5 اشتباه رایج در بسته بندی شیرینی چه هستند؟

زینب علیجانی / 13 مهر 1399

بسته ‌بندی شیرینی نه‌تنها به حفظ تازگی و طعم شیرینی‌ها کمک می‌کند؛ بلکه نقشی کلیدی در جذب مشتری و ایجاد هویت برند دارد. طراحی و مواد به‌کاررفته در بسته ‌بندی ‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که علاوه بر محافظت از محصول در برابر عوامل خارجی مانند رطوبت و آلودگی، نمایانگر کیفیت و ارزش‌های برند نیز باشد. بسته ‌بندی ‌های شیرینی اغلب شامل جعبه‌های کارتنی، پاکت‌های پلاستیکی مقاوم و ظروف شفاف برای نمایش بهتر محصول هستند و ممکن است با تزیینات و طراحی‌های خلاقانه همراه باشند تا توجه بیشتری را به خود جلب کنند. این رویکرد در بسته ‌بندی، علاوه بر افزایش جذابیت ظاهری، می‌تواند تجربه مصرف‌کننده را بهبود بخشیده و وفاداری به برند را تقویت کند.

بسته بندی شیرینی، جعبه شیرینی

 

شاید دفعات اولی که بسته بندی شیرینی را شروع کردید از هر چیزی که دم دستتان بود از کاغذ کادو گرفته تا روبان‌ رنگی برای تزئینش استفاده کرده باشید اما افرادی که بسته بندی شیرینی را به‌طور حرفه‌ای انجام می‌دهند کاربرد را به زیبایی ارجحیت می‌دهند. البته این به این معنا نیست که بسته بندی نباید زیبا و دوست‌داشتنی باشد اما درنهایت مهم‌ترین چیز در بسته بندی شیرینی حفاظت از شیرینی ها و تازه نگه‌داشتن آن‌ها است. در ادامه به اشتباهات رایج در بسته بندی شیرینی اشاره می‌کنیم که اجتناب از آن‌ها باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ی شما در درازمدت می‌شود.

مشاهده و خرید کاغذ روغنی شیرینی پزی

بسته بندی شیرینی، جعبه شیرینی

 

  1. بسته بندی شیرینی بعد از خارج شدن آن‌ها از فر کار درستی نیست.

شاید فکر کنید که وقتی شیرینی ها کم خنک شدن و زیاد گرم نیستند ایرادی ندارد که آن‌ها را بسته بندی کنید اما کاملاً در اشتباهید. اینکه می‌خواهید زمان کمتری صرف کنید مخصوصاً وقتی‌که سفارش‌های زیادی دارید و سرتان شلوغ است کاملاً قابل‌درک است اما بسته بندی شیرینی های گرم اصلاً کار درستی نیست. شیرینی هایی که خنک نشده‌اند و کاملاً به دمای اتاق نرسیده‌اند می‌توانند باعث عمل میعان در بسته بندی و ایجاد رطوبت شوند. این اتفاق باعث از بین رفتن بافت و نرم شدن بیش‌ازحد شیرینی ها می‌شود و در زمان طولانی‌تر ممکن است باعث رشد باکتری شود.

بسته بندی شیرینی، جعبه شیرینی

 

2. بسته بندی شیرینی باید کاملاً کیپ باشد.

جعبه های شیرینی در شکل‌های متنوع و زیبایی وجود دارند مثل جعبه های کاغذی، کارتنی، طرح دار و فلزی اما همه‌ی این بسته بندی ها کیپ نیستند و به همین دلیل نباید برای ارسال شیرینی به شهرهای دیگر استفاده شوند. اگر نتوانستید جعبه شیرینی کیپ پیدا کنید همیشه می‌توانید از پاکت کرافت زیپ‌دار برای ارسال شیرینی استفاده کنید. حتی برای پیک‌های درون‌شهری هم بهتر است از جعبه شیرینی کیپ استفاده کنید تا باوجود هر اتفاق غیرقابل پیش‌بینی‌ شیرینی ها در امان باشند.

بسته بندی شیرینی، جعبه شیرینی

 

3. بسته بندی شیرینی باید کاملاً لایه گذاری شود.

شیرینی ها به اندازه‌ی کافی محکم هستند و می‌توانند تا حدودی تکان خوردن و برخورد کردن به جعبه شیرینی را در حین حمل‌ونقل تحمل کنند اما هنگام ارسال شیرینی برای مسافت‌های طولانی باید مطمئن شد که به‌هیچ‌وجه خورد نشوند و از شکل نیفتند. حتماً جعبه شیرینی را در یک جعبه‌ی پستی دیگر قرار دهید و داخلش را پر از کاغذ، یونولیت یا دستمال خورد شده کنید. برای یادگرفتن بهترین راه برای بسته بندی شیرینی می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

مشاهده و خرید آنلاین جعبه کرافت

بسته بندی شیرینی، جعبه شیرینی

 

4. از ارسال شیرینی های لطیف و ظریف خودداری کنید.

بعضی از شیرینی ها مثل ماکارون (شیرینی لطیفه) ناپلئونی یا شیرینی های خامه‌ای، شیرینی هایی که بستنی دارند یا هر چیزی که در حالت عادی به‌راحتی از هم می‌پاشد نباید پست شوند چون هیچ راهی وجود ندارد تا سالم و خوشمزه به مقصد برسند. بهتر است این شیرینی ها را برای پیک‌های داخل شهری آن‌هم با ماشین نه موتور نگه‌دارید.

بسته بندی شیرینی، جعبه شیرینی

 

5. شیرینی ها را با پست‌هایی که یک هفته یا بیشتر طول می‌کشند ارسال نکنید.

بیشتر از دستورهای شیرینی تا یک هفته دوام‌دارند و برخی از آن‌ها تا دو هفته هم سالم می‌مانند. نکته اینجاست که اگر شیرینی ها تا روزهای خوبشان به مقصد نرسند هیچ فرقی نمی‌کند که چقدر در بسته بندی آن‌ها زحمت‌ کشیده باشید پس بهتر است از پست‌هایی که دو یا سه‌روزه به مقصد می‌رسند استفاده کنید.

خرید پاکت کرافت

بسته بندی شیرینی، جعبه شیرینی

 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک

چاپ سیلک که به آن چاپ صفحه نیز گفته می‌شود، روشی است که از یک مش یا الگو برای انتقال جوهر به روی سطح استفاده می‌کند. جوهرهای مورداستفاده می‌توانند...

مطالعه مقاله
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله