5 نکته مهم در طراحی بروشور

تورنگ / 7 مهر 1399

طراحی بروشور

راهنمای طراحی بروشور

در حال حاضر ما در یک دنیای دیجیتال زندگی می‌کنیم اما بسیاری از تراکنش‌ها آنلاین انجام می‌شود اما همچنان چاپ بروشور یکی از روش‌های تأثیرگذار تبلیغاتی است. چاپ این برگه‌های کاغذی بسیار ارزان‌قیمت است و یکی از بهترین روش‌های ارتباط برقرار کردن با مشتری‌های احتمالی در شرایط رو در رو هستند. در دنیایی که روز به روز استفاده از کاغذ در آن کمتر می‌شود، بروشورها می‌توانند باعث ایجاد ارتباط به روش قدیمی با مخاطب شوند. طراحی بروشور مهم‌ترین قسمت برای تأثیرگذاری تبلیغات است. در ادامه در مورد مهم‌ترین نکته‌هایی که در طراحی بروشور باید به آن دقت شود صحبت می‌کنیم.

5 نکته‌ای که باید در طراحی بروشور به آن دقت شود

تابه‌حال شده به یک بروشور نگاه کنید و متوجه شوید انگار یک‌چیزی سر جایش نیست؟ بر اساس تجربه درزمینه طراحی و تبلیغات ایجاد این حس با طراحی اشتباه باعث می‌شود مخاطب با پیام و اطلاعات روی بروشور ارتباط نگیرد درنتیجه تبلیغات برند موفقیت‌آمیز نخواهد بود. در طراحی بروشور یک سری المان‌های طراحی وجود دارند که اشتباه در آن‌ها ممکن است باعث ایجاد این حس در مخاطب شود و باید در طراحی آن‌ها بیشترین دقت را به خرج داد.

مشاهده نمونه های چاپ بروشور و تراکت

 

فضای خالی

به‌طورکلی بروشورها اسناد کاغذهای تبلیغاتی هستند که سریعاً یک شرکت، محصول یا خدمات را معرفی می‌کنند. هدف اصلی در طراحی بروشور این است که مخاطب را وادار به خواندن کند تا یک سری مفاهیم اصلی را در مورد یک موضوع مشخص متوجه شود. بسیاری از شرکت‌ها بیشتر ازآنچه باید اشتباه پر کردن بیش‌ازحد بروشور با اطلاعات بدون طبقه‌بندی کردن نکته‌های مهم را تکرار می‌کنند. این اشتباه ممکن است باعث شود که خواننده در نگاه اول گیج شود و در عرض یک ثانیه بروشور را داخل سطل آشغال بیندازد.

طراحی بروشور

تایپوگرافی مشخص و یکنواخت

فونت استفاده‌شده در بروشور می‌تواند به حس کلی که تلاش در ایجادش دارید کمک کند. اگر بتوانید طرح حروف (تایپ فیس) را با اندازه‌های درست استفاده کنید، پیام شما به‌راحتی به مخاطب منتقل می‌شود و در ذهن می‌ماند. اشتباه بعضی از کسب‌وکارها این است که از چند فونت متفاوت که باهم در تناسب نیستند را در بروشور استفاده می‌کنند این باعث می‌شود در نگاه اول اطلاعات به‌جای یکنواخت بودن غیرقابل فهم به نظر بیایند.

طراحی بروشور

انسجام در برندینگ

بروشور مسئول پخش و توزیع برند شما است پس باید با برندینگ شما همخوانی داشته باشد و در یک راستا باشد. باید دقت داشته باشید تا در طراحی بروشور حتماً از نقاط کلیدی برند شما که می‌خواهید با آن شناخته شوید استفاده شود. بسیاری از کسب‌وکارها وقتی نوبت به طراحی بروشور می‌رسد زیاده‌روی می‌کنند و فراموش می‌کنند که تا هویت برند خودشان را در بروشور نشان دهند تا راحت شناخته شوند.

طراحی بروشور

عکس‌های عالی و مناسب

تصاویر تأثیر مثال نزدنی روی مخاطب دارند و یک عکس می‌تواند به‌راحتی کار هزاران کلمه را انجام دهد. مغز انسان می‌تواند تصاویر را 60 هزار بار سریع‌تر ازجمله ها تجزیه‌وتحلیل کند. شما می‌توانید با انتخاب عکس‌های مناسب برای معرفی برندتان روی بروشور طرز فکر مردم نسبت به کالا یا خدماتتان را کنترل کنید. بهتر است عکس‌هایی که استفاده می‌کنید اوریجینال باشند و از سایت‌های اینترنتی گرفته نشده باشند در این صورت دقیق‌تر می‌توانید پیامی که می‌خواهید را به مخاطب انتقال دهید.

طراحی بروشور

طراحی گرافیک بر اساس برند

گاهی اوقات بروشورها شامل طرح‌های گرافیکی یا قسمت‌های مهمی مثل چارت یا نقشه می‌شوند. به‌جای استفاده از نمونه‌های گرافیکی آنلاین بهتر است با یک طراح گرافیک باتجربه کارکنید تا المان‌های گرافیکی موردنیاز شمارا طوری طراحی کند که باعث تبلیغ برند شما به‌صورت اختصاصی شود. اگر هنوز تیم گرافیکی خودتان را ندارید نگران نباشید همیشه می‌توانید برای چاپ بروشور به‌صورت پروژه‌ای یک تیم طراحی را استخدام کنید.

طراحی بروشور


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

کدام بنر تبلیغاتی را برای چاپ انتخاب کنیم؟
کدام بنر تبلیغاتی را برای چاپ انتخاب کنیم؟

چاپ بنر در انواع مختلف و سایز های مختلف انجام می‌شود و هر کسی بر اساس ایده و نیاز هایش می‌تواند چاپ بنر اختصاصی و شخصی سازی شده انجام دهد. در بین همه روش های چاپ بنر...

مطالعه مقاله
با انواع چاپ بنر آشنا شوید (بنر پارچه ای، بنر وینل و بنر توری)
با انواع چاپ بنر آشنا شوید (بنر پارچه ای، بنر وینل و بنر توری)

چاپ بنر به منظورهای مختلفی در بازاریابی استفاده می‌شود. چاپ بنر انواع مختلفی دارد که انتخاب بین آن ها ممکن است برای افراد تازه کار سخت یا پیچیده‌ای به نظر بیاید. در ادامه لیستی از انواع بنر را جمع آوری کرده ایم.

مطالعه مقاله
نکات مهمی که قبل از چاپ بنر حتما باید بدانیم
نکات مهمی که قبل از چاپ بنر حتما باید بدانیم

چاپ بنر کم هزینه است، به راحتی توجه مخاطبان را جلب می کند و بسیار با دوام است. به همین دلیل روش خوبی برای بازاریابی و تبلیغات با بودجه کم است اما قبل از چاپ بنر نکات مهمی...

مطالعه مقاله