آمار دقیق تاثیر بسته بندی زیبا و خوب روی بازاریابی و برندینگ

نغمه خطیریان / 27 شهریور 1399

یک بسته بندی زیبا جذاب نه تنها رمز موفقیت بازاریابی محصول است بلکه می‌تواند طرز فکر خریداران را نسبت به کالا به طور مثبتی تغییر دهد. بسته بندی اولین چیزی است که مصرف کننده در حین خرید یک کالا با آن برخورد می‌کند و می‌تواند تمام ویژگی های یک محصول را به مصرف کننده ها بفهماند. در حقیقت بسته بندی فرصتی به وجود می آورد که در برخورد اول مصرف کنند راضی به خرید کالا شود.

مشاهده و خريد آنلاين پاکت کرافت

یک بسته بندی زیبا که خاص و با استراتژی درست طراحی شده باشد می‌تواند کاری کند که یک کالا به راحتی در میان کالا های مشابه به چشم بیاید و بهتر به نظر برسد و فقط هم به این دلیل که یک سری قوانین رعایت شده است. بسته بندی از کالا محافظت می‌کند که از خرابی و نا رضایتی مصرف کننده جلوگیری کند، باعث شناخته شدن و متمایز شدن محصول می‌شود، باعث جا به جایی راحت تر کالا می‌شود، تمام اطلاعات مورد نیاز را به مردم می‌دهد و در نهایت باعث دیده شدن و فروش بیشتر محصول می‌شود. در کل بسته بندی زیبا یکی از عوامل اصلی بازاریابی و برندینگ هر محصولی است. در ادامه آمار هایی برای اهمیت و تاثیر بسته بندی خوب در زمینه های مختلف را از تحقیقات مختلف جمع آوری کردیم.

تاثیر بسته بندی روی دیجیتال مارکتینگ

مشاهده و خريد آنلاين کاغذ بسته بندی

1.    70 درصد مصرف کننده ها قبول دارند که کاملا بر اساس بسته بندی خوب محصول کیفیت یک برند را قضاوت می‌کنند.
2.    55 درصد خریداران آنلاین شاپ ها قبول دارند که اگر بسته بندی یک سایت شخصی سازی شده باشد دوباره از همان آنلاین شاپ خرید می‌کنند
3.    63 درصد مصرف کننده ها قبول دارند که کیفیت بسته بندی خوب  به اندازه ی کیفیت خود برند مهم است.
4.    52 درصد مردم حاضرند برای کالایی که بسته بندی زیبا دارد بیشتر هزینه کنند.
5.    30 درصد از کسب و کارها گزارش کرده اند که بعد از بهتر کردن بسته بندی، فروششان افزایش پیدا کرده است.
6.    64 درصد مردم قبول دارند که بعضی از محصولات را بر اساس بسته بندی زیبا از روی قفسه ی مغازه ها بر می‌دارند بدون اینکه هیچ تحقیقی راجع به آن کرده باشند.
آمار بالا به طور واضح مشخص می‌کند که بسته بندی زیبا چقدر تاثیرگذار است. بر اساس این آمار متوجه می‌شویم که مصرف کننده ها با دیدن یک بسته بندی خوب که دوست دارند خرید های هیجانی می‌کنند. پس بهترین نوع بسته بندی قیمتی مقرون به صرفه دارد، روی مصرف کننده تاثیر گذار است و به شرکت های مختلف کمک می‌کند تا برندشان را بازاریابی کنند. حالا سوال مهمی که پیش میاید این است که یک بسته بندی چرا و چطور باید این ویژگی ها را داشته باشد؟

مشاهده و خريد لوازم بسته بندی

بسته بندی خوب و زیبا چگونه باعث افزایش فروش محصول ما می‌شود؟

برای جواب دادن به این سوال باید نگاهی عمیق تر به مسئله داشته باشیم. یک بسته بندی زیبا کاملا قابلیت این را دارد که روی رفتار خریدارها تاثیر بگذارد و باعث خرید هیجانی شود. هر چه قدر یک بسته بندی زیبایی بصری بیشتری داشته باشد بیشتر توسط مصرف کننده ها وارسی می‌شود و بیشتر احتمال این وجود دارد که انتخاب های دیگر از دور کنار بروند. برای تاثیرگذاری روی انتخاب مصرف کننده ها، لوگو هم اهمیت زیادی دارد. همراه با طراحی بسته بندی خوب، یک لوگوی مناسب تبدیل به واضح ترین و مهم ترین المان طراحی روی بسته بندی می‌شود که می‌تواند هویت برند را به مخاطب برساند. تایپوگرافی و ترکیب های رنگی هم چیزهایی هستند که روی ناخودآگاه مصرف کننده ها تاثیر میزارند. فونت هایی که درست انتخاب شوند و از لحاظ شکل و سایز مناسب باشند تا مشتری ها بتوانند سریع و راحت اطلاعات روی بسته بندی را بخوانند باعث خرید سریع تر و راحت تر هم می‌شوند. از طرفی رنگ ها وسیله ای هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مشتری های که مد نظر دارید را به سمت کالای خودتان جلب کنید به این دلیل که هر رنگ در ذهن انسان معنی خاصی دارد و همینطور باعث بر انگیخته شدن احساس خاصی می‌شود.

استفاده از بسته بندی پلاستیکی

کالاهایی که در قفسه ی سوپر مارکت ها و مغازه های مختلف می‌بینیم از مرحله های حمل و نقل مختلفی عبور می‌کنند تا به مقصد نهایی برسند که در این حین ریسک و احتمال  خرابی و آلودگی قبال از رسیدن به دست مصرف کننده وجود دارد. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی باید از روش های اساسی و کاربردی برای محاظت از کالا از طریق بسته بندی خوب استفاده کرد. بسته بندی های نایلونی و پلاستیکی به دلایل زیر یکی پر استفاده ترین بسته بندی ها برای محافظت از کالا هستند:
1. بسته بندی پلاستیکی تقریبا بیشتر از نصف بسته بندی های دیگر کم وزن تر است و حمل و نقل را سبک و آسان می‌کند.
2. بسته بندی پلاستیکی انواع مختلفی دارد که شامل ظروف پلاستیکی، بطری های پلاستیکی، کیسه های پلاستیکی و غیره می‌شود که مناسب برای انواع کالاها هستند.
3. بسته بندی پلاستیکی از خراب شدن غذا جلوگیری می‌کند و تمام استاندار های ایمنی را رعایت می‌کند.
به علت دلایل بالا بسته بندی های پلاستیکی بااینکه در صورت بازیافت نشدن برای محیط زیست خوب نیستند همچنان در بازار جهانی باقی مانند و چون جایگزین کردن آن‌ها با مواد دیگر که قابلیت‌های بسته بندی پلاستیکی را ندارند سخت است، صنعت بسته بندی در حال ساختن بسته بندی های پلاستیکی است که سازگار با محیط زیست باشند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله