بسته بندی هدیه های تبلیغاتی و انواع مختلف آن

مهسا موسوی / 1 بهمن 1398

هدیه دادن و هدیه گرفتن، همواره در مناسبت ها، مراسم ها و جشن ها و محفل های مختلف، مورد علاقه و پسند گونه ی بشری بوده است. بشر همواره کوشیده است تا از راه هدیه دادن و هدیه گرفتن، میل خود به دوست داشتن و مهم بودن خود و دیگران را، به منصه ظهور برساند.

با وجود این که هدیه خود برای مناسبت ها و مراسم های مختلف به کار می رود، اما نفس هدیه دادن نیز آیین و آداب خاص خود را دارد و به بیانی دیگر، می توان آن را به تنهایی آیین و مراسمی جداگانه به شمار آورد.

در این یادداشت سعی داریم تا به بررسی و تحلیل هدیه های تبلیغاتی و نقش پر رنگ کاغذ، نایلون، سلفون و دیگر ابزار های بسته بندی، در هدیه های تبلیغاتی و دادن و گرفتن این هدیه ها، بپردازیم. به عبارتی دیگر، این مقاله نکته های مهم در بسته بندی را مورد توجه قرار می دهد و در پایان خواننده در می یابد که کدام بسته بندی برای کادو و هدیه های تبلیغاتی مناسب تر است.

کاغذ کرافت

مشاهده و خريد آنلاين لوازم بسته بندي

سازمان ها، شرکت های تجاری و خدماتی و هر کسب و کار و حتی شخصی که با هدیه و کادو های تبلیغاتی سروکار دارد، می تواند جزو مخاطب و خواننده های هدف این مقاله و یادداشت به شمار رود.

کاغذ کرافت: کاغذ کرافت را می توان مهم ترین و پر کاربرد ترین کاغذ در صنعت بسته بندی و کاور دانست. از آن جایی که در یادداشت های پیشین مفصل به این کاغذ پرداخته ایم، در صورت نیاز می توانید به مقاله های نگارنده درباره ی چیستی کاغذ کرافت، چگونگی تولید و ایجاد کاغذ کرافت و دیگر نکته های مربوط به تولید و مصرف این کاغذ مراجعه کنید.

کاغذ کرافت گونه های مختلفی دارد که البته بیشتر گونه ی نازک آن برای بسته بندی و کادو به کار می رود. این کاغذ به دلیل رنگ داشتن، نازک بودن، مقاومت در برابر چربی و رطوبت و هم چنین ارزان بودن (نسبت به کاغذ های سفید و دفتری)، بهترین انتخاب برای بسته بندی کادو و هدیه، به ویژه گل، به کار می رود. امروزه با گسترش دانش و درک بشر نسبت به کاغذ و اهمیت تولید و مصرف آن، می بینیم که این کاغذ ها بیش از دیگر کاغذ های کادو که طرح های سفارشی و البته فرآیند ساخت و پرداخت گران تری دارند، تولید می شوند.

هدیه تبلیغاتی

سلفون: سلفون هم چون کاغذ کرافت، از جمله ابزار های بسته بندی است که در هر دو زمینه ی بسته بندی صنعتی و بسته بندی کادو و هدیه، کاربرد چشم گیری دارد. از سلفون بیشتری برای کادو و بسته بندی کردن هدیه های مخصوص کودکان، هدیه های لوکس، کادو هایی که امکان بسته بندی با کاغذ وجود ندارد و در صورت قرار گرفتن بسته بندی روی کادو آسیب می بینند، استفاده می شود. حالت کشسانی سلفون، رنگ براق و درخشندگی آن و البته وزن ناچیزی که دارد، سبب شده تا کاربرد و استفاده ی گسترده ای در صنعت بسته بندی صنعتی و بسته بندی هدیه بیابد.

کاغذ های کادو: کاغذ های کادو پس از کاغذ های گلاسه ی طراحی و خوش نویسی (به مقاله ی مربوطه مراجعه کنید)، جزو گران ترین کاغذ های بسته بندی به شمار می روند. به طور معمول، این کاغذ ها در دسته بندی نازک تا ضخیم قرار می گیرند و گران ترین نوع این کاغذ ها، جنس گلاسه دارند و طرح های برجسته روی آن ها مشاهده می شود.

کاغذ کادو

اگر نیک به محیط پیرامون خود بنگریم، در می یابیم که رفته رفته، کاغذ های کادو و روش های بسته بندی گران قیمت، به کنار می روند و روش های بهینه و البته مقرون به صرفه، جای آن ها را می گیرند، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که از همین امروز، به استفاده از روش های بسته بندی مناسب و البته بهینه برای جامعه و طبیعت رو کنیم و از این راه، جهانی سالم و بهتر برای نسل آتی به امانت گذاریم.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله