تفاوت کاغذ کرافت سفید و قهوه ای چیست؟

زینب علیجانی / 16 دی 1402

بعضی افراد فکر می‌کنند کاغذ کرافت قهوه‌ای و کاغذ کرافت سفید تقریبا یک‌چیز هستند و فرقی باهم ندارند. بعضی افراد هم‌فکر می‌کنند که این دو محصول کاملا متفاوت هستند و نباید به یک نگاه به آن‌ها نگاه کرد. در کل سوال متداولی که مردم دارند این است که آیا تفاوت کاغذ کرافت سفید و قهوه‌ای تنها در رنگ آن‌ها است یا نه؟ در حقیقت هر دو گروه یک‌جورهایی درست فکر می‌کنند!
اگر شما هم مثل اکثر مردم فکر می‌کنید که کاغذ کرافت فقط قهوه‌ای‌رنگ است باید بدانید که درست است که اکثر کارخانه‌ها و تولیدی‌های کاغذ کرافت رنگ قهوه‌ای این کاغذ را تولید می‌کنند اما کاغذ کرافت در رنگ‌های سفید یا رنگ‌های سفارشی دیگر هم موجود است؛ اما رنگ سفید و قهوه‌ای بیشتر از رنگ‌های دیگر تولید و استفاده می‌شوند به همین دلیل مردم فکر می‌کنند تنها همین دورنگ از کاغذ کرافت موجود است.

تفاوت کاغذ کرافت سفید و کاغذ کرافت قهوه‌ای چیست؟

کاغذ کرافت سفید و کاغذ کرافت قهوه‌ای به منظورهای متفاوتی استفاده می‌شوند اما خاستگاه این دو نوع کاغذ مانند دوقلوهای همسان است. هردوی این کاغذها با مواد خام یکسان ساخته می‌شوند یعنی کاغذ کرافت سفید از همان خمیر چوبی که در کاغذ کرافت قهوه‌ای وجود دارد ساخته می‌شود. تفاوت واقعی بین این دو کاغذ با روکش کردن متفاوت مواد خام در مرحله‌ی آخر تولید مشخص می‌شود.
موادی که روی کاغذ کرافت سفید قرار می گیرند جوری طراحی‌شده‌اند که استحکام آن را بالا ببرند؛ و هدف این کاغذ این است که در بسته‌بندی صنایع غذایی کاربردی‌تر عمل کند. کاغذ کرافت سفید به‌طور مخصوص طوری طراحی‌شده است که نسبت به کاغذ قهوه‌ای کرافت بهتر در برابر رطوبت مقاومت کند و همین‌طور در بازداری از ورود و خروج روغن، خون و دیگر موارد مربوط به نگه‌داری از گوشت بهتر عمل می‌کند.
کاغذ کرافت سفید از طرف سازمان غذا و داروی آمریکا برای استفاده در بسته‌بندی‌های غذایی تائید شده است. اگر شما کسب‌وکاری مربوط به غذا دارید خیلی مهم است که به مطمئن و بی‌خطر بودن بسته‌بندی‌های غذایی توجه کنید. البته کاغذ کرافت قهوه‌ای هم توسط سازمان غذا و دارو تائید شده است اما بهتر است برای بسته‌بندی مواد خشک تر استفاده شود. در کل کاغذهای کرافت پی اچ خنثی دارند، مواد سمی و خطرناک ندارند، میزان سولفور پایینی دارند و از سمت سازمان غذا و دارو تائید شده‌اند.

قیمت و خرید انواع کاغذ کرافت

رنگ‌های مختلف کاغذ کرافت

مسلما شما هم وقتی اسم کاغذ کرافت را می‌شنوید یاد رنگ قهوه‌ای آن می‌افتید یا درنهایت ممکن است بارنگ سفید هم آشنایی داشته باشید اما اکثر مردم یاد رول کاغذی قهوه‌ای‌رنگی که دور ساندویچ‌هایشان می‌پیچند یا بسته‌بندی‌های متفاوت می‌افتند؛ اما باید بدانید کاغذ کرافت در رنگ‌های متنوعی موجود است که هرکدام از آن‌ها خصوصیات و استفاده‌های خاص خودشان را دارند. در ادامه چندرنگ و نوع مختلف کاغذ کرافت را معرفی می‌کنیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

کاغذ کرافت معمولی

این کاغذ کرافت را نباید با کارتن یا مقوا اشتباه گرفت. کاغذ کرافت ساده درواقع خالص‌ترین نوع کاغذ کرافت است. این کاغذ بسیار تمیز و بادوام است و قیمت بسیار پایینش آن را برای انواع بسته‌بندی در مقیاس زیاد مناسب کرده است. این کاغذ برای بسته‌بندی‌های سنگین‌تر که باید بسته‌بندی با ریسک پارگی پایین داشته باشند مناسب است. این کاغذ برای طراحی و چاپ فوق‌العاده است و انتخاب پرطرفداری برای بسته‌بندی‌های مخصوص، پاکت کرافت چاپ‌شده و در کل هر چیزی که نیاز به چاپ داشته باشد است. صنایع زیادی از این خاصیت‌های کاغذ کرافت ساده برای تولید بسته‌بندی‌ها و چاپ طرح‌های به‌خصوص روی آن‌ها استفاده می‌کنند تا باقیمت مناسب بتوانند یک تجربه‌ی خرید خوب به مصرف‌کننده‌ها بدهند. اگر تا لان متوجه نشدید باید اشاره‌کنیم که رنگ این کاغذ کرافت قهوه‌ای است.

کاغذ کرافت سفید

در بالا در مورد کاغذ کرافت سفید صحبت کرده‌ایم. علاوه بر استحکام و دوام بالا، ای کاغذ ظاهری بسیار شیک و جذاب دارد که می‌تواند نقطه‌ی تمایز خوبی برای استفاده در بسته‌بندی باشد. همچنین این کاغذ در رستوران‌ها به‌جای رومیزی‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف استفاده می‌شود چون ازلحاظ محیط زیستی انتخاب بهتری است.

کاغذ کرافت سیاه

بله کاغذ کرافت در رنگ مشکی هم وجود دارد و ازلحاظ استحکام و زیبایی چیزی از کاغذ کرافت سفید کم ندارد؛ اما این کاغذ برای بسته‌بندی‌های غذایی مناسب نیست. در عوض از این کاغذ برای تولید انواع ساک‌های تبلیغاتی، پاکت‌های هدیه یا پروژه‌های هنری استفاده می‌کنند. یکی دیگر از استفاده‌های متداول این کاغذ در قاب عکس است. در کل این کاغذ خیلی نادیده گرفته می‌شود و باکمی خلاقیت می‌توان از آن استفاده‌های خیلی خوبی کرد.

کاغذ کرافت رنگی

کاغذ کرافت رنگی در هر رنگی که بتوانید تصور کنید وجود دارد و همی تنوع رنگی باعث شده که در پروژه‌های هنری زیادی استفاده شوند. همین‌طور برای ساخت انواع کاردستی و بوردهای مختلف در مدرسه‌ها استفاده می‌شوند. این کاغذها کم‌کم دارند وارد صنایع تبلیغاتی و ساخت بروشورها می‌شوند.

یکی از خصوصیات مشترک مهم همه‌ی کاغذهای کرافت زیبایی و راحتی چاپ روی آن‌ها است. صنایع مختلفی از این خاصیت چاپ کاغذ کرافت استفاده می‌کنند و انواع کاغذها و بسته‌های مخصوص به خودشان را چاپ می‌کنند. به‌عنوان‌مثال یک ساندویچ‌فروشی کوچک می‌تواند تعدادی کاغذ کرافت با لوگو و اطلاعات مربوط به کسب‌وکارش را سفارش دهد و ساندویچ‌هایش را با آن کاغذ کرافت بپیچد. از یک ساندویچ‌فروشی کوچک گرفته تا کمپانی‌های بزرگی مثل مک‌دونالد، استار باکس، نایک و غیره از کاغذ کرافت برای بهتر کردن تجربه‌ی خرید مشتریانشان استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای خرید کاغذ کرافت در ابعاد متفاوت و اطلاع از قیمت کاغذ کرافت به فروشگاه تورنگ مراجعه کنید و برای سفارش‌های مخصوص چاپ، طراحی و بسته‌بندی با کاغذ کرافت با مجتمع چاپ تورنگ تماس بگیرید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
محرمی،

کاغذ کرافت سفید حدادا 70 گرم لازم دارم


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
مدیر سایت،

سلام دوست عزیز. متاسفانه کاغذ کرافت سفید جزو سبد کالایی ما نیست.

مقالات مرتبط

ایده های جذاب برای تزیین، بسته بندی و کادو کردن کتاب
ایده های جذاب برای تزیین، بسته بندی و کادو کردن کتاب

آموزش نحوه کادو کردن کتاب، ایده بسته بندی و تزیین کتاب برای هدیه به همراه لینک خرید لوازم مورد نیاز در این مقاله آورده شده است.

مطالعه مقاله
ایده های جذاب و خلاقانه برای بسته بندی کادو تولد
ایده های جذاب و خلاقانه برای بسته بندی کادو تولد

در این مقاله به معرفی یکسری از لوازمی که برای کادوپیچی و بسته بندی هدیه مورد نیاز هستند پرداخته‌ایم...

مطالعه مقاله
آموزش تزیین دسته گل با کاغذ کرافت
آموزش تزیین دسته گل با کاغذ کرافت

یکی از روش های جدید تزیین دسته گل استفاده از کاغذ کرافت است که با زیبایی طبیعی و رنگ خنثی باعث بیشتر به چشم آمدن گل ها می‌شود.

مطالعه مقاله