نقش کاتالوگ در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تورنگ / 11 مهر 1399

چاپ کاتالوگ، طراحی کاتالوگ

اولین کاتالوگ محصول در آمریکا در سال 1845 چاپ شد اما تقریباً 100 سال طول کشید تا چاپ کاتالوگ عملی محبوب و پرطرفدار شود و در دهه‌های بعدی چاپ کاتالوگ تبدیل به یکی از مهم‌ترین ابزار بازاریابی برای اکثر تولیدکننده‌های بزرگ شد.
در اوایل دهه 1990 بازاریابی با چاپ کاتالوگ کاهش پیدا کرد تولیدکننده‌ها همچنان کاتالوگ چاپ می‌کردند اما مصرف‌کننده‌ها ترجیح می‌دادند به‌جای ورق زدن کاتالوگ، تنها چند کلمه تایپ کنند و برای خرید به اینترنت مراجعه کنند. این روزها مصرف‌کننده‌ها می‌توانند تنها با یک کلیک به نظرات مشتریان، مقایسه‌ی قیمت، انتخاب نوع پست و غیره دسترسی داشته باشند.
بعد از گذشت زمانی افراد حرفه‌ای در زمینه‌ی بازاریابی متوجه شدند که چاپ کاتالوگ همچنان در دیجیتال مارکتینگ امروزی نقش مهمی ایفا می‌کند. به همین علت چاپ کاتالوگ دوباره آغاز شد و بسیاری از مصرف‌کننده‌ها از دریافت آن‌ها هیجان‌زده می‌شوند اگر شما یک تجارت خرده‌فروشی را مدیریت می‌کنید، به دلایل زیر باید کچاپ کاتالوگ را در برنامه‌هایتان داشته باشید:

مشاهده نمونه های چاپ کاتالوگ سفارش آنلاین

1. چاپ کاتالوگ روی تصمیم خرید مخاطبان هدفمند شما (تارگت مارکت) تأثیر می‌زارد.
در بعضی موارد چاپ کاتالوگ نسب به تبلیغات در تلویزیون و وب‌سایت‌ها تأثیری بیشتری روی تصمیم خرید مخاطب می‌زارد. تقریباً 75 درصد افرادی که توسط سیستم پستی امریکا مورد مصاحبه قرار گرفتند قبول کردند که کاتالوگ ها بیشتر آن‌ها را به خرید اقلام یک خرده‌فروشی علاقه‌مند می‌کنند و 8 تا از هر 10 نفر گفتند که بعد از دیدن یک کالایی که دوست داشتند آن را خریداری کرده‌اند. یکی دیگر از دلایلی که چاپ کاتالوگ تأثیرگذار درفروش کالاهاست این است که قابل‌لمس‌تر از خرید آنلاین از پشت یک صفحه‌نمایش است.

چاپ کاتالوگ، طراحی کاتالوگ

2. چاپ کاتالوگ به خرید چندکاناله کمک می‌کند
خریدار امروزی کانال‌های خرید بسیاری در دسترس دارند (مثل مغازه‌های واقعی، آنلاین شاپ ها، فضای مجازی، خرید تلفنی و ...) کاتالوگ ها مصرف‌کننده‌ها را تشویق می‌کنند تا از کانال‌های خرید دیگر هم استفاده کنند و این‌گونه خریداران با روش‌های جدید آشنا می‌شوند و از آن‌ها استفاده می‌کنند. چاپ کاتالوگ وقتی بیشترین نتیجه را می‌دهد که به‌عنوان قسمتی از بازاریابی چندکاناله استفاده شود تا مصرف‌کننده‌ها به سمت وب‌سایت‌های آنلاین برای خرید بکشاند.

چاپ کاتالوگ، طراحی کاتالوگ

3.    چاپ کاتالوگ می‌تواند یکی از ابزارهای باکیفیت بازاریابی باشد
از نقطه‌ی شروع بشریت تا به امروز مردم همیشه با استفاده از داستان‌ها باهم ارتباط برقرار می‌کردند و بازاریابی محتوا هم با استفاده از داستان‌گویی تلاش برای جلب و نگه‌داشتن مشتری‌ها می‌کند. علاوه بر آموزش و آگاه‌سازی مردم در مورد محصولات شما، کاتالوگ ها می‌توانند با استفاده از داستان‌گویی و تصویرسازی مخاطب‌ها را در یک مسیر ذهنی هدایت کنند. نمایش دادن محصولاتتان با این روش تأثیر زیادی روی ارتباط گرفتن مصرف‌کننده‌ها با برند شما ازلحاظ احساسی دارد. 

چاپ کاتالوگ، طراحی کاتالوگ

4.    نسل جوان عاشق گرفتن پست مستقیم است
نسل جوان (Millennial) کاملاً با تکنولوژی بزرگ شدند و دریافت کردن ست و کاتالوگ به روش قدیمی برایشان بسیار جالب است و به آن‌ها توجه زیادی می‌کنند. ازآنجایی‌که این نسل در فضای دیجیتال غرق‌شده‌اند استفاده از این روش قدیمی بازاریابی یعنی چاپ کاتالوگ بیشتر به چشمشان می‌آید. نسل جوان به محتوای تصویری راحت‌ترند تا محتوای متنی و چاپ ژورنال و کاتالوگ کاملاً ازلحاظ بصری آن‌ها را راضی می‌کند. با توجه به آمار سرویس پستی آمریکا، نسل جوان بیشتر از هر دوره‌ی سنی دیگری از مردم زمان برای جدا کردن و خواندن پست‌هایی دریافتی می‌کنند و بیشتر از مصرف‌کننده‌های معمولی با آن‌ها ارتباط می‌گیرند. درنهایت تمام گروه‌های سنی به دریافت نامه در صندوق پستی علاقه دارند اما نسل جوان بیشتر با این روش هیجان‌زده می‌شوند.

چاپ کاتالوگ، طراحی کاتالوگ


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تفاوت بروشور و کاتالوگ
تفاوت بروشور و کاتالوگ

بروشور و کاتالوگ از جمله ی مهم ترین و کاربردی ترین ابزار و وسیله های تبلیغاتی هستند که باهم فرق دارند با مطالعه این مقاله به تفاوت بروشور و کاتالوک پی خواهید برد

مطالعه مقاله
چگونه کاتالوگ ها را توزیع کنیم؟
چگونه کاتالوگ ها را توزیع کنیم؟

یکی دیگر از مهم‌ترین قسمت‌های بازاریابی با کاتالوگ این است که بدانید کجا، چه وقتی و چگونه باید کاتالوگ‌هایتان را توزیع کنید.

مطالعه مقاله
انواع کاتالوگ چه هستند و چه کاربردی دارند؟
انواع کاتالوگ چه هستند و چه کاربردی دارند؟

چاپ کاتالوگ یکی از روش های بازاریابی است و از کاتالوگ تبلیغاتی گرفته تا کاتالوگ اطلاعاتی همه‌ی آن‌ها انواع مختلفی دارند که...

مطالعه مقاله