ترند های بسته بندی سال جدید 2021

زینب علیجانی / 17 شهریور 1399

بسته بندی که برای محصولاتتان انتخاب می‌کنید می‌توانید موفقیت کسب و کارتان را در راز مدت تضمین کند. یکی از روش‌هایی که می‌شود با استفاده از بسته بندی کاری کرد که محصولات شما همیشه در بازار تازه و جدید باشند و برای مصرف کنندگان هیجان‌انگیز به نظر بیایند دنبال کردن جدیدترین ترند های بسته بندی سال است. با دنبال کردن ترند های بسته بندی می‌توانید در رقابت بازار سربلند بیرون بیایید چون همیشه چیزهای جدید و آپدیت شده به نظر خریداران جذاب‌تر هستند. در ادامه چند تا از ترند های امسال را معرفی می‌کنیم که نسبت به بقیه ترند ها محبوب‌تر هستند.

 بسته بندی با رنگ‌های روشن و کمرنگ

مینیمالیسم یکی از ترند هایی است که وارد تمام بخش‌های زندگی انسان‌ها و صنعت‌های مختلف شده است. صنعت بسته بندی هم چند سالی است که قدرت طراحی مینیمالیسم را کشف کرده است. کسب‌وکارهایی که نمی‌توانند کاملاً مینیمالیسم باشند شروع به استفاده از رنگ‌های طبیعی‌تر و کمرنگ‌تر کرده‌اند تا مقداری با این ترند همراه شوند. فقط کافی است به بسته بندی های اطرافتان یا در فضای مجازی نگاه کنید تا ببینید رنگ‌هایی مثل کرمی، آبی کمرنگ و صورتی کمرنگ چقدر استفاده می‌شوند.
شما هم می‌توانید برای بهتر شدن از این پالت رنگ روشن استفاده کنید، فقط سعی کنید تا رنگ‌هایی انتخاب کنید به محصول شما می‌آیند و ترکیب رنگ جدیدی هستند. بعضی از کسب ‌و کار ها اصرار دارند همیشه از بسته بندی هایی با ترکیب رنگی سیاه و سفید استفاده کنند. بااینکه این‌یک ترکیب رنگ مینیمالیسم کلاسیک است اما دیگر یک انتخاب خاص نیست.
استفاده از رنگ‌های خنثی و کمرنگ در بسته بندی ایده ی بسیار خوبی است چون مردم این رنگ‌ها را روی بسته بندی خیلی دوست دارند. علاوه بر این استفاده از این رنگ‌ها به شما کمک می‌کند تا برای کمپین‌های تبلیغاتی بتوانید عکس‌های بهترین بگیرید و پست‌هایی که در سوشال مدیا می‌زارید ازلحاظ بصری زیبایی دلپذیری داشته باشند.
استفاده از ترکیب رنگی خنثی به این معنی نیست که شما حتماً یک طراحی مینیمالیسم انجام داده‌اید. شما می‌توانید این پالت رنگی را با المان‌های دیگر طراحی ترکیب کنید تا نتیجه‌ی دلخواه بگیرید. وقتی رنگ بسته بندی خنثی باشد می‌توانید بیشتر روی طراحی اسم برند مانور بدهید تا به چشم بیاید و بهتر دیده شود. در حقیقت استفاده از این رنگ‌ها جدا کردن بخشی از مینیمالیسم است که می‌تواند با بسته بندی هر محصولی همراه شود و انعطاف‌پذیری بیشتری در قسمت طراحی داشته باشد.

بسته بندی با رنگ ها پاستلی

بسته بندی شفاف

منظور از نشان دادن محصول استفاده از بسته بندی شفاف است که یکی پراستفاده‌ترین ترند های امسال بوده است. یکی از روش‌های جذب مشتری نشان دادن محصول داخل بسته بندی است. بعضی وقت‌ها خریدارن مطمئن نیستند که هر چیزی که روی بسته بندی نوشته‌شده واقعیت دارد یا نه، شما می‌توانید با نشان دادن چیزی که داخل بسته بندی است خیالشان راحت کنید. مطمئناً بین بسته بندی هایی که معلوم نیست داخلشان چه خبر است اعتماد خریدار به سمت بسته بندی شفاف جلب می‌شود.
مردم دیگر به تبلیغات های دروغین اعتماد نمی‌کنند. دیگر عکس‌های خوشمزه روی بسته بندی محصولاتی که هیچ شباهتی به عکس ندارند کاربرد ندارد زیرا مارکت روزبه‌روز باهوش‌تر می‌شود و شما می‌توانید با استفاده از بسته بندی شفاف شک مردم را از بین ببرید تا به خرید کالای شما ترغیب شوند. همین‌طور می‌توانید شعارهایی مثل راست‌گویی، روراست بودن با مشتری، کیفیت بهترین تبلیغات است و غیره را در کمپین‌های تبلیغاتی به کار ببرید.
وقتی شما از بسته بندی استفاده کنید تا چیزی را به خریدار بفروشید که دروغ است و با واقعیت فرق می‌کند، اعتماد خریدار را از دست می‌دهید و درنهایت فروش محصول شما پایین می‌آید. با بسته بندی شفاف می‌توانید از این اشتباه جلوگیری کنید و به شما فرصتی می‌دهد تا بیشتر روی کیفیت محصولتان تمرکز کنید.
برای ساختن بسته بندی های شفاف می‌توانید از موادی با جنس شفاف برای بسته بندی استفاده کنید یا پنجره های شفاف روی بسته بندی که در حال حاضر دارید بزارید اما باید حواستان باشد تا رنگ بقیه‌ی بسته بندی بارنگ محصول همخوانی داشته باشد.

بسته بندی شفاف، بسته بندی پنجره دار

تصویرسازی و نقاشی

تصویرسازی کم‌کم دارد تمام قسمت‌های مربوط به طراحی را از آن خودش می‌کند. طراحی بسته بندی هم از این قضیه مستثنا نیست. تقریباً 7 سال پیش بود که تصویرسازی بدون حرکت پرطرفدار شد و هنوز در بازار مانده است و به محبوبیتش هم اضافه می‌شود تا جایی که امسال به بیشترین حد محبوبیت رسیده‌اند و همین‌طور به کسب‌وکارهایی که از این طریق بسته بندی هایشان را شخصی‌سازی می‌کنند اضافه می‌شود. بهتر است شما هم تا وقتی‌که این روش طراحی همچنان محبوب است تا جایی که می‌توانید از آن استفاده کنید.
استفاده از تصویرسازی و نقاشی انعطاف‌پذیری بالایی درزمینهٔ ی همراهی با برندینگ شما دارد. شما می‌توانید به برندینگ و پیام برندتان مثل یک کتاب داستان نگاه کنید که تصویر هم دارد. مهم نیست داستان چی باشد یا چقدر عجیب غریب باشد در تصویرسازی هر چیزی ممکن است. کسب‌وکار هایی که فکر می‌کنند هیچ طراحی بسته بندی تابه‌حال نتوانسته با هویت برند آن‌ها همراه شود بهتر است از این ترند استفاده کنند. یکی دیگر از استفاده از تصویرسازی در بسته بندی این است که وقتی تبدیل به نشان برند شما شد می‌توانید آن را روی هر چیز تبلیغاتی از ساک و بروشور گرفته تا بیلبورد چاپ کنید.
اگر تصمیم به استفاده از تصویرسازی در بسته بندی دارید بهتر است یک استایل به‌خصوص که برای برند شما مناسب است را انتخاب کنید و همین‌طور از اشتباه بزرگ کپی کردن تصویرهای معروف خودداری کنید. برای شروع می‌توانید به پالت رنگی بردنتان نگاه کنید و با استفاده از آن‌ها به ایده‌ای برای تصویرسازی برسید و بعداً جزئیات بیشتر را به استفاده از یک طراح حرفه‌ای اضافه کنید. در حین این پروسه حواستان باشد که تصویر ساخته‌شده با هویت برندتان سازگار باشد مثلاً اگر مخاطب محصولاتتان مردان هستند از المان‌های زنانه و کودکانه در تصویرسازی استفاده نکنید.

تصویرسازی و نقاشی در بسته بندی

 

بسته بندی با پترن های چشمگیر

بسیاری از کسب‌وکار ها دوباره شروع به استفاده از پترن در بسته بندی هایشان کرده‌اند. اگر شما هم در صنعتی هستید که با طرح‌های مینیمالیسم اشباع‌شده است، این ترند برای شماست. شما حتی می‌توانید با استفاده از الگو و پترن طرح‌های مینیمالیسم خاصی که به روش خودتان هستند بسازید. بعضی وقت‌ها حرکت کردن در خلاف جهت می‌تواند یک امتیاز مثبت باشد، استفاده از پترن های جذاب و چشم‌گیر یا حتی پترن هایی با طراحی مینیمال می‌تواند شما را در دنیایی پر از طراحی های مینیمالیسم خاص نشان دهد. و دوباره باید اشاره شود که در این نوع طراحی هم باید سعی کنید پترن ها و الگوهایی که انتخاب می‌کند با هویت کلی برند شما سازگار باشند و بهتر است که است که رنگ‌های قبلی که در بسته بندی هایتان استفاده می‌کردید را پترن ها به کار ببرید. در این نوع طراحی حق انتخاب‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند مطابق هر برند و محصولی ساخته شوند.

طراحی پترن، بسته بندی با طراحی پترن


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله