‌شوند زیرا تحملشان در برابر روغن و رطوبت زیاد نیست اما به‌عنوان پاکت بیرون بر برای بسته بندی نهایی تمام جعبه های غذا استفاده می‌شوند اما پاکت مومی یا پاکت روغنی به علت مقاومت بالا در برابر رطوبت، روغن و گرما برای بسته بندی غذا استفاده می‌شوند.

بسته بندی غذا بیرون بر

بر اساس مثال‌های بالا هیچ جواب قطعی برای بهترین بسته بندی بیرون بر غذا برای رستوران‌ها و فست فود ها وجود ندارند و شاید بعضی از اقلام غذایی نیازمند چند نوع از بسته بندی های بالا باشند تا کیفیت غذا در مسیر حمل و نقل حفظ شود.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

راه حل های بسته بندی برای تحویل غذای بیرون بر
راه حل های بسته بندی برای تحویل غذای بیرون بر

در این مقاله، به بررسی راهکارهای مختلف بسته ‌بندی که می‌توانند برای حفظ کیفیت، تازگی و ایمنی مواد غذایی در طول حمل‌ونقل و تحویل به مشتریان مؤثر باشند، می پردازیم.

مطالعه مقاله
ایده خلاقانه و اقتصادی برای بسته بندی فست فود
ایده خلاقانه و اقتصادی برای بسته بندی فست فود

اگر صاحب فست فودی یا رستوران هستید و به دنبال ایده برای بسته بندی مواد غذایی برای سفارش‌های بیرون بر خود هستید، این مقاله برای شما است.

مطالعه مقاله
ایده و نکات مهم در جذب مشتری فست فود، کافه و رستوران
ایده و نکات مهم در جذب مشتری فست فود، کافه و رستوران

جهت راه اندازی رستوران، کافه و فست فودی باید به نکاتی توجه کنید تا مشتری شما افزایش پیدا کند و...

مطالعه مقاله