5 نکته ی مهم در بازاریابی با چاپ تراکت چیست؟

سلمان درزی / 8 مهر 1399

چاپ تراکت

آیا دنبال راهی هستید که مخاطب‌های بیشتری برای کمپین تبلیغاتی کسب‌وکارتان به دست بیاورید؟ آیا دنبال شناساندن کالا یا خدماتتان به افراد بیشتری هستید؟ چاپ تراکت ممکن است دقیقاً چیزی باشد که به دنبالش هستید. پخش تراکت یکی از روش‌های قدیمی بازاریابی و تبلیغات است که همچنان ارزش خود را حفظ کرده است. در ادامه نگاهی به اینکه تراکت دقیقاً چیست و به چه عواملی در چاپ تراکت باید دقت کرد می‌اندازیم.

تراکت چیست؟

به‌طور خلاصه تراکت یک برگه‌ی کاغذی یا همان فلایر است که برای جلب کردن توجه مردم نسبت به یک کالا، خدمات، رویداد یا تبلیغات استفاده می‌شود. پیامی که توسط پخش تراکت به مخاطب می‌رسد ساده و خلاصه اما چشمگیر است. با استفاده از چاپ تراکت برای قسمتی از مارکتینگ در هزینه‌ها بسیار صرفه‌جویی می‌شود.

چاپ تراکت

مشاهده نمونه های چاپ بروشور و تراکت

فرق تراکت و بروشور چیست؟

بروشور به‌طورمعمول به معرفی و دادن اطلاعات در مورد خدمات، کالاها و مزیت‌های یک کسب‌وکار می‌پردازد. پخش بروشور به‌صورت کاغذهای تاشده با طراحی گرافیکی و چاپ تصاویر در هر دو طرف کاغذ صورت می‌گیرد.
اما چاپ تراکت به‌طورمعمول روی یک کاغذ صاف انجام می‌شود. معمولاً در پخش تراکت آزادی بیشتر وجود دارد اما بروشورها بیشتر مخصوص مکان‌های خاصی هستند.
بهتر است از بروشور برای نشان دادن تصاویر و ارائه اطلاعات به مشتری‌هایی که علاقه‌مند به شناخت بیشتر کسب‌وکار شما هستند استفاده کنید و بهتر است از پخش تراکت برای جلب‌توجه مشتری‌های احتمالی و مردم عادی برای یک هدف به‌خصوص استفاده کنید.
از چاپ تراکت برای جذب مشتری‌های جدید به علت ارزان بودن، طراحی راحت و چاپ شدن تنها روی یک‌طرف کاغذ استفاده می‌کنند. از طرفی بروشور طراحی با جزئیات بیشتر دارد که اطلاعات بیشتری در اختیار خواننده قرار می‌دهند و هزینه‌ی بیشتری برمی‌دارد به همین دلیل بهتر است این هزینه‌ی بیشتر صرف افرادی شود که علاقه‌مند به کسب اطلاعات هستند.
برای چاپ تراکت مهم نیست در چه حیطه‌ای هستید و کسب‌وکارتان چیست یک سری قوانین همیشه باید رعایت شوند تا بتوانید نتیجه‌ی تبلیغاتی دلخواه را از پخش تراکت بگیرید.

چاپ تراکت

عنوان

عنوانی که در تراکت استفاده می‌شود اولین قدم برای جلب‌توجه مردم است. باید به چیزی که می‌خواهید مشتری‌ها از تراکت شما برداشت کنند فکر کنید و دقیقاً همان را در عنوان به کار ببرید. عنوان تراکت باید طوری نوشته شود که اگر مردم بقیه تراکت را نخوانند چیزی که شما می‌خواهید در یادشان بماند.

محتوا

نوشتن محتوای تراکت بسیار مهم است. باید حواستان باشد که از جملات بلند و پاراگراف‌های بلند استفاده نکنید. باید مطمئن شوید مشتری‌ها تنها با چند ثانیه نگاه کردن به تراکت شما تمام نکات کلیدی را در جملات ساده و کوتاه می‌خوانند. محتوای یک تراکت نباید مثل یک کتاب طولانی و سخت باشد بلکه باید شبیه یک پیامک ساده و مختصر باشد.

چاپ تراکت

طراحی

طراحی تراکت باید طوری باشد که در مرحله‌ی اول توجه مشتری‌های احتمالی را به‌قدری جلب کند که بعداً شروع به خواندن محتوای تراکت بکنند. به تمام تصاویر، گرافیک‌ها، لوگو ها و رنگ‌هایی که می‌خواهید در تراکت استفاده کنید فکر کنید و تصمیم بگیرید که آیا این موارد توجه مشتری‌ها را جلب می‌کنند یا باعث شلوغ شدن تراکت و گیج شدن مشتری می‌شوند؟ هر چیزی که در طراحی تراکت در دسته‌ی دوم قرار بگیرد باید حذف شود.

چاپ تراکت

نقطه‌ی فروش

وقتی نوبت به نقطه‌ی فروش می‌رسد باید به چهار چیز توجه کرد: توجه، علاقه، خواستن و عمل. چه چیزی باعث می‌شود که توجه مشتری جلب شود؟ بعدازاینکه توجه مشتری جلب شد چه عواملی باعث می‌شوند تا به موضوع علاقه‌مند شود؟ چه چیزی باید در تراکت قرار بگیرد تا مشتری دقیقاً آن طوری که شما می‌خواهید عمل کند؟ و در آخر باید به مواردی اشاره‌کنید که مشتری‌ها را به سمت عمل کردن می‌برند مثلاً راهنمایی کردن مشتری به دنبال کردن برند شما در اینستاگرام. با جواب دادن به این سؤال‌ها می‌توانید به نقطه‌ی فروش مخصوص کسب کارتان برسید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تاثیر چاپ تراکت برای مشاغل کوچک
تاثیر چاپ تراکت برای مشاغل کوچک

چاپ تراکت یکی از روش‌های اثربخش و کم‌هزینه برای بازاریابی در مشاغل کوچک است. در این مقاله، به بررسی تأثیر چاپ تراکت بر رشد و موفقیت مشاغل کوچک می‌پردازیم.

مطالعه مقاله
کدام بنر تبلیغاتی را برای چاپ انتخاب کنیم؟
کدام بنر تبلیغاتی را برای چاپ انتخاب کنیم؟

چاپ بنر در انواع مختلف و سایز های مختلف انجام می‌شود و هر کسی بر اساس ایده و نیاز هایش می‌تواند چاپ بنر اختصاصی و شخصی سازی شده انجام دهد. در بین همه روش های چاپ بنر...

مطالعه مقاله
با انواع چاپ بنر آشنا شوید (بنر پارچه ای، بنر وینل و بنر توری)
با انواع چاپ بنر آشنا شوید (بنر پارچه ای، بنر وینل و بنر توری)

چاپ بنر به منظورهای مختلفی در بازاریابی استفاده می‌شود. چاپ بنر انواع مختلفی دارد که انتخاب بین آن ها ممکن است برای افراد تازه کار سخت یا پیچیده‌ای به نظر بیاید. در ادامه لیستی از انواع بنر را جمع آوری کرده ایم.

مطالعه مقاله