دستور پخت کیک فنجانی یا کاپ کیک

مهسا موسوی / 24 دی 1398

کیک از جمله خوراکی و ابزار های ویژه ی پذیرایی است که کاربرد و استفاده ی گسترده ای در مراسم های مختلف، به ویژه مراسم های جشن و شادی، در سراسر جهان دارد. با وجود محبوبیت کیک فنجانی یا کاپ کیک در سراسر جهان و استقبال مردم جامعه های مختلف از این گونه ی خوراکی ها، ایرانی ها میل و رغبت بیشتری به مصرف کاپ کیک نشان می‌دهند و به نظر می‌رسد که کاپ کیک در ایران از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد و طرفدار های بیشتری نسبت به دیگر نقطه های جهان داشته باشد.

کیک فنجانی در بیشتر جشن ها و مراسم ایرانی ها حضور دارد و همواره از آن به عنوان گزینه ای فانتزی و جدید برای میزبانی کردن یاد می‌کنند که البته سادگی پخت و تهیه ی آن نیز در این موضوع بی تاثیر نیست.

پخت کیک فنجانی، کاپ کیک

سادگی پخت، مقرون به صرفه بودن، زمان سریع تهیه و پخت، در دسترس بودن مواد و ابزارهای مورد نیاز برای پخت کیک فنجانی، همگی از عامل های موثر و برجسته‌ای هستند که در استقبال مردم و مصرف کننده‌ها از این گونه ی خوراکی اثر گذار هستند و این چنین محبوبیتی را برای این نوع خوراکی پدید آورده‌اند.

در این یادداشت می‌خواهیم تا به بررسی و آنالیز کردن نحوه ی پخت و تهیه ی این ماده ی خوراکی پر طرفدار و البته پر مصرف، بپردازیم. شیوه ی پخت کیک فنجانی یا کاپ کیک، موضوع این مقاله خواهد بود.

مواد مورد نیاز برای پخت کیک فنجانی خانگی

همچون هر خوراکی و پختنی دیگری، در این مورد هم شرط نخست برای پرداختن به دستور پخت، بحث کردن راجع به ماده های اولیه و مورد نیاز است. همان گونه که پیش از این یاد کردیم، کاپ کیک از جمله خوراکی های پر مصرف و محبوب است و یکی از دلیل های مصرف بالای این خوراکی را، ماده های اولیه ی ارزان و در دسترس دانستیم.

پخت کیک فنجانی، کاپ کیک

ماده های اولیه ی کاپ کیک عبارتند از:

آرد: 180 تا 200 گرم

شکر: 130 گرم

بکینگ پودر: یک قاشق غذا خوری

شیر: 100 گرم

کره: 150 گرم

عسل: 1 قاشق کوچک

تخم مرغ: دو عدد

پودر قهوه: به میزان لازم

شیوه ی تهیه ی کاپ کیک: کره و شکر را با دست یا با هم زن (با سرعت متوسط)، هم بزنید تا رنگ آن به حالت کرمی درآید. سپس در حین هم زدن، می‌توانید تخم مرغ و عسل را به آن اضافه کنید و دوباره آن را هم بزنید. پس از این نوبت به اضافه کردن آرد و بکینگ پودر می‌رسد. برای این کار لازم است از بکینگ الک شده استفاده کنید و پس از آن، شیر و قهوه را کم کم، به دیگر ماده ها اضافه نمایید و دوباره آن را هم بزنید تا ماده های مختلف و به کار رفته، به خوبی با هم ترکیب و مخلوط شوند.

ظرف کاپ کیک کاغذی

حالا ماده ی اولیه ی شما آماده است و می‌توانید آن را درون کپسول های مخصوص کاپ کیک بریزید و داخل فر قرار دهید تا بپزد. لازم است قبل از قرار دادن درون فر، فر را روشن کنید و آن را روی دمای 170 درجه قرار دهید. مدت زمان 25 تا 30 دقیقه برای پخت کیک فنجانی شما مناسب است و می‌توانید اندکی پس از پخته شدن کیک ها، در آوردن آن ها و سرد شدن کاپ کیک، روی آن‌ها را با خامه و دیگر ماده های مورد استفاده، تزئین کنید و جلوه ی خوبی به آن‌ها بدهید و میل کنید.

خرید آنلاین انواع کپسول کیک

 


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

طرز پخت شیرینی پونچیک
طرز پخت شیرینی پونچیک

شیرینی پونچیک از جمله شیرینی های محبوب و شناخته شده در ایران است و در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و طرز پخت این گونه ی شیرینی بپردازیم...

مطالعه مقاله
درباره ی کارکرد و استفاده های کاپ کیک یا مافین
درباره ی کارکرد و استفاده های کاپ کیک یا مافین

در این مطلب قصد داریم به بررسی کاربرد کاپ کیک برای خوراکی های دیگر بپردازیم تا مصرف کننده را نسبت به دیگر مصارف کاپ کیک آگاه سازیم...

مطالعه مقاله
کاپ کیک و مورد مصرف آن
کاپ کیک و مورد مصرف آن

کاپ کیک در مراسم ها، جشن ها، شادی ها و البته غم و ناراحتی ها، کاربرد ویژه ای دارد. در این مطلب سعی داریم تا به معرفی و تحلیل کاربرد های مختلف کاپ کیک و مافین بپردازیم.

مطالعه مقاله