چگونه یک تراکت جذاب طراحی کنیم؟

آرزو سعادت / 8 مهر 1399

چاپ تراکت

 

نیازی نیست مبلغ زیادی را صرف طراحی تراکت کنید تا توجه مردم جلب شود، فقط کافی است انتخاب‌های درستی در طراحی تراکت انجام دهید و از بعضی اشتباه‌های رایج دوری‌کنید و درنهایت تراکت شما در بین جمعیت و در فضاهای شلوغ توجه مردم را جلب خواهد کرد. وقتی نوبت به طراحی تراکت می‌رسد همه‌ی طراحان خبره تقریباً از چند نکته‌ی مهم پیروی می‌کنند:

عنوان تراکت باید چشمگیر باشد

عنوان تراکت باید زود به خطر سپرده شود، کمی عجیب یا غیرمعمول باشد و از کلماتی در آن استفاده شود که مطمئناً باعث عکس‌العمل مردم می‌شود. عنوان‌هایی که تابه‌حال موفق بوده‌اند با این کلمات شروع‌شده‌اند: آسان‌ترین راه، فرصت استثنایی، چگونه، جوایز رایگان، ثابت‌شده و...

چاپ تراکت

طراحی گرافیکی چشمگیر و رنگ‌های روشن باید در تراکت باشند

یک تصویر بزرگ همیشه تأثیرگذاری بیشتری از چند تا عکس کوچک دارد. یک عکس زیبا یا تصویرسازی که جلب‌توجه می‌کند باعث انتقال بهتر پیام و هویت برند شما می‌شود. عکسی که در تراکت استفاده می‌کنید کانون توجه کل تراکت است که باعث می‌شود مردم نوشته‌ها را بخوانند.

چاپ تراکت

در متن تراکت باید به مزیت‌های کالا یا خدمات اشاره شود

مخاطب‌های شما همیشه این سؤال «این محصول چه فایده‌ای برای من دارد؟» در ذهنشان هست، پس بهتر است متن تراکت را از زاویه دید آن‌ها بنویسید و از کلماتی مثل «شما» و«برای شما» استفاده کنید. از استفاده از کلماتی مثل من، ما و مال ما پرهیز کنید. حتماً محتوای تراکت را به‌طور خلاصه و صریح بنویسید. بعضی از کلمات در نوشتن محتوای تراکت زیاد استفاده می‌شوند: صرفه‌جویی، تخفیف، مجانی، جدید، تضمین و...

چاپ تراکت

صفحه‌ی تراکت باید با خطوط، شکل‌ها و رنگ‌های مختلف مرتب شود

نیازی نیست که تراکت شما مثل صفحه‌ای از کتاب درسی پر از متن‌ها و عکس‌های پشت سر هم باشد. بهتر است با استفاده از طراحی گرافیک به نوشته‌ها نظم دهید تا خسته‌کننده به نظر نیایند. استفاده از فضای خالی هم می‌تواند کمک کند تا بعضی از نکات بیشتر به چشم بیایند و تراکت بیشتر قابل‌خواندن و به نظر بیاید.

تراکت نباید بیش‌ازحد شلوغ یا گیج‌کننده باشد

بهتر است تنها از دو تایپ فیس در نوشتن تراکت استفاده کنید و از استفاده‌ی بیش‌ازحد از رنگ‌ها یا رنگ‌هایی که به هم نمی‌خورند بپرهیزید. هر چه قدر در نظر مردم خواندن یک تراکت راحت‌تر به نظر بیاید شانس خواندن آن‌هم بالا می‌رود پس طراحی تراکت اگر شلوغ و گیج‌کننده به نظر بیاید ممکن است مخاطب حتی به خودش زحمت خواندن آن را هم ندهد.

چاپ تراکت

گذاشتن کد تخفیف در تراکت همیشه فکر خوبی است

اشاره کردن به یک تخفیف استثنایی یا قیمت پایین در یک بازه‌ی زمانی مشخص همیشه به عمل کردن مشتری‌ها و بررسی کردن خدمات و کالاهای شما کمک می‌کند. نوشتن جمله‌هایی مثل «با همراه داشتن این تراکت این مقدار تخفیف بگیرید» می‌توانید مطمئن شوید که مشتری حتماً تراکت شمارا به خانه می‌برد. گذاشتن کد تخفیف اگر باعث خرید مشتری نشود در کمترین حالت باعث بازدید کردن مشتری از وب‌سایت یا فروشگاه شما می‌شود و اطلاعاتش نسبت به کالا و خدمات شما بالاتر می‌رود که هدف کلی پخش بروشور است.

مشاهده نمونه های چاپ بروشور و تراکت

چاپ تراکت


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

کدام بنر تبلیغاتی را برای چاپ انتخاب کنیم؟
کدام بنر تبلیغاتی را برای چاپ انتخاب کنیم؟

چاپ بنر در انواع مختلف و سایز های مختلف انجام می‌شود و هر کسی بر اساس ایده و نیاز هایش می‌تواند چاپ بنر اختصاصی و شخصی سازی شده انجام دهد. در بین همه روش های چاپ بنر...

مطالعه مقاله
با انواع چاپ بنر آشنا شوید (بنر پارچه ای، بنر وینل و بنر توری)
با انواع چاپ بنر آشنا شوید (بنر پارچه ای، بنر وینل و بنر توری)

چاپ بنر به منظورهای مختلفی در بازاریابی استفاده می‌شود. چاپ بنر انواع مختلفی دارد که انتخاب بین آن ها ممکن است برای افراد تازه کار سخت یا پیچیده‌ای به نظر بیاید. در ادامه لیستی از انواع بنر را جمع آوری کرده ایم.

مطالعه مقاله
نکات مهمی که قبل از چاپ بنر حتما باید بدانیم
نکات مهمی که قبل از چاپ بنر حتما باید بدانیم

چاپ بنر کم هزینه است، به راحتی توجه مخاطبان را جلب می کند و بسیار با دوام است. به همین دلیل روش خوبی برای بازاریابی و تبلیغات با بودجه کم است اما قبل از چاپ بنر نکات مهمی...

مطالعه مقاله