درباره ی کارکرد و استفاده های کاپ کیک یا مافین

مهسا موسوی / 14 اسفند 1398

کاپ کیک را می توانیم بسته بندی، ظرف و کاور و روکش کیک و دیگر تولید و فرآورده های مشابه نام ببریم. کاپ کیک را عموم مردم به عنوان ظرف و بسته بندی کیک می شناسند، و این در حالی است که کاپ کیک مصرف و استفاده های دیگری هم چون پوشش حلوا، خوراکی های مشابه کیک، خرما، شیرینی و دیگر خوراکی و نمونه های مشابه نیز دارد. قصد داریم تا در این مقاله به بررسی و شناسایی کاربرد و کارکرد های ویژه ی کاپ کیک برای خوراکی و فرآورده های دیگر بپردازیم تا دانش و درک مشتری و مصرف کننده را نسبت به دیگر مصرف ها و استفاده های کاپ کیک افزایش دهیم و به این وسیله بستری برای آشنایی بیشتر او با این محصول و در نتیجه افزایش مصرف این کالا در میان مصرف کننده، فراهم کنیم.

کاپ کیک و استفاده برای بسته بندی کاچی و حلوا

بر خلاف باور عموم، کاپ کیک های کوچک و یا همان مافین، کاربرد و استفاده ی گسترده ای در زمینه ی بسته بندی و تهیه و تولید کاچی های سفارشی، خرما های مغز دار و به اصطلاح مناسبتی، دارند. کاپ کیک ها به دلیل سطح و لایه ی روغنی و به اصطلاح گلاسه ای، گزینه و انتخاب مناسبی برای بسته بندی و کاور کردن کاچی، حلوا و شیرینی و فرآورده های مشابه، به شمار می رود.

مشاهده و خريد آنلاين کپسول کیک

کاغذ کاپ کیک

حال شاید این پرسش مطرح می شود که چرا برای استفاده از خرما و حلوا، از کاپ کیک استفاده کنیم؟

همان گونه که می دانید، تا پیش از این، حلوا در ظرف و سینی و با استفاده از قاشق و وسیله های مشابه سرو می شد. با این حال نه تنها تمایل مردم برای این موضوع کاهش یافته، بلکه برای مناسبت و مراسم های مختلف، این روش پاسخ گو نیست و نمی توان چندان بر آن تکیه کرد.

گذشته از مورد یاد شده، استفاده از کاپ کیک برای حلوا، سبب می شود تا هر شخصی به میزان مشخصی از پذیرایی بهره مند شود که نه تنها بر مدیریت کردن مصرف منابع اثر گذار است، که تجربه ی خوشایندی برای مهمان و مصرف کننده رقم می زند و سبب می شود تا میزبان درک و برداشت درست و مناسب تری از حجم پذیرایی و مدیریت کردن مراسم پیدا کند.

کاغذ حلوایی

نکته های مهمی در خصوص کاپ کیک هست که در ادامه به آن ها می پردازیم:

مقاومت کاپ کیک در برابر گرما: مهم است که کاپ کیک مورد نظر در برابر گرما مقاوم باشد. پیش از خرید کاپ کیک اطمینان حاصل کنید که کاپ کیک مورد نظر در برابر گرما مقاوم باشد و بتواند حرارت و دمای بالای فر را تحمل کند.

هم چنین مقاومت در برابر چربی و چسبیدن کیک و ماده های اولیه ی آن، از دیگر شرط های مهمی است که برای تهیه و خرید کاپ کیک به کار می رود.

وزن کاپ کیک از دیگر عامل های مهمی است که نقش برجسته ای در انتخاب و گزینش آن دارد. وزن کاپ کیک باید متناسب با میزان ماده های اولیه که قرار است در آن ریخته شود، باشد.

کپسول کاپ کیک

از طرفی دیگر، شما می توانید برند، لوگو و نام تجاری مورد نظر خود را بر روی کاپ کیک حک کنید و از این روش به گسترش نام تجاری و برند خود بپردازید.

در پایان لازم است که یاد آوری کنیم جنس کاپ کیک، شیوه ی تولید و فرآوری آن و البته تولید کننده و شیوه های عرضه و نگه داری کاپ کیک، نقش مهمی در سلامت آن و در نتیجه سلامت کیک و فرآورده ی مورد نظر شما دارند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

طرز پخت شیرینی پونچیک
طرز پخت شیرینی پونچیک

شیرینی پونچیک از جمله شیرینی های محبوب و شناخته شده در ایران است و در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و طرز پخت این گونه ی شیرینی بپردازیم...

مطالعه مقاله
کاپ کیک و مورد مصرف آن
کاپ کیک و مورد مصرف آن

کاپ کیک در مراسم ها، جشن ها، شادی ها و البته غم و ناراحتی ها، کاربرد ویژه ای دارد. در این مطلب سعی داریم تا به معرفی و تحلیل کاربرد های مختلف کاپ کیک و مافین بپردازیم.

مطالعه مقاله
کاپ کیک و مافین چه تفاوت هایی با هم دارند؟ (2)
کاپ کیک و مافین چه تفاوت هایی با هم دارند؟ (2)

کاپ کیک و مافین، نمونه هایی از کیک و شیرینی هستند که در این مطلب به بررسی شباهت ها و تفاوت های این دو می پردازیم...

مطالعه مقاله