کیسه های برنج هر کدام چه کاربردی دارند؟

امیر مختاری / 14 آبان 1398

گرچه بار ها در مقاله و یادداشت های پیشین به فایده، ویژگی و امتیاز های استفاده از کیسه برنج های پلی پروپیلن و صنعتی پرداخته ایم، با این حال با توجه به این که هنوز هم کیسه های برنج پلاستیکی و جنس های پیشین در مغازه ها، فروشگاه ها، تولید کننده ها و به منظو بسته بندی و جذب مشتری، استفاده می‌شوند. به همین دلیل نگارنده بر آن شد تا با تحلیل و بررسی هد یک از روش های چاپ و بسته بندی کیسه برنج، به تحلیل و معرفی مکتب و یادداشت های شخص بپردازد.

خرید آنلاین انواع کیسه بسته بندی

کیسه برنج

کیسه های پلاستیکی

کیسه های پلاستیکی برنج، همان کیسه های معمول هستند که به شکل گونی های پلاستیکی برای حمل و نقل برنج به کار می روند. گرچه امروزه روند استفاده از این کیسه و گونی ها آهنگ کاهشی بسیاری یافته است، ولی هنوز هم گاهی می توان این کیسه ها را در فروشگاه و مغازه های مختلف به چشم دید. به همین دلیل بهتر است نکته هایی را در خصوص این کیسه ها به یاد داشته باشید:

کیسه برنج

کیسه های برنج صنعتی، از نظر هزینه و قیمت مقرون به صرفه تر هستند: اگر طول عمر، ماندگاری، سهولت حمل و نقل، سلامت برنج، ماده های اولیه ی به کار رفته و کیفیت کلی کیسه را در نظر آوریم، در میابیم که کیسه های برنج صنعتی و پلی پروبیلن، نسبت به کیسه های برنج های معمولی و پلاستیکی رایج، به صرفه و مناسب تر هستند.

کیسه های برنج پلی پروبیلن و اختصاصی، از نظر ماندگاری و سلامت کالا، گزینه ی بهتری هستند: این کیسه ها به دلیل این که از مواد اولیه ی نو و بهینه ساخته و فرآوری شده اند، گزینه ی بهتر و مناسب تری برای بسته بندی، حمل و نقل و در نهایت عرضه ی مواد غذایی از جمله غلات، حبوبات، گندم و برنج هستند.

رونق کسب و کار: کیسه های برنج صنعتی به دلیل طرح های سفارشی، امکان گسترده ای را برای حفظ برند، نمایش و گسترش نام تجاری و معرفی کسب و کار، پیش روی تولید کننده قرار می دهد و همین سبب می شود تا زمانی که مصرف کننده کیسه را نزد خود دارد، همواره برند و نام تامین کننده را پیش رو و در کانون ذهن و توجه خود بیابد.

کیسه برنج

اطمینان حاصل کنید که برنجی که درون کیسه و گونی پلاستیکی نگه داری می شود، مدت زمان زیادی در آن نگه داری نشده باشد.

به بیانی دیگر، هر چه برنج مدت زمان کم تری درون کیسه و گونی پلاستیکی مانده باشد، امکان بیشتری دارد که کیفیت آن کاهش یافته و فایده های خود را از دست داده باشد. پس بهتر است که پیش از خرید برنج در گونی برنج و کیسه برنج های پلاستیکی، از میزان زمانی که صرف نگه داری آن شده است، آگاه شوید. خیلی ساده از فروشنده بخواهید تا زمان درستی از نگه داری برنج در کیسه و گونی پلاستیکی را در اختیار شما قرار دهد.

پیشنهاد می‌شود که پیش از حمل و نقل برنج در گونی پلاستیکی، از سالم بودن گونی و کیسه ی برنج اطمینان حاصل نمایید و پس از انتقال دادن گونی و کیسه ی برنج به خانه، آن را در ظرفی بزرگ، خنک و خشک که شرایط نگه داری مساعد را برای برنج داشته باشید، بگذارید.

کیسه برنج

2. نایلون های پلاستیکی: 

نایلون و نایلکس های پلاستیکی از دیگر ابزار هایی هستند که برای حمل و نقل و بسته بندی برنج به کار می روند. نایلون و نایلکس را بیشتر برای مصرف و خرید های کوتاه مدت پیشنهاد می کنیم. برای نمونه اگر شما قصد خرید برنج به میزان اندک (یک کیلو یا کم تر) را دارید، اشکالی ندارد اگر آن را در کیسه ی پلاستیکی، نایلون و نایلکس خریداری و حمل و نقل کنید. با این حال بهتر است که پس از خرید برنج و آوردن آن به خانه، برنج را از نایلون، نایلکس و کیسه ی پلاستیکی خارج نمایید و آن را درون ظرف و محفظه ای مناسب، قرار دهید تا هم از رطوبت در امان باشد و هم گرد و غبار، حشره، آفت و دیگر آلاینده ها و فاسد کننده ها به آن دسترسی نداشته باشند. هم چنین اطمینان حاصل نمایید که محل نگه داری برنج خنک باشد. در خصوص دیگر عامل های مهم و اثر گذار بر نگه داری برنج می توانید به مقاله ی مربوطه از همین"> نگارنده، مراجعه نمایید.

نکته ی دیگر در خصوص حمل و نقل برنج است. اگر برنج را در کیسه ی پلاستیکی، نایلون و نایلکس حمل می کنید، اطمینان داشته باشید که کیسه حفره، سوراخ و منفذی که برنج از آن خارج شود یا آلاینده و فاسد کننده به آن راه یابند، نداشته باشد. هم چنین لازم است از سالم بودن کیسه، نایلون و نایلکسی که برنج را در آن خریداری می کنید، پیش از این عیب و نقصی نداشته باشد.

در پایان پیشنهاد می‌شود که اگر گونی برنج،کیسه برنج، نایلون و نایلکس مورد نظر از کیفیت و شرایط مساعدی برخوردار هستند، آن ها را نگه دارید و در آینده برای مصرف های دیگر منظور کنید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

بسته بندی قند و شکر با بهترین متریال و طراحی
بسته بندی قند و شکر با بهترین متریال و طراحی

اگر در زمینه فروش قند و شکر فعالیت دارید و به دنبال یک بسته بندی عالی برای قند و شکر هستید ما به شما پاکت قند، سلفون یا نایلون قند و کیسه شکر را پیشنهاد می‌کنیم.

مطالعه مقاله
مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ
مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ

این مقاله به مقایسه کاغذ پوستی دیجی کالا و تورنگ چاپ می پردازد. در تورنگ چاپ کاغذ پوستی طرح دار و ساده موجود است.

مطالعه مقاله
آیا آب برنج برای پوست و مو مفید است؟
آیا آب برنج برای پوست و مو مفید است؟

آب برنج از دیرباز به‌منظور داشتن پوست و مویی بهتر استفاده می‌شده است. قدمت استفاده از آب برنج به بیش از هزار سال قبل و به کشور ژاپن برمی‌گردد...

مطالعه مقاله