پیشبند و کاربرد های آن در خانه

مهسا موسوی / 20 بهمن 1398

فرقی ندارد که هستید و چه سمت و جایگاهی دارید. به هر حال دست کم یک بار با شست و شوی ظرف، تعمیر و نگه داری ابزار و وسیله های مختلف هم چون ابزار و وسیله های مانده در انباری، ماشین و پشت بام، سرو کار داشته اید. به طور حتم یا لباس کار و یا لباس شخصی خود را به تن داشته اید و شاید به ذهن شما هم رسیده باشد که ای کاش ابزار، محافظ و پوششی ساده، راحت و سریع (برای پوشیدن و درآوردن)، وجود داشت که راحت تر به کار تعمیر و نگه داری یا شست و شوی ظرف و ماشین و دیگر مو

ارد

می پرداختیم. پیشبند کالا و ابزاری است که برای این مورد تولید و ساخته می شود. در مقاله ی پیش رو و مقاله ی بعدی قصد داریم تا به معرفی، تحلیل و بررسی پیشبند، به عنوان محافظ و عایقی برای رطوبت، کثیفی و آسیب های محیطی ناشی از شست و شو، تعمیر و نگه داری و دیگر اقدام های مشابه بپردازیم.

پس با ما همراه شوید.

همان گونه که می دانید، پیش

بند از جمله ابزار و پوشش هایی است که بیشتر در آشپرخانه و برای پختن غذا و البته شستن ظرف و وسیله های آشپزی به کار می رود.

جالب است بدانید که بر خلاف آن چه امروز می دانیم، پیش بند پیشینه ای دیرینه دارد و از دیر باز و گذشته میان ایرانیان کاربرد داشته است و پیشینه ی آن به کاوه ی آهنگر باز می گردد. در گذشته قشر آهنگر، برای حفاظت از خود در برابر گرما، حرارت و آسیب های ناشی از کوره گری و فرآوری آهن، فلز و دیگر سازه های وابسته، از پیشبند استفاده می کردند. پیشبند در گذشته به مانند محافظ و عایقی در برابر حرارت و رطوبت عمل می کرد و همین سبب شد تا نقش و کاربرد ویژه ای میان قشر کارگر که با ابزار های سخت و سنگین سروکار داشتند، یافته بود.

موارد استفاده از پیشبند

پیشبند چاپ شده

مشاهده و خريد آنلاين پیشبند پارچه ای

 

برای آشپزی: پیشبند استفاده و کاربرد های گسترده ای در آشپزی غذا و خوراک دارد. پیشبند سبب جلوگیری از بروز و پاشیده شدن روغن، رطوبت، چربی و دیگر ماده های به کار رفته در پخت و پز، به لباس شما می شود. با این روش، لباس شما در طول آشپزی سالم، تمیز و بدون آسیب باقی می ماند و با خیالی آسوده می توانید به آشپزی بپردازید. فراموش نکنید که اغلب مردم به دلیل نگرانی از خیس شدن لباس، پاشیده شدن چربی، کثیف شدن پیراهن و شلوار خود، نمی توانند به خوبی بر آشپزی و کاری که انجام می دهند تمرکز کنند و همین سبب کاهش کیفیت غذا و آشپزی می شود.

پیشبند آشپزخانه

برای تعمیر: هم چنین برای انجام فرآیند و کار های مربوط به تعمیر، نگه داری و تعویض قطعه و دیگر کار های مشابه، می توانید از پیشبند استفاده کنید. همه می دانیم که فرآیند و کار های مربوط به تعمیر و نگه داری هم چون تعمیر آب گرم کن، کولر، ماشین و دیگر کار های مشابه، سختی و مشقت های زیادی از نظر حفظ پاکیزگی و نظافت لباس خواهد داشت. با استفاده از این روش شما خواهید توانست بهتر و بیشتر بر فرآیند نگه داری و تعمیر تمرکز کنید و در نتیجه کارتان را کیفیت بیشتری به پایان برسانید و در عین حال اطمینان خواهید داشت که لباس شما تمیز و سالم باقی می ماند و مشکلی از این بابت متوجه شما نمی شود.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
بنت زهرا،

آیا کپی مطالب مجاز است


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
مدیر سایت،

سلام بنت زهرا عزیز. بله مشکلی نیست.

مقالات مرتبط

آموزش دوخت پیشبند آشپزخانه
آموزش دوخت پیشبند آشپزخانه

نمونه ای از الگوی دوخت پیشبند ساده آشپزخانه را در این مقاله قرار داده‌ایم، می‌توانید با اضافه کردن چین به پیشبند ساده پیشبند آشپزخانه چین دار بدوزید

مطالعه مقاله
معرفی نی های نجات‌دهنده ی محیط زیست
معرفی نی های نجات‌دهنده ی محیط زیست

نی پلاستیکی در بسیاری از سرویس های غذایی استفاده می‌شود. با اینکه نی یکبار مصرف پلاستیکی روزانه به تعداد بالایی مصرف می‌شود بد نیست جایگزین‌های آن را هم بشناسید.

مطالعه مقاله
چگونگی نگهداری از فرش در برابر کودکان
چگونگی نگهداری از فرش در برابر کودکان

خانواده‌هایی که مبلغ زیادی برای خرید فرش پرداخت کرده‌اند همیشه نگران این هستند که کودکان خردسال فرش را خراب کنند، بهتر است...

مطالعه مقاله