بهترین پارچه برای دوخت پیشبند چیست؟

تورنگ / 6 مهر 1399

خرید پیشبند

پیشبند چیست؟

مردم زیادی عاشق آشپزی کردن هستند اما متأسفانه بعضی آدم‌ها نمی‌توانند این کار را خیلی تروتمیز انجام بدهند و نیاز دارند که خیلی خوب خودشان را بپوشانند. هر پیشبند آشپزی معمولی نمی‌تواند خیلی خوب همه‌ی قسمت‌های موردنیاز را بپوشاند و باید مطمئن شوید انتخابی که می‌کنید نگرانی شمارا از کثیف شدن از بین ببرد. پارچه‌ای که برای پیشبند انتخاب می‌کنید خیلی مهم است. پیشبند چه در خانه چه در محل کار علاوه بر کاربردی بودن و دوام بالا باید طراحی زیبایی هم داشته باشد. در ادامه همه‌چیز در مورد پیشبند برای افرادی که زیاد با غذا سروکار دارند توضیح می‌دهیم.

پارچه ی پیشبند آشپزخانه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یکی از نکات مهمی که در انتخاب پیشبند پارچه‌ای مهم است تعداد رشته‌های نخ به‌کاررفته در پیشبند است. هر چه این تعداد بالاتر باشد دوام پارچه بیشتر خواهد بود و زود پاره نمی‌شود. پیشبند پارچه‌ای با ترکیب پلی استر بسیار بادوام است، پیشبند اسپان باند هم نسبت به پیشبند آشپزخانه نخی دوام و عمر بیشتری دارد.
 پیشبندی که خریداری می‌کنید باید با متناسب با کاری باشد که می‌خواهید انجام دهید. اگر شخصی مسئول شستن ظرف‌ها یا شستن زمین است باید پیشبندی نایلونی یا پلاستیکی داشته باشد که خیس نشود.
در انتخاب پیشبند آشپزخانه باید به سایز آن دقت کنید تا کاملاً اندازه باشد. اگر می‌خواهید پیشبند در تعداد بالا برای افراد مختلف یا کارکنان یک مجموعه خریداری کنید، دقت داشته باشید که ممکن است اندازه‌ی پیشبند مناسب یک شخص بزرگ جثه یا کوچک جثه نباشد.
پارچه ی پیشبند باید بر اساس سایز شخص و وظایف و کارهایش انتخاب شود.

خرید پیشبند

مشاهده و خرید قیف خامه زنی

چه پارچه‌ای برای پیشبند آشپزخانه ساده بهتر است؟

جواب این سؤال به وظایفی که در طول روز در حال پوشیدن پیشبند انجام می‌دهید بستگی دارد. استفاده از پیشبند پارچه‌ای نخی برای کیک پزی و شیرینی‌پزی و کار کردن با مواد خشک و به‌عنوان پیشبند قنادی مناسب است. پیشبند آشپزخانه ساده که از جنس نخ و پنبه است برای استفاده در آشپزخانه خانگی هم مناسب است چون معمولاً حجم کار و کثیف کاری نسبت به یک رستوران کمتر است و نیازی نیست که شخص 8 الی 10 ساعت در روز آن‌ها را بپوشد.

خرید پیشبند

مشاهده و خريد آنلاين پیشبند پارچه ای

هنگام کار با آتش یا موادی که ممکن است پرش داشته باشند (مثل سرخ کردن در حجم زیاد یا کباب درست کردن) داشتن یک پیشبند چرم محض احتیاط ایده‌ی بدی نیست. پیشبند پارچه‌ای در برابر آتش‌سوزی یا دمای بالا مناسب نیست. به‌جای پیشبند چرم می‌توان از پیشبند جین یا پیشبند لنین هم استفاده کرد. استفاده از این پارچه‌ها نه‌تنها عایق گرمای بسیار خوبی است بلکه پیشبند شما سال‌ها عمر می‌کند زیرا هم جین هم لنین پارچه‌های بسیار بادوامی هستند اما متأسفانه به‌اندازه‌ی پیشبند پارچه‌ای محبوب نیستند. جین و لنین آب را جذب می‌کنند و مناسب مشاغلی که با رطوبت و خیسی سروکار دارند مناسب نیستند. پیشبند پارچه‌ای اسپان باند هم ضد آب بودن پیشبند نایلونی را دارد، هم سبکی پیشبند نخی و دوام و عایق بودن پیشبند های جین و برای استفاده در خانه و محل کار با انواع مواد خشک و خیس مناسب است.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انواع پیشبند رستورانی
انواع پیشبند رستورانی

پیشبند رستوران یک نوع روپوش است که برای محافظت از کارکنان فست فود، رستوران و کافی شاپ(آشپز، سرآشپز، گارسون، باریستا) در کارهای روزمره به کار می‌رود.

مطالعه مقاله