چگونه بهترین کارت ویزیت را طراحی کنیم؟

تورنگ / 25 شهریور 1399

یک کارت ویزیت خوب باید تصویر کاملی از بیزینس و کسب و کار شما به طرف مقابل اراِئه دهد. شاید این کار سخت به نظر بیاید چون کارت ویزیت ابعاد بسیار کوچکی دارد (چیزی حدود 5 سانت در 9 سانت). پس چطور ممکن است که یک پیام مهم را در هم‌چین فضای کوچکی به دیگران نشان داد؟ مسلماً نمی توان انتطار داشت که کارت ویزیت داستان کامل بیزینس شمارا از سیر تا پیاز بیان کند؛ اما چیزی که حتماً باید از کارت ویزیت انتظار داشت این است که یک تصویر حرفه‌ای و به‌یادماندنی از بیزینس شما در ذهن دیگران به‌جای بگذارد.
رنگ، کلماتی که در کنار هم قرار می گیرند و جنس کارت ویزیت تاثیر زیادی در گیرایی اش و توانایی اش در ارائه کردن تصویر درست از بیزینس شمارا دارند. به همین دلیل باید طراحی و دیزاین کارت ویزیت را با دقت انجام دهید تا از این طریق حرفه‌ای به نظر بیایید، اعتماد دیگران را جلب کنید و بتوانید بیزینستان را از بقیه رقیب های در بازار متمایز نشان دهید. در موقعیت های کاری و اجتماعی مختلف یا ایونت ها و کنفرانس ها رد و بدل کردن کارت ویزیت در پایان یک صحبت برای پی گیری و ادامه پیدا کردن آن بحث بسیار مهم است. حالا در ادامه نکاتی طلایی برای طراحی یک کارت ویزیت که بیزینس شمارا به بهترین نحو ممکن نشان دهد اشاره می کنیم.

سفارش چاپ کارت ویزیت

فراموش نکنید، برخورد اول همیشه مهم است کارت ویزیت شما حرف های زیادی راجع به شما و کسب‌وکارتان به مخاطب می زند. طرح شما باید ارزش های بیزینس شمارا بیان کند، باید بیزینس شمارا از دیگر رقیب های بازار متمایز نشان دهد و مردم را تشویق کند که از طریق کارت ویزیت پی گیر شما شوند. اگر استایل کاری شما رسمی، رک و صریح است کارت ویزیت باید سعی کند تا نشان‌دهنده‌ی این ویژگی ها باشد. یا اگر محصول یا سرویس‌هایی که ارائه می‌دهید خلاقانه و شاد هستند باید سعی کنید این ویژگی ها را با رنگ‌های سرزنده و نوشته‌های جذاب روی کارت ویزیت نشان دهید. همیشه باید سعی کنید تصویری که در برخورد اول از بیزانستان توسط کارت ویزیت ارائه می‌کنید مطابق با ارزش ها و استایل بیزینس شما باشد.

سفارش کارت ویزیت، طراحی کارت ویزیت

بهترین اندازه و ابعاد را بر اساس نیاز هایتان انتخاب کنید قبل از اینکه هر گونه کار طراحی و دیزاینی را انجام دهید مهم است که سایز و جهتی که کارت در آن قرار می‌گیرد را بدانید. ابعاد و جهت نه تنها روی سایز و مقدار اطلاعاتی که می‌توانید روی کارت ویزیت جا دهید تاثیر میذارد بلکه نشان‌دهنده‌ی این است که شما فردی پیرو رسم و رسوم هستید یا نه، دوست دارید به چشم بیایید و از قوانین خودتان پیروی می‌کنید. کارت ویزیت های افقی و مستعطیل شکل، قالب هایی هستند که اکثر افراد با آن آشنایی دارند. کارت‌های عمودی کمتر مرسوم هستند و استفاده از آن ها می‌تواند یک وجه تمایز برای بیزینس شما محسوب شود. اگر به چشم آمدن هدف شماست می‌توانید از روش های دیگر مثل کارت ویزیت های پلاستیکی یا کارت ویزیت های ضخیم سه لایه استفاده کنید.

سفارش کارت ویزیت، طراحی کارت ویزیت

طرحی انتخاب کنید که مناسب شما باشد از رنگ‌ها و المان‌های دیزاینی استفاده کنید که مربوط به صنعتی باشد که بیزینس شما در آن قرار می‌گیرد تا کارت شما در نگاه اول به‌راحتی قابل شناخت باشد و بیان‌گر کالا یا سرویسی که ارائه می‌دهید باشد. اگر شما کالاهای لوکس یا گران‌قیمتی مثل جواهرات می‌فروشید بهتر است از نوشته‌های فلزی و زرورقی روی کارت استفاده کنید. یا اگر شغل شما سنگ‌سازی یا نجاری است بهتر است یک تصویر از کارتان یا از تصویری مرتبط به کارتان (می‌توانید از عکس پس‌زمینه‌ی چوبی یا سنگ مرمری استفاده کنید) روی کارت ویزیت استفاده کنید تا حیطه‌ی شغلیان را نشان دهد. انتخاب نوع کاغذ کارت ویزیت می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این باشد که شما ارزان‌ترین خدمات را ارائه می‌دهید یا اینکه سرویس‌های شما خاص و سطح بالا هستند. نوع کاغذی که انتخاب می‌کنید حتی می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این باشد که یک شرکت تازه‌وارد هستید یا اینکه مدت‌هاست که جزوی از بازار مربوط به کسب‌وکارتان هستید.

سفارش کارت ویزیت، طراحی کارت ویزیت

هم پای وب‌سایت و دیگر موارد تبلیغاتی بیزانستان باشید از این طریق مصرف‌کننده‌ها راحت‌تر می‌توانند شمارا بشناسند و به یاد بیاورند. اگر وب‌سایت یا تبلیغات متنوع یا مارکتینگ ندارید اما بیزانستان یک لوگوی منحصربه‌فرد دارد یا به‌وسیله ای یک‌چیز خاص شناخته می‌شود (می‌تواند نشان برندتان باشد، ساختمان بیزانستان، یونیفرم اشخاصی که برایتان کار می‌کنند و غیره) سعی کنید همان را به طریقی با دیزاین کارت ویزیت تلفیق کنید.

یک‌چیز خاص اضافه کنید مهم نیست این چیز خاص دقیقاً چه باشد. اگر هر چیزی مثل برجسته کردن، نوشته‌ها و طرح‌های فلزی، طلاکوب کردن، انتخاب یک‌شکل منحصربه‌فرد و غیره را انتخاب کنید، افرادی که کارت ویزیت شمارا می‌بیند متوجه تفاوت‌هایش می‌شوند و کارت شما به چشم می‌آید.

سفارش کارت ویزیت، طراحی کارت ویزیت

مطمئن شوید اطلاعات ارتباطی شما واضح و صریح هستند ترتیبی که اطلاعات شما روی کارت ویزیت قرار می‌گیرد بسیار مهم است. اگر شک دارید که چگونه اطلاعاتتان را روی کارت ویزیت قرار دهید می‌توانید از روش کلاسیک مرتب کردن اطلاعات روی کارت استفاده کنید:
اسم شرکت یا بیزینس اسم و فامیل عنوان شغلی اطلاعات ارتباطی (مثل ایمیل، شماره تلفن، آدرس سوشال مدیا و غیره)

فقط مواردی که مهم هستند را اضافه کنید حواستان باشد که کارت ویزیت قرار نیست تمام اطلاعات و خدمات بیزینس شمارا شرح دهد فقط باید مقداری اطلاعات داشته باشد (البته به‌اندازه‌ی کافی، اطلاعات کم هم باعث گمراه شدن می‌شود) تا توجه دیگران را به خدماتی که شما ارائه می‌دهید جلب کند و به‌راحتی در حافظه بماند. شاید سخت باشد که از یک سری اطلاعات مهم دل بکنید اما باید فرایند گزینش اطلاعات را جدی بگیرید و فقط موارد مهم را انتخاب کنید. ممکن است وسوسه شوید و اندازه‌ی فونت را کوچک کنید تا بتوانید آدرس تمام سوشال مدیاهایتان، یک شعار، یک تصویر بی‌ربط و غیره را روی کارت ویزیت جا دهید اما زیاد بودن اطلاعات فقط از فاکتور به‌یادماندنی بودن آن کم می‌کند.

حتماً کارت‌هایتان را در یک مکان حرفه‌ای چاپ کنید حواستان باشد قسمت چاپ کارت ویزیت را به افرادی بسپارید که در این حرفه به‌طور تخصصی کار می‌کنند. ممکن است افرادی که کار بلد نیستند یا به‌اندازه‌ی کافی تجربه و تجهیزات لازم ندارند باعث شوند کارت‌های شما ارزان‌قیمت و درجه‌دو به نظر بیایند و مسلماً هر بیزینسی برایش مهم است که هم‌چین تصویری در ذهن مخاطب به‌جای نگذارد. ممکن است سراغ شرکت‌های چاپ حرفه‌ای نروید چون از هزینه‌های ممکن می‌ترسید اما این شرکت‌ها به شما انتخاب‌های ارزان‌قیمتی که همچنان حرفه‌ای و رسمی به نظر می‌آیند ارائه می‌دهند. حتی اگر بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کردید خرج کردید مطمئن باشید در مقابل ضرری که کارت‌های درجه‌دو به تصویر بیزانستان می‌زنند چیزی نخواهد بود.

سفارش کارت ویزیت، طراحی کارت ویزیت

و در آخر با یک طراح مشورت کنید شما نیازی نیست که تمام مواردی که در بالا مثال زده شد را انجام دهید تا یک کارت ویزیت خوب داشته باشید. انجام یک یا دو مورد بستگی به نوع بیزینس شما ممکن است کافی باشد. این کاملاً قابل‌درک است با حجم زیادی از اطلاعاتی که درباره کارت ویزیت وجود دارد گیج شده باشید وندانید دقیقاً چه چیزی برای شما مناسب است. یک صحبت سی‌دقیقه‌ای با یک طراح خوب می‌توانند مسیر شمارا کاملاً روشن کند تا بدانید دقیقاً باید دنبال چه چیزی بگردید تا بهترین تصویر از بیزانستان را ارائه دهید. برای اطلاعات بیشتر درزمینهٔ ی چاپ و طراحی کارت ویزیت می‌توانید با مجتمع چاپ تورنگ تماس بگیرید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود
3 نکته مهم در طراحی و چاپ کارت ویزیت کافه رستوران و فست فود

هنگام طراحی کارت ویزیت برای رستوران و فست فود نیاز است که تفاوت صنعت غذایی و رستوران توسط رنگ، فونت یا تصویر نشان داده شود و...

مطالعه مقاله
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت
معرفی 4 سبک مختلف کارت ویزیت وکالت

افرادی که در مشاغل حقوقی کار می کنند باید سعی کنند با استفاده از کارت ویزیت در ذهن مردم بمانند و خودشان را معرفی کنند. وکیل ها جزو افرادی هستند که...

مطالعه مقاله
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص
نکات مهم طراحی کارت ویزیت املاک خاص

کارت ویزیت املاک خاص روش خوبی برای به چشم آمدن در یک حیطه شغلی پررقابت است. طراحی کارت ویزیت املاک خوب می‌تواند به‌عنوان برگه ضمانت....

مطالعه مقاله