راهنمای نکات مهم خرید قالب کاپ کیک (توضیح جامع)

امیر مختاری / 2 دی 1398

قالب کاپ کیک چیست؟

از دیر باز تا کنون، کیک کاربرد و مصرف زیادی در برنامه ی غذایی و البته مراسم و مناسک های مختلف بشر داشته است. همواره به یاد داریم، می خوانیم و می دانیم که کیک عنصر و مهمان اصلی هر مراسم، مجلس و جشنی بوده است و بشر کوشیده است تا با استفاده از آن، فضا و اتمسفر بهتری را برای خود و دیگران رقم بزند.
با این حال به لطف تکنولوژی، امروزه می بینیم که بر خلاف گذشته، تولید، پخت و البته مصرف کیک بیش از پیش ساده، سریع و البته ارزان شده است. روشن است که با گسترش یافتن فرآیند تولید و عرضه ی کیک، صنعت های وابسته به آن نیز نقش برجسته ای می یابند و بشر توجه بیشتری به آن ها می کند.

کاپ کیک

هم چون دیگر کالا و ماده های غذایی صنعتی، کیک نیز از رشد و گسترش صنعت بسته بندی بی بهره نمانده است و همواره در معرض ارزش های افزوده ای که از این صنعت به صنعت تولید و فرآوری کیک سرازیر می گردد، قرار گرفته است
قالب کاپ کیک یا همان مافین، از جمله دستاورد های ارزشمند و بی بدیلی است که صنعت بسته بندی برای صنعت تولید و فرآوری کیک به همراه داشته است. کاغذ کاپ کیک را می توان ظرفی، کاسه، سینی کوچک و بسته بندی انفرادی برای کیک دانست. کپسول مافین یا کیک این امکان را به شما می دهد تا کیک های خود را در قالب و میزان های انفرادی، به تعداد و اندازه ی شخصی برای هر یک از مهمان ها، دوست ها و آشنا های خود بپزید و سرو کنید.

خرید آنلاین انواع کپسول کیک

 

کاپ کیک بسته بندی شده

قالب کیک ها به طور معمول از ترکیب های مختلف کاغذ و مقوا و البته مشتق های پلاستیکی سالم و مناسب این کار، ساخته می شوند. ساختار خاص این محصول به شما این امکان را می دهد تا مواد اولیه ی پخت کیک را درون آن ریخته، آن را درون فر قرار دهید و سپس برای مهمان های خود، آماده کنید.

صنعت کاغذ و پیوند آن با کاپ کیک

اگر تا کنون تجربه ی استفاده از کپسول کاپ کیک را داشته اید، به طور حتم می‌دانید که عمده و بیشتر ماده ای که در ساخت و فرآوری آن به کار می رود، کاغذ است. به بیانی دیگر، کاغذ نقش اساسی و تعیین کننده ای در ساخت و تولید کپسول کاپ کیک دارد و این نیز بی دلیل نیست. از میان ماده و گونه های مختلف بسته بندی، تنها کاغذ، سلفون و پلاستیک هستند که می توانند برای بسته بندی، کاور و روکش ماده های غذایی مختلف به کار روند و مورد استفاده قرار گیرند. با این حال کاغذ نشان داده است که طبیعی، پاک و سالم تر از دیگر ماده و گونه های بسته بندی است و همین سبب می‌شود تا کاربرد و استفاده ی بیشتری داشته باشد.

کاپ کیک ها گونه های مختلفی دارند. برخی از آن ها برای مرحله ی پیش از پخت کیک و پخت کیک به کار می روند و برخی دیگر برای مرحله ی پس از پخته شدن کیک استفاده و کاربرد دارند. مهم این است که مصرف کننده درک و شناخت کافی از چرایی مصرف کاپ کیک داشته باشد. برای نمونه، اگر قصد شما سرو کردن کیک در مراسم و محفل است، بهتر است از پیش از کاپ کیک هایی که برای پخت کیک به کار می روند استفاده کنید تا پس از پخت کیک زحمت خاصی برای تقسیم آن و قرار دادن در کاپ کیک نداشته باشید که البته اگر این موضوع پیش از پخت کیک انجام شود به مراتب بهتر است.
خبر خوب این است که عمده ی کاپ کیک های موجود در بازار، برای این گونه مصرف تهیه شده اند و شما می توانید با مراجعه به فروشنده که عمده ی آن ها نیز قنادی ها هستند، کاپ کیک مورد نظر خود را تهیه کنید.

کاپ کیک بزرگ تولد

نکته ی بعدی در خرید کاپ کیک، جنس، طرح، شیوه ی مصرف کردن و رنگ و چیدمان آن است که البته نگارنده در مقاله و یادداشت های بعدی، به آن ها نیز خواهد پرداخت. پس اگر قصد استفاده از کاپ کیک را دارید، ادامه ی مقاله ی پیش رو را دنبال کنید تا اهم مطلب و نکته های مهم در خصوص خرید و مصرف کاپ کیک یا همان مافین را دریابید.

نکته ی بعدی در خرید کاغذ کاپ کیک، جنس، طرح، شیوه ی مصرف کردن و رنگ و چیدمان آن است.
کپسول کاغذی کاپ کیک از ابزار و بسته بندی های کاربردی و موثری است که نقش برجسته ای در بسته بندی، قالب زدن، پختن و مصرف کردن کیک و شیرینی و دیگر خوراکی های این چنینی، ایفا می کند.
جنس قالب کاپ کیک اولین عامل مهم در خرید آن است.
نخستین و شاید بتوان گفت مهم ترین عامل در خریدن قالب کاپ کیک، جنس آن است. باید توجه داشته باشید که آن ها را برای چه نوع کیکی، با چه شرایط پخت و مصرفی به کار می برید. فراموش نکنید که به دلیل تنوع  جنس و سایز و قالب های این محصول طرز استفاده از کپسول کاپ کیک نیز متفاوت است. و همه ی این مورد ها، بیان گر آن است که نوع پخت، نوع مصرف و البته میهمان و مصرف کننده، جایگاه تعیین کننده ای در خرید کاغذ کاپ کیک دارند. برای نمونه اگر قصد پخت کاپ کیک خانگی برای مصرف فرزند یا خانواده تان را دارید، قالب کیک های ساده و یک لایه می توانند گزینه ای مقرون به صرفه و موثر برای این مورد باشند.

میزان ضخامت کاغذ کاپ کیک مهم است

میزان مقاومت کاپ کیک نقش مهمی در پخت و کیفیت پخت کاپ کیک دارد. اگر کیک شما مواد خاصی دارد و به زمان پخت بیشتری نیاز دارد، پس بهتر است که از کاپ کیک هایی ضخیم و حتی دو لایه که یک لایه ی مقوایی نیز دارند، استفاه کنید.

به مقاومت قالب کاپ کیک در برابر رطوبت و گرما فکر کرده اید؟

مقاومت کپسول کیک را می‌توان به عنوان برآیندی از کیفیت، ضخامت و جنس کاپ کیک در نظر گرفت. گذشته از این موردها، محتوای کیک، شیوه ی پخت آن نیز در این مورد دخیل هستند و می‌توانند سبب ایجاد تغییر در پخت و مصرف کیک شما شوند.

قالب کاپ کیک بزرگ

طراحی کاغذ کاپ کیک را فراموش نکنید

یکی از ویژگی های مهم و کاربردی کاغذ کیک ها، طراحی های مختلف، متنوع، رنگارنگ و زیبایی است که در آن ها به کار گرفته می شود. این موضوع یک امتیاز به شمار می رود که البته اگر به درستی ملاحظه نشود، می تواند پیامد های منفی نیز داشته باشد. پس لازم است تا برای هر مراسمی (رسمی یا غیر رسمی)، کاپ کیکی با طرح مناسب و زیبنده ی مراسم، تدارک ببینید.

همواره مراسم و مناسبت را مورد نظر داشته باشید

مهم است که بدانید کاپ کیک و پذیرایی، برای چه مراسمی انجام می شود تا بر این اساس به تهیه و خرید کاغذ کاپ کیک بپردازید. برای چه مراسمی به کاپ کیک نیاز دارید؟ آیا مراسم مورد نظر شما مراسم جشن و تولد ساده و غیر رسمی است؟ آیا مراسمی رسمی، مهم و با مهمان های ویژه در پیش دارید؟
در نظر گرفتن مراسم سبب می شود تا کاپ کیکی متناسب با نوع مراسم، مخاطب، مهمان و البته هزینه و شرایط مورد نیاز و متناسب، تهیه کنید.

کیک و کاپ کیک ست

شاید این پرسش برای شما مطرح شود که در نظر گرفتن این همه عامل و فاکتور مختلف، چه فایده و ضرورتی برای خرید کاپ کیک دارد؟ آیا لازم است برای خرید کاغذ کاپ کیک به همه ی نکته های یاد شده توجه کنیم؟
فراموش نکنید که تزئین کاپ کیک، بسته بندی و نمای بیرونی پذیرایی شما را تشکیل می دهد و هر گونه سهل انگاری و بی توجهی به جلوه و نمای بیرونی پذیرایی، می تواند اثر های مخربی بر کیفیت مراسم و جشن شما داشته باشد. در دیگر مورد ها هم چون مصرف خانگی کاپ کیک، در نظر گرفتن مورد های یاد شده، هم به اقتصاد خانواده و هم به صرفه جویی در زمان و انرژی شما برای پخت و مصرف کردن کاپ کیک کمک می کند.
پس اگر قصد استفاده از کاپ کیک را دارید، به لینک زیر مراجعه کرده و انواع کپسول کیک و مافین را از فروشگاه تورنگ چاپ تهیه نمایید.

خرید انواع کاغذ کیک مافین و کاپ کیک

 

جهت خرید و مشاهده انواع کاغذ کاپ کیک بر روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید آنلاین انواع کاغذ کاپ کیک


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

طرز پخت شیرینی پونچیک
طرز پخت شیرینی پونچیک

شیرینی پونچیک از جمله شیرینی های محبوب و شناخته شده در ایران است و در این مقاله قصد داریم تا به معرفی و طرز پخت این گونه ی شیرینی بپردازیم...

مطالعه مقاله
درباره ی کارکرد و استفاده های کاپ کیک یا مافین
درباره ی کارکرد و استفاده های کاپ کیک یا مافین

در این مطلب قصد داریم به بررسی کاربرد کاپ کیک برای خوراکی های دیگر بپردازیم تا مصرف کننده را نسبت به دیگر مصارف کاپ کیک آگاه سازیم...

مطالعه مقاله
کاپ کیک و مورد مصرف آن
کاپ کیک و مورد مصرف آن

کاپ کیک در مراسم ها، جشن ها، شادی ها و البته غم و ناراحتی ها، کاربرد ویژه ای دارد. در این مطلب سعی داریم تا به معرفی و تحلیل کاربرد های مختلف کاپ کیک و مافین بپردازیم.

مطالعه مقاله