بهترین نکات بسته بندی قهوه چیست؟

زینب علیجانی / 14 شهریور 1399

همه چیز درباره بسته بندی قهوه، بهترین روش بسته بندی قهوه، بسته‌بندی قهوه

هیچ قهوه‌فروشی نباید به طراحی بسته‌بندی‌های قهوه کم‌توجهی کند. طراحی بسته‌بندی قهوه به روش درست و کاربردی می‌تواند برند شمارا بر سر زبان‌ها بیندازد، باعث متمایز شدن و جلب‌توجه پاکت قهوه روی قفسه‌ها شود، مزیت‌های زیادی برای تبلیغات و جذب مشتری در شبکه های اجتماعی دارد و می‌تواند باعث به یاد ماندن برند شما در ذهن خریداران و مصرف‌کننده ها شود. اگر یک تازه کار هستید که دنبال راهنمایی برای طراحی بسته‌بندی قهوه می‌گردد یا دنبال این هستید که پاکت قهوه‌یا جعبه قهوه‌تان را با طرح و دیزاین جدیدی آپدیت کنید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید. اولین سوالی که باید به آن جواب داد این است که اصلا چرا طراحی بسته‌بندی قهوه مهم است؟

مشاهده و خرید آنلاین پاکت زیپ کیپ

بسته‌بندی قهوه از محصول شما محافظت می‌کند

یک بسته‌بندی قهوه درست‌وحسابی نه‌تنها ازلحاظ زیبایی بصری دارد بلکه کاربردی هم هست و از محصول شما محافظت می‌کند. عواملی که بسته‌بندی قهوه باید در برابر آن مقاوم باشد و بهترین نوع بسته‌بندی برای محافظت از قهوه را در مقالات دیگر مفصل توضیح دادیم اما به‌طور خلاصه برای طراحی بسته‌بندی قهوه باید دنبالی چیزی بگردید که محصول شمارا در حین جابه‌جایی، انبار کردن، پخش و توزیع محافظت کند تا وقتی به دست مصرف‌کننده می‌رسد کیفیت خودش را از دست نداده باشد.

بسته‌بندی قهوه باعث تبلیغ می‌شود

البته جمله‌ی بالا در مورد هر بسته‌بندی‌ای صدق نمی‌کند و باید طراحی بسته‌بندی قهوه درست انجام شود تا باعث پروموت و تبلیغ برند شما شود. در طراحی بسته‌بندی قهوه حواستان باشد که به نشان دادن اسم برندتان توجه زیادی بکنید و نکات جالب راجع به محصول و کسب‌وکارتان را حتما نشان دهید؛ مثلا اینکه دانه‌های قهوه‌ی شما از کدام کشور آمده‌اند یا تلاش‌های برندتان برای حفاظت از محیط‌زیست می‌توانند اطلاعات خوبی باشند.

بسته‌بندی قهوه باعث فروش بیشتر می‌شود

طراحی بسته‌بندی قهوه اگر خوب و درست انجام شود می‌توانند توجه خریدار را به خودش جلب کند و کاری کند که پاکت قهوه شما بین رقبا به چشم بیاید. اکثر مردم درواقع خاصیت این رادارند که از روی ظاهر چیزی را قضاوت کنند به همی دلیل هر چه قدر هم که قهوه‌های شما باکیفیت باشد اما در یک بسته‌بندی معمولی و بی‌کیفیت قرار داشته باشد کسی سراغش نمی‌رود. شما می‌توانید از این خصوصیت مردم به نفع خودتان استفاده کنید و بسته‌بندی قهوه‌ای طراحی کنید که باعث فروش بیشتر محصول شما شود. حالا که مشخص کردیم چرا بسته‌بندی قهوه ‌این‌قدر مهم است در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که در طراحی بسته‌بندی قهوه مهم هستند و به شما کمک می‌کنند تا بهترین پاکت قهوه را طراحی کنید.

از رنگ‌ها نترسید

چشم انسان به‌طور طبیعی به سمت رنگ‌های شاد و جذاب جلب می‌شود. شما می‌توانید برای طراحی بسته‌بندی قهوه‌ای که در بین رقبا به چشم می‌آید از چیز ساده‌ای مثل رنگ استفاده کنید. شما می‌توانید از روانشناسی رنگ ها در دیزاین استفاده کنید تا بهترین رنگ را برای برندتان انتخاب کنید. رنگ سبز معمولاً به‌سلامت و طبیعی و ارگانیک بودن ارتباط دارد؛ اما رنگی مثل طلایی تجملاتی‌تر است و نشان‌دهنده‌ی یک کالای لوکس است. شما می‌توانید از چندرنگ مختلف در یک طراحی و دیزاین طوری استفاده کنید که تداعی‌گر جنگل‌های استوایی باشند؛ اما همیشه نیازی نیست تا از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا توجه جلب کنید. بعضی وقت‌ها رنگ‌های ساده‌تر در طراحی‌های مینیمالیست هم می‌توانند به‌اندازه‌ی یک رنگ جیغ به چشم بیایند و یک تصویر مدرن هم به برند شما می‌دهند. بهتر است از یک طراح بخواهید که با چند مدل رنگ و طراحی بازی کند تا درنهایت متوجه شوید که می‌خواهید چه پالت رنگی داشته باشید و ازآنجا شروع کنید.

مشاهده و خرید آنلاین پاکت باکس پوچ

همه چیز درباره بسته بندی قهوه، بهترین روش بسته بندی قهوه، بسته‌بندی قهوه

یک تایپوگرافی خلاق انتخاب کنید

نوع فونتی که انتخاب می‌کنید و تایپوگرافی تاثیر زیادی در موفقیت برند شما دارد. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های طراحی بسته‌بندی هر کالایی استفاده از فونت درست و نوشتن خلاقانه و کاربردی تمام اطلاعات موردنیاز روی بسته‌بندی است. خیلی از کمپانی‌های بزرگ فقط از نوشته‌ها برای لوگویشان استفاده می‌کنند (مثل گوگل، سونی، ویزا و غیره) که نشان از قدرت تایپوگرافی است. از یک طراح خوب کمک بگیرید تا بهترین سایز و فونت و جای قرارگیری نوشته‌ها را برای بسته‌بندی قهوه انتخاب کنید و همیشه سعی کنید تا از تغییر نترسید چون گاهی یک تغییر به‌ظاهر کوچک می‌تواند نتیجه‌ای باورنکردنی داشته باشد.

همه چیز درباره بسته بندی قهوه، بهترین روش بسته بندی قهوه، بسته‌بندی قهوه

توضیحات یادتان نرود

یک طراحی بسته‌بندی قهوه خوب می‌تواند داستان و پیام برند شمارا به مخاطب نشان دهد. برای ساختن یک پاکت قهوه‌ی جذاب از توضیح دادن نترسید. به حقایق جالبی که ممکن است به نظر خریداران جالب بیاید فکر کنید یا اطلاعات مشخصی از مبدا و نژاد قهوه اتان به خریدارن بدهید. می‌توانید روش تولید قهوه‌تان را هم برای مصرف‌کننده‌ها توضیح دهید و در کنارش نکاتی که برای دم کردن قهوه‌ی شما مناسب است تا بهترین طعم را داشته باشد را هم اضافه کنید. می‌توانید طعم دقیق قهوه را هم برای خریدارن توضیح دهید بعضی از قهوه‌ها نت‌های میوه‌ای یا شکلاتی دارند که می‌تواند باعث ترغیب خریدشان شود. نکته‌ای که در توضیحات روی بسته‌بندی قهوه باید به آن دقت کنید این است که از شلوغی بیش‌ازحد پرهیز کنید. با یک طراح خوب مشورت کنید تا بهترین تایپوگرافی را برای شلوغ و گیج‌کننده به نظر نیامدن اطلاعات روی بسته‌بندی قهوه انتخاب کنید.

یادتان نرود پز بدهید

اگر شرکت شما جایزه‌ای برده است یا گواهی خاصی دارد حتما روی بسته‌بندی به آن اشاره‌کنید. افراد آگاه همیشه به دنبال گواهی‌های خاصی از سازمان‌های مختلف غذایی می‌گردند و بر اساس آن محصول شمارا قضاوت می‌کنند، پس اگر در این زمینه از رقیب‌هایتان جلو هستید حتما در طراحی بسته‌بندی قهوه از اشاره به آن چشم‌پوشی نکنید. اگر برند شما زحمت زیادی برای حمایت از محیط‌زیست و استفاده از بسته‌بندی‌هایی که به محیط‌زیست آسیبی نمی‌زنند می‌کشد، فروتنی را کنار بگذارید و حتما به این موارد روی پاکت‌های قهوه اشاره‌کنید. اگر برند شما گواهی خاصی ندارد یا کار به خصوصی نمی‌کند که به آن اشاره شود می‌توانید راجع به کیفیت و ارزش‌های شرکتتان صحبت کنید و سعی کنید خریداران را ترغیب کنید حرف‌های شمارا در مورد کیفیت قهوه‌های برندتان تست کنند.

همه چیز درباره بسته بندی قهوه، بهترین روش بسته بندی قهوه، بسته‌بندی قهوه


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله