چرا جعبه کرافت با کمترین هزینه باعث فروش بیشتر می شود؟

زینب علیجانی / 22 مهر 1399

جعبه کرافت، جعبه کارتی

 

همه‌ی ما می‌دانیم که کاغذ از درخت ساخته می شود. به‌طور دقیق‌تر کاغذ از الیاف چوب و خمیر چوب ساخته می شود. الیاف موجود در خمیر چوب در کنار مواد دیگر سلولز و لیگنین دارند. لیگنین ماده‌ای است که الیاف چوب را در کنار هم نگه می‌دارد و دلیل رنگ قهوه ای کاغذ است. کاغذ به‌طور خالص قهوه ای رنگ است و بعدازاینکه الیاف چوب با مواد شیمیایی سفید شدند تغییر رنگ می‌دهد. یکی از دلایل خاص بودن کاغذ کرافت این است که درواقع همان کاغذ سفید نشده و خالص‌ترین شکل کاغذ است که حاوی مواد شیمیایی نیست. هر چه قدر کاغذ کمتر زیر پروسه‌های شیمیایی برود بیشتر با محیط زیست سازگار است. به همین علت جعبه کرافت که از کاغذ کرافت ساخته می شود یکی از بهترین بسته بندی های دوستدار محیط زیست است.
جعبه کرافت سال‌ها است که وارد صنعت بسته بندی شده و دیگر از آن به‌عنوان یک جعبه قهوه ای که شبیه جعبه کارتنی است یاد نمی‌شود بلکه با قابلیت‌های زیادی که دارد تبدیل به یکی از کاربردی‌ترین بسته بندی ها برای چاپ و طراحی شده است؛ اما بهتر است اول در مورد اینکه چرا باید از جعبه کرافت استفاده کرد حرف بزنیم.

مشاهده و خرید آنلاین انواع جعبه کارتنی کرافت

جعبه کرافت کاملاً قابل بازیافت است

کاغذ کرافت خالص مستقیم از خمیر چوب ساخته می شود اما جعبه کرافت و جعبه کارتنی اکثراً از کاغذ کرافت بازیافت شده ساخته می‌شوند. البته کاغذ کرافت خالص هم کاملاً قابل بازیافت است. با استفاده از جعبه کرافت برای بسته بندی به صنعت بازیافت کمک بزرگی می‌شود.

جعبه کرافت، جعبه کارتی

 

جعبه کرافت لایه‌ی اضافه‌ای ندارد

جعبه کرافت از کاغذی که زیاد تحت پروسه‌های مکانیکی و شیمیایی قرار نگرفته است ساخته می‌شود به همین علت جنسی طبیعی دارد که زیردست کمی زبر به نظر می‌رسد. جنس خاص کاغذ کرافت لایه گذاری و لمینیت کردن را راحت نمی‌کند. چرا این مزیت محسوب می‌شود؟ چون عملیات بازیافت برای جعبه کاغذی که لایه اضافه دارد سخت‌تر است و این لایه باید جدا شود. جعبه کرافت به علت نداشتن لایه‌ی اضافه حتی بیشتر دوستدار محیط زیست است.

جعبه کرافت، جعبه کارتی

 

جعبه کرافت محکم و بادوام است

با اینکه کاغذ کرافت ضد رطوبت نیست اما چون ضخامت زیادی دارد نسبت به جعبه کارتنی و جعبه‌های کاغذی دیگر بیشتر در برابر آب مقاومت نشان می‌دهد. جنس محکم و کمی زبر جعبه کرافت از محصولاتی که بسته بندی می‌شوند محافظت می‌کند و به‌راحتی پاره نمی‌شود.

مشاهده و خرید آنلاین انواع جعبه کیبوردی

جعبه کرافت، جعبه کارتی

چرا باید به بسته بندی دوستدار محیط زیست اهمیت بدهیم؟ درخواست برای بسته بندی سازگار با محیط زیست از سمت مصرف کننده ها و تولید کننده ها بالا رفته است و رشد جهانی داشته است. بسته بندی پایدار و سازگار با محیط زیست باعث فروش بیشتر محصولات می شود. با انتخاب جعبه کرافت برای بسته بندی به هویت برند دوستدار محیط زیست، هزینه‌ی کم و فروش بیشتر کالا می‌رسید.

سفارش طراحی و چاپ جعبه بسته بندی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

اهمیت و نکات مهم در بسته بندی لوازم آرایشی برای پست و ارسال
اهمیت و نکات مهم در بسته بندی لوازم آرایشی برای پست و ارسال

بسته ‌بندی ایمن و مطمئن لوازم آرایشی برای ارسال پستی از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار نه‌تنها از آسیب‌دیدن محصولات در طول حمل‌ونقل جلوگیری می‌کند، بلکه...

مطالعه مقاله
راهنمای کامل بسته بندی کتاب برای پست
راهنمای کامل بسته بندی کتاب برای پست

بسته ‌بندی کتاب برای پست یک فرایند دقیق است که هدف آن حفاظت از کتاب در برابر آسیب‌های احتمالی حین حمل‌ونقل است. استفاده از مواد بسته ‌بندی محکم...

مطالعه مقاله
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی کفش
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی کفش

طراحی خلاقانه و کیفیت بسته ‌بندی کفش می‌تواند ارزش برند را به شکل قابل‌توجهی افزایش داده و نشان‌دهنده توجه برند به جزئیات و تعهد آن به کیفیت باشد. این امر نه‌تنها...

مطالعه مقاله