چرا بسته بندی کاغذی در سراسر دنیا رو به افزایش است؟

تورنگ / 23 شهریور 1399

بسته بندی کاغذ یک انتخاب مناسب برای حمایت از محیط زیست است

بسته بندی کاغذی دقیقاً همان چیزی است که طرفداران محیط زیست دنبالش هستند. مردم روزبه‌روز بیشتر به سمت بسته بندی و محصولاتی که قابل‌تجزیه و بازیافت هستند می‌روند. نقطه‌ی قوت بسته بندی های کاغذی همین است که از درخت‌ها و گیاهانی ساخته می‌شوند که برای تولید کاغذ کاشته و پرورش داده می‌شوند و چندین و چند بار بازیافت می‌شوند تا دوباره استفاده شوند.

بسته بندی کاغذ تجربه‌ی خوبی به مصرف کننده می‌دهد

وقتی صحبت از باز کردن بسته بندی و تجربه‌ی مهمی که این اولین برخورد به مصرف کننده می‌دهد می‌شود، از جعبه‌های کرافت و کارتنی گرفته تا پاکت های کاغذی که کالاها با آن‌ها بسته بندی می‌شوند همه و همه در این زمینه خیلی جلوتر از بسته بندی های دیگر هستند و قابلیت چاپ تصاویر گرافیکی بارنگ‌های زیبا هم به مسلماً به این تجربه اضافه می‌کند.

خرید بسته بندی کاغذی

سفارش چاپ و بسته بندی

بسته بندی کاغذی کاربردی است

بسته بندی کاغذی بسیار کاربردی است. جعبه کاغذی و پاکت کاغذی خیلی خوب روی قفسه ها چیده می‌شوند و محصولات را به نمایش می‌زارند. همین‌طور مصرف کننده ها می‌توانند از این قابلیت برای نگه‌داری محصولات در خانه استفاده کنند و نیاز به‌عوض کردن بسته بندی کاغذی نیست. جعبه کاغذی و پاکت کاغذی حتی می‌توانند به‌منظور های مختلف و برای بسته بندی محصولات مختلف در خانه استفاده شوند و به همین علت محبوبیت خاصی میان خریداران دارند.

بسته بندی کاغذی برای طراحی و چاپ مناسب است

طراحان عاشق این هستند که برای بسته بندی کاغذی طراحی کنند. آماده کردن پروتوتایپ یا نمونه اولیه برای بسته بندی کاغذی پروسه بسیار راحت و کم‌هزینه‌ای است. کارفرماها می‌توانند این نمونه‌ها را بررسی کنند و جزئیاتی که می‌خواهند را تغییر دهند تا دوباره‌یک نمونه‌ی دیگر طراحی شوند و این پروسه انقدر ادامه پیدا می‌کند تا همه راضی باشند. دست طراحان برای خلاقیت به خرج دادن برای بسته بندی کاغذی باز است و تقریباً هر طرح و دیزاینی می‌تواند روی این بسته بندی ها چاپ شود.

خرید بسته بندی کاغذی

 

بسته بندی کاغذی در سراسر دنیا

در آمریکا و کانادا از سال 1990 میزان بازیافت کاغذ 81 درصد بیشتر شده است. به‌طور دقیق‌تر در حال حاضر میزان بازیافت کاغذ در آمریکا 70 درصد و در کانادا 80 درصد است. کشورهای اروپایی به‌طور متوسط توانستند به عدد 75 درصد بازیافت کاغذ برسند. در بعضی از کشورها مثل آستریا و بلژیک میزان بازیافت کاغذ به 90 درصد رسیده است. در بریتانیا و کشورهای دیگر اروپای غربی میزان بازیافت کاغذ 80 درصد است اما اروپای شرقی به علت نداشتن زیربنا و امکانات مناسب برای بازیافت در این زمینه خیلی عقب‌تر است.
کاغذ بازیافت شده 37 درصد خمیر کاغذ مصرفی برای تولید کاغذ را تشکیل می‌دهد. درخواست برای خمیر کاغذ در کشورهای روبه‌پیشرفت بسیار زیاد شده است. استفاده‌ی کاغذ در چین، هند و دیگر کشورهای آسیا در حال افزایش است و درخواست برای بسته بندی کاغذی در چین 6.5 درصد افزایش پیداکرده است که بیشتر از هرجای دیگر دنیا است. افزایش درخواست بالای کاغذ و بسته بندی کاغذی به افزایش درخواست خمیر کاغذ منجر شده است. بیشتر خمیر کاغذ گرفته‌شده از کاغذ های بازیافت شده در آمریکا به چین فرستاده می‌شوند و بقیه آن در تولید انواع محصولات کاغذی و بیشتر از همه در تولید جعبه‌های کاغذی و کارتنی استفاده می‌شود. درنتیجه افزایش استفاده از بسته بندی کاغذی به افزایش بازیافت کاغذ و درنهایت به افزایش دوباره‌ی تولید بسته بندی کاغذی منجر می‌شود.

خرید بسته بندی کاغذی

آینده‌ی بسته بندی کاغذی

ازآنجایی‌که درخواست برای بسته بندی کاغذی بالا رفته است، صنعت تولید کاغذ در کارخانه‌های بسته بندی سرمایه‌گذاری کرده است تا بتواند به نیازهای جهانی پاسخ دهد. در آینده بسته بندی کاغذی جایگزین پلی استرن می‌شود. بسیاری از صنایع و شرکت‌های بزرگ در حال حاضر به بسته بندی کاغذی روی آورده‌اند یا در حال تست و آزمایش محصولات کاغذی هستند. به‌عنوان‌مثال شرکت استارباکس فقط از لیوان‌های کاغذی استفاده می‌کند و به‌طور فعال درزمینهٔ ی بازیافت کاغذ فعالیت می‌کند و به خاطر مصرف بالا جنگل‌های خودساخته‌ی مخصوص به خودش را دارد. اگر بازیافت کاغذ در آینده رشد بهتری داشته باشد و زیربنایش در بسیاری از کشورها ساخته شود یا بهتر شود می‌تواند به رشد بسته بندی های کاغذی کمک کند و همین‌طور در پایین آمدن قیمت‌ها هم تأثیر زیادی دارد.

خرید بسته بندی کاغذی

بسته بندی کاغذی برای صنایع غذایی

یکی از بازارهای رو به رشد برای بسته بندی کاغذی و استفاده از کاغذ های بازیافت شده، صنایع مربوط به غذا هستند. در حال حاضر تنها 1 درصد از کاغذ های بازیافت شده در صنایع غذایی استفاده می‌شوند اما پیش‌بینی می‌شود در آینده استفاده از بسته بندی کاغذی ساخته از شده از کاغذ های بازیافتی با رشد بازار سرویس‌های غذایی، افزایش چشمگیری داشته باشد. در حال حاضر بسیاری از کارخانه‌های غذایی و رستوران‌ها در بسته بندی محصولات و ارسال و حمل نقل از کاغذ استفاده می‌کنند و امروزه علاوه بر مواد غذایی خشک از بسته بندی کاغذی برای مواد غذایی تر و فریز شده هم استفاده می‌کنند (البته با روش‌های خاص مثل پروسه‌های ضد آب‌کردن کاغذ یا متالایز کردن لایه‌ی داخلی بسته بندی)


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله