جعبه مقوایی یا کارتن بسته بندی

نغمه خطیریان / 27 شهریور 1399

جعبه کارتنی و پاکت کاغذی: کدام برای بسته بندی بهتر است؟

اگر در انتخاب میان جعبه کارتنی و پاکت کاغذی برای بسته بندی شک دارید، در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند راحت تر انتخاب کنید. وقتی نوبت به انتخاب بسته بندی می‌شود به علت گزینه های فراوانی که در بازار موجود است ممکن است انتخاب «بهترین» بسته بندی سخت به نظر بیاید. در حقیقت انتخاب بهترین بسته بندی بیشتر از هر چیز دیگری به کالایی که می خواهید بسته بندی کنید بستگی دارد. مواردی مثل وزن کالا، جنس کالا، شکل و ابعاد کالا نقش مهمی در انتخاب بسته بندی مناسب دارند. اگر بر اساس ظاهر کالا نمی‌توانید بین پاکت کاغذی و جعبه کاغذی انتخاب کنید در ادامه ی این مقاله این دو نوع بسته بندی را با هم مقایسه می‌کنیم تا انتخاب راحت تری داشته باشید.

جعبه ی کارتنی و پاکت کاغذی

 

شباهت های کارتن و بسته بندی کاغذی

کاملاً واضح است که کارتن و کاغذ در یک سری خصوصیات به هم شباهت دارند و برای بسیاری از بسته بندی ها گزینه‌ی مناسبی هستند. مزایای مشابه این دو بسته بندی عبارتند از:

  • هر دو بسته بندی می‌توانند بازیافت شوند و همینطور در طبیعت تجزیه می‌شوند و ضرری برای محیط زیست ندارند به همین علت انتخاب مناسبی برای برندهای دوست دار محیط زیست هستند.
  • این بسته بندی ها جزو ارزان قیمت ترین بسته بندی های موجود در بازار هستند، بعضی از پاکت های کاغذی (بسته به جنس کاغذ) از بسته بندی کارتنی ارزان تر هستند اما در کل هر دو بسته بندی در دسته ی ارزان قیمت قرار می گیرند
  • این بسته بندی ها در انواع شکل ها، اندازه ها و رنگ ها ساخته می‌شوند و حق انتخاب زیادی برای شخصی سازی کردن بسته بندی می‌دهند. جعبه کارتنی و پاکت کاغذی قابلیت چاپ هرگونه طراحی را دارند و از این طریق ی توانند با جنس های دیگر بسته بندی از لحاظ زیبایی رقابت کنند.
  • کارتن و کاغذ در همه ی نقاط دنیای موجود است و دسترسی به آن ها بسیار راحت است و برخلاف مواد دیگر احتمال کمیاب شدن این بسته بندی ها تقریبا صفر است.

خرید آنلاین انواع جعبه کارتنی

جعبه ی کارتنی و پاکت کاغذی

تفاوت جعبه کارتنی و پاکت کاغذی

با وجود تمام شباهت‌های کارتن و کاغذ، آن ها دو چیز کاملاً متفاوت هستند که خصوصیات و معایب خودشان را دارند. اگر دنبال بسته بندی سبک، مقرون به صرفه، سازگار با محیط زیست که قابلیت شخصی سازی داشته باشد هستید، جعبه کارتن و پاکت کاغذی انتخاب مناسبی هستند اما باید از تفاوت های اصلی این دو بسته بندی هم اطلاع داشته باشید که عبارتند از:

جعبه کارتنی مقاوم تر و سخت تر از کاغذ است و انتخاب بهتری برای بسته بندی در حین حمل و نقل کالا است؛ اما بسته بندی کارتنی ممکن است زیاد از لحاظ بصری زیبا نباشد و باعث نا رضایتی مصرف کننده شود.

- پاکت کاغذی برای بسته بندی نهایی که در قفسه ها قرار می‌گیرد بهتر است مخصوصا برای مواد غذایی زیرا قابلیت هایی مثل پاکت کاغذی کف کاست باعث می‌شوند محصول بهتر و زیباتر دیده شود.

- یکی از تفاوت های اساسی این دو بسته بندی این است که پاکت کاغذی سبک تر از جعبه کارتی است و امکان شخصی سازی و تغییرات بیشتری دارند.

جعبه کارتنی در ابعاد بسیار کوچک موجود نیست زیرا استفاده ای ندارد اما پاکت کاغذی از لحاظ سایز انتخاب‌های بیشتری به کسب و کارها می‌دهد.

جعبه ی کارتنی و پاکت کاغذی

انواع بسته بندی کاغذی و پاکت کاغذی

بسته بندی های کاغذی تنها به یک جنس ختم نمی‌شوند و از انواع مختلف کاغذ ساخته می‌شوند. یکی از تفاوت‌های اصلی بین جعبه کارتنی و پاکت کاغذی این است که بسته بندی کاغذی از لحاظ جنس حق انتخاب‌های بیشتری دارد. کاغذ های بسته بندی که برای مواد غذایی هم مناسب هستند عبارتند از: کاغذ کرافت: کاغذ کرافت یک کاغذ محکم و ضخیم است که برای بسته بندی مواد غذایی مناسب است و برای بسته بندی موادی مثل شکر، آرد، قهوه و چای که نباید با رطوبت یا هوا تماس داشته باشند از پاکت کاغذ کرافت استفاده می‌شود.

کاغذ شیشه ای: این کاغذ برای بسته بندی مواد بسیار چرب مثل فست فود و کیک و شیرینی مناسب است زیرا کاملاً ضد روغن است.

کاغذ مومی: پاکت های کاغذی مومی برای بسته بندی کره، صابون، ساندویچ های گرم و سرد استفاده می‌شوند زیرا کاملاً ضد روغن و رطوبت هستند.

مشاهده و خرید آنلاین پاکت مقوایی

حق انتخاب‌های مختلف، بسته بندی کاغذی و پاکت کاغذی را تبدیل به انتخاب مناسبی برای بسیاری از کالاهای متفاوت می‌کند. بااین‌حال کالاهای زیادی هم هستند که کاملاً مناسب بسته بندی کارتنی هستند. اگر شما هم مجبور شدید از جعبه کارتنی استفاده کنید و نگران زیبایی بصری بسته بندی هستید، نگران نباشید با یک طراحی خوب و چاپ حرفه‌ای می‌توانید این مشکل را به‌راحتی حل کنید.

سفارش چاپ انواع کارتن بسته بندی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

10 دلیل کلیدی برای انتخاب جعبه های بسته بندی در سال 2024
10 دلیل کلیدی برای انتخاب جعبه های بسته بندی در سال 2024

در دنیای رقابتی امروز، اهمیت بسته ‌بندی به‌عنوان یک عنصر حیاتی در موفقیت کسب‌وکارها بیش‌ازپیش مشهود است. جعبه ‌های بسته‌ بندی...

مطالعه مقاله
معرفی انواع جعبه کیک، ایده طراحی باکس کیک
معرفی انواع جعبه کیک، ایده طراحی باکس کیک

درحالی‌که جعبه کیک یک وسیله‌ی معمولی و به‌دردنخور به نظر می‌رسد که فقط یک‌چیز خوشمزه را نگه می‌دارد، وظیفه‌های مهمی‌دارد که...

مطالعه مقاله
از تولید مقوا و چاپ مقوا چه می دانیم؟
از تولید مقوا و چاپ مقوا چه می دانیم؟

مقوا برای نخستین بار توسط شیمی دانی آلمانی تولید شد. این شیمی دان با استفاده از روش خمیر سازی چوب، راه کاری برای تولید و ساخت مقوا عرضه کرد.

مطالعه مقاله