از استیکر چه می دانیم؟

امیر مختاری / 4 آذر 1398

استیکر نامی انگلیسی است که برای سازه های تبلیغاتی خاصی به کار می رود. استیکر ها به طول معمول، به برچسب های خاصی که تصویر های جذاب و تبلیغاتی دارند اطلاق می شوند. این دست کالا های تبلیغاتی، همواره مورد پسند و کاربرد مصرف کننده های مختلف بوده است و با وجود گسترش چشم گیر تکنولوژی و پیشرفت جامعه، هنوز هم از بین نرفته اند و در قالبی جدید (مجازی) در بستر رسانه های اجتماعی حضور دارند.

استیکر

خرید لیبل بسته بندی

با وجود تاریخ دور و دراز همه ی آن چه یاد شد، هنوز عمده ی مردم از زمان و چگونگی ساخته شدن استیکر ها بی خبر هستند. پس نگارنده بر آن شد تا به واسطه ی این مقاله، نگاهی بر روند ساخته و فراگیر شدن استیکر میان مردم داشته باشد.

استیکر

چه میزان با استیکر آشنایی دارید؟

از آن جایی که زمان زیادی از تولید و توزیع انبوه استیکر های مختلف در بستر اینترنت و تلفن های همراه می گذرد، به همین دلیل تصمیم داریم تا اندکی از کارکرد های پیشین استیکر را برای خواننده مرور کنیم.

باز آمد بوی ماه مدرسه ...

گرچه به موهبت تکنولوژی، امروز بیش از دیگر دوره ها درباره ی استیکر می شنویم، ولی استیکر چندان موضوع جدید و تازه ای نیست. کافی است مروری در خاطره های کودکی به خصوص دوره ی مدرسه تان داشته باشید تا یاد استیکر ها که اون زمان به نام «برچسب صد آفرین» شناخته می شدند، در ذهن تان زنده شود.

استیکر

بله. آن چه که امروز به وفور در فضای مجازی رد و بدل می شود، پیش از این نشان و جایزه ای بود که برای گرامی داشت دستاورد های چند روز یک دانش آموز به او اعطا می شد.

در دیگر کابردها، می توانیم به استیکر های به کار رفته در پاکت های نامه و دعوت نامه ها اشاره کنیم که کاربرد زیادی در مناسبت ها و پیام های مختلف داشت. پس تا اینجا می توانیم کاربرد های زیر را برای استیکر تعریف کنیم:

  1. تشویق: از مورد های موثر و پر کاربرد تری است که عموم مردم نیز بخشی از خاطره های خوب دوره ی مدرسه ی خود را در این مورد می یابند.

  2. دعوت نامه و پاکت نامه: دعوت نامه و پاکت نامه از دیگر سازه های چاپی هستند که استیکر کاربرد زیادی در آن ها دارد.

  3. لوح تقدیر: استیکر ها از جمله ابزار های مهم برای استفاده در گونه های مختلف لوح تقدیر و نامه های تشکر بوده اند.

  4. اسباب بازی: استیکر های مختلف از شخصیت داستان ها، فیلم ها و انیمیشن ها، طرفدار های زیادی میان کودکان دارد.

  5. اطلاع رسانی: برای درج اطلاعات و داده های مفید و کاربردی بر روی ماشین، کالا و دیگر ابزار ها، می توان از استیکر استفاده کرد. کاربرد آن سریع، آسان و به صرفه است.

استیکر

استیکر از کجا و چگونه پدید آمد؟

با وجود کاربرد های مختلف و گسترده ی استیکر، هنوز عموم مردم درباره ی چگونگی پیدایش و ابداع آن اطلاع چندانی ندارند. به همین سبب، بنا داریم تا در مقاله ی بعدی، به تحلیل، بررسی و مرور تاریخ و پیشینه ی ابداع و طراحی استیکر بپردازیم.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله