چگونگی نگهداری از فرش در برابر کودکان

زینب علیجانی / 12 مهر 1399

خرید کاور فرش، خرید رو فرشی

چگونه از فرش در برابر کودکان خردسال محافظت کنیم؟

یک فرش خوب به‌ندرت ارزان‌قیمت است و اگر از آن به‌خوبی نگه‌داری شود زیبایی‌اش را تا چندین سال حفظ می‌کند. در خانه‌هایی که بچه‌های کم سن هستند نگه‌داری از فرش یک چالش بزرگ است.
هنگام خرید فرش پرداختن مبلغ بیشتر برای کیفیت و دوام بیشتر انتخاب بسیاری از خریداران است زیرا خریدن یک فرش ارزان‌قیمت ممکن است در آن روز انتخاب اقتصادی به نظر برسد اما زودتر ازآنچه فکرش را می‌کنید باید عوض شوند. خانواده‌هایی که مبلغ زیادی برای خرید فرش پرداخت کرده‌اند همیشه نگران این هستند که کودکان خردسال فرش را خراب کنند. بهتر است به‌جایی اینکه بعد از هر کثیفی یا خرابکاری کودکان خردسال دست به تمیزکاری بزنید یک‌بار برای همیشه از کثیف شدن فرش با روش‌های زیر جلوگیری کنید.

مشاهده و خرید آنلاین کاور فرش

استفاده از کاور صندلی

اگر شما هم مثل بقیه خانواده‌ها در اکثر قسمت‌های خانه یا حداقل قسمت‌های اصلی خانه فرش و موکت دارید مسلماً نمی‌توانید تا ابد از رفتن کودک خردسال به آن مناطق جلوگیری کنید. برای حل مشکل می‌توانید همیشه زیر کودکان یک کاور صندلی یا کاور پلاستیکی پهن کنید. کاور های مخصوص برای این کار در بازار موجود هستند اما از هر کاوری که راحت با یک دستمال پاک شود و به‌راحتی پاره نشود هم می‌توان استفاده کرد. قبل از اینکه کودک خردسال سر جایش بنشیند و غذا بخورد باید این کاور را روی صندلی را روی زمین و محل غذا خوردنش پهن کنید تا از ریخته شدن غذا و لک شدن فرش جلوگیری کنید.

خرید کاور صندلی

استفاده از لیوان ضد چکه

هر مدل آبمیوه یا نوشیدنی در دسته‌ی مواد خطرناک برای فرش قرار می‌گیرد مخصوصاً وقتی‌که این مواد در دست کودکان باشند ریخته شدن آن‌ها اجتناب‌ناپذیر است. به همین دلیل به‌جای تمیز کردن سریع لکه‌ها بعد از هر ریختن نوشیدنی روی فرش بهتر است یک‌بار برای همیشه از ایجاد این لکه‌ها جلوگیری کنید. یکی از روش‌های جلوگیری از ریختن آبمیوه و نوشیدی توسط کودکان خردسال استفاده از لیوان‌های ضد چکه است. این لیوان‌ها دو تا دسته با یک درب کیپ دارند که اجازه‌ی چکه کردن به محتویات داخلش را نمی‌دهد حتی اگر لیوان روی زمین پرت شود. برای امتحان اینکه آیا لیوان ضد چکه واقعاً ضد چکه است آن را پر از آب کنید و یک‌شب کامل برعکس روی اپن بزارید و ببینید که آیا آبی از آن خارج‌شده یا نه.

خرید لیوان ضد چکه

استفاده از کاور فرش

اینکه اجازه ندهید کودکان از قسمت‌های خاصی از خانه استفاده کنند کاملاً غیرممکن است و دیر یا زود پای خودشان و خرابکاری‌هایشان به آنجا باز می‌شود. این کاملاً قابل‌درک است که نخواهید یک فرش گران‌قیمت توسط دست‌های چسبناک و اتفاقات تصادفی کوچ خراب شود مخصوصاً که این خرابکاری‌ها تنها به زمان غذا خوردن و نوشیدن آبمیوه ختم نمی‌شوند. یک روش دائمی نگه‌داری از فرش استفاده از کاور فرش است. کاور فرش یا روفرشی کاملاً از فرش محافظت می‌کند و قابل‌شست‌وشو است. شستن کاور فرش بسیار راحت‌تر و ارزان‌قیمت‌تر از شستن فرش است. افرادی که نمی‌خواهند از کاور فرش پلاستیکی استفاده کنند می‌توانند از کاور فرش طرح دار یا روفرشی طرح دار استفاده کنند که در حین کاربردی بودن زیبایی خانه و دکوراسین حفظ شود.

خرید کاور فرش، خرید رو فرشی

مشاهده و خرید آنلاین کاور فرش

از مکان‌های پر رفت آمد محافظت کنید

اگر نمی‌خواهید تمام خانه‌تان را روکش بکشید و همه‌ی فرش‌ها کاور داشته باشند بهتر از قسمت‌های پر رفت‌وآمد خانه و مکان‌هایی که کودکان بیشتر از جاهای دیگر در آن بازی می‌کنند و مکان موردعلاقه‌شان است را شناسایی کنید. در این صورت می‌توانید کاور فرش را روی قسمت‌هایی که واقعاً نیاز است بکشید.

خرید کاور فرش، خرید رو فرشی
 

 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تاریخچه اصالت فرش ایرانی
تاریخچه اصالت فرش ایرانی

فرش ایرانی بیانگر، اصالت و هنر ایرانی است. این هنر اصیل طی سالیان با هنر دست بافندگان زنده نگه‌داشته شده است.

مطالعه مقاله
کاور فرش چیست و نحوه استفاده از کاور فرش
کاور فرش چیست و نحوه استفاده از کاور فرش

کاور فرش در جنس‌ها و انواع مختلفی تولید می‌شود و بعضی از آن‌ها ممکن است طرز استفاده مخصوص به خودشان را داشته باشند که...

مطالعه مقاله
3 روش خانگی تمیز کردن و نگهداری فرش
3 روش خانگی تمیز کردن و نگهداری فرش

هر انسان خانه‌داری مواد شوینده و تمیزکننده هر سطوحی ازجمله فرش را دارد؛ اما موقعیت‌هایی هم پیش می‌آید که این مواد تمام‌شده باشند یا...

مطالعه مقاله