ایده و آموزش طرز تهیه فینگر فود ساده

تورنگ / 21 تیر 1401

فینگر فود چیست؟

فینگر فود به غذای لقمه ای گفته می‌شود که بدون چاقو و چنگال و با دست میل می‌شود. هرکس که می‌گوید غذا خوردن با دست، کار اشتباهی است بی‌شک طعم خوشمزه بسیاری از فینگر فود ها و لقمه ها را نچشیده است. فینگر فود ها آن‌قدر خوشمزه هستند که گاهی از غذای اصلی بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند. خیلی خوب است که با دستان خود غذا بخورید بدون اینکه نگران ایجاد آشفتگی باشید. معمولا در تولد، شب یلدا و عید نوروز و سایر اعیاد از فینگر فود استفاده می‌شود.
با نزدیک شدن به تولد، شب یلدا و عید، بسیاری از مردم به دنبال دستورالعمل فینگر فود و میان وعده‌های آسان و خوشمزه هستند. شما عاشق این فینگر فود و میان وعده‌های خوشمزه و کاربردی خواهید شد که ما برای شما گردآوری کرده‌ایم! برای دستورالعمل فینگر فود و میان وعده‌های خوشمزه آماده شوید که می‌توانید تمام شب آن‌ها را با نوشیدنی که می‌خواهید میل کنید. تهیه فینگر فود ساده و کم هزینه و ارزان برای تولد و مهمانی یک ایده جذاب برای پذیرایی است.

مشاهده و خريد آنلاين کاغذ دانتل

آموزش فینگر فود ساده

مشاهده و خريد آنلاين کپسول کیک

فینگر فود کالباس

فینگر فود کالباس یک میان وعده یا پیش غذای آسان است که می‌توانید آن را با انواع پنیر مزه دار و میل کنید.

آموزش فینگر فود کم هزینه

فینگر فود توپ‌های پنیر کوچک

در یک کاسه بزرگ، 1.5 فنجان پنیر چدار رنده شده، 250 گرم پنیر خامه‌ای، 2 شاخه پیاز ریز خردشده، 1 قاشق چای‌خوری پاپریکا و کمی فلفل قرمز را مخلوط کنید. 1 قاشق غذاخوری از مخلوطی که آماده کردید بردارید و به شکل توپ درآورید. در بشقاب‌های جداگانه، 3 قاشق غذاخوری بادام‌زمینی خردشده، 3 قاشق غذاخوری خرده پیاز سرخ‌شده، 3 قاشق غذاخوری تخمه آفتابگردان و 3 قاشق غذاخوری پیازچه ریز خردشده را اضافه کنید. با توجه به موادی که دارید می‌توانید پوشش بیرونی را به‌دلخواه خود متنوع کنید. توپ‌های پنیر را با بادام‌زمینی،  پیازداغ، تخمه آفتابگردان یا پیازچه تزیین کنید و در بشقاب سرو قرار دهید.

آموزش فینگر فود ارزان

فینگر فود بروشتای فلفل بوداده و پنیر

فر را روی 200 درجه تنظیم کنید. 1 نان باگت را نازک برش دهید و هر برش را با قلم‌مو چرب کنید.  برش‌های نان را که با روغن‌زیتون چرب کرده‌اید با نمک و فلفل مزه دار کنید سپس روی سینی فر که کاغذ روغنی انداخته‌اید قرار دهید و به مدت 8 دقیقه بپزید. در همین حال، 3 قاشق غذاخوری روغن‌زیتون، 1.5 قاشق غذاخوری سرکه و 1 قاشق غذاخوری عسل را در یک کاسه مخلوط کنید. سپس یک پیمانه فلفل هندی، یک پیمانه آویشن، 1 فنجان فلفل تفت‌داده شده، 1 عدد موسیر خردشده و 2 قاشق غذاخوری جعفری ریز خردشده را اضافه کنید.  به هم زدن ادامه دهید.  وقتی سس شما خوب مخلوط شد، بگذارید 10 دقیقه در یخچال بماند. روی هر تکه نانی که از فر بیرون آورده‌اید، 1 قاشق چای‌خوری پنیر و 1 قاشق چای‌خوری مخلوط فلفل اضافه کنید.  به همین راحتی!

آموزش فینگر فود ساده

فینگر فود الویه 

الویه غذای محبوبی است که بیشتر افراد به آن علاقه دارند و برای سرو در تولد و مهمانی انتخاب مناسبی است. می‌توانید فینگر فود الویه را به عنوان غذای اصلی نیز میل کنید زیرا الویه غذای نسبتا سنگینی است و می‌تواند جایگزین غذای اصلی شود. می‌توانید فینگر فود الویه را با انواع نان  تست تزیین و میل کنید.

  آموزش فینگر فود الویه

 

فینگر فود خیار

داخل مخلوط‌کن، 1 لیوان سس مایونز، 85 گرم پنیر خامه‌ای، 1 قاشق غذاخوری پیاز رنده شده، 1 قاشق غذاخوری شوید ریز خردشده، 1/2 قاشق چای‌خوری سرکه سیب، 1/2 قاشق چای‌خوری سس Worcestershire، 1 سیر رنده شده، یک عدد پاپریکا، کمی کاری و کمی آویشن اضافه کنید.  آن را خوب مخلوط کنید. مخلوطی که آماده کردید را در ظرف درب دار بگذارید و به مدت 24 ساعت در یخچال استراحت دهید.  یک باگت را نازک برش دهید، مخلوط سس مایونز را روی هر برش بمالید، سپس با یک تکه خیار تزئین کنید. به همین راحتی و اشتهاآور!

آموزش فینگر فود ساده

فینگر فود چوب پستو

بیایید با ساده‌ترین دستورالعمل‌های میان وعده ادامه دهیم!  فر را روی 200 درجه تنظیم کنید.  اجازه دهید 1 بسته خمیر پف‌دار با نگه‌داشتن آن در دمای اتاق نرم شود.  خمیر پفکی نرم شده را روی سطح صافی باز کنید و روی هر تکه 3 قاشق غذاخوری سس پستو بمالید.  سپس روی هر تکه 3 قاشق غذاخوری پنیر پارمزان رنده شده بریزید.  با کمک چاقو، نوارهای بلند و نازک را از خمیر برش دهید و نوارها را برگردانید و روی سینی فر قرار دهید.  پس از 15 دقیقه از این میان وعده خوشمزه  لذت ببرید!

فینگر فود چوب‌های ترد با پنیر

فر را روی 200 درجه تنظیم کنید.  اجازه دهید 1 بسته خمیر پف‌دار با نگه‌داشتن آن در دمای اتاق نرم شود. خمیر پفکی نرم شده را روی یک سطح صاف باز کنید و روی هر تکه را با 3 قاشق غذاخوری پارمزان رنده شده، 2 قاشق غذاخوری چدار رنده شده و 3 قاشق غذاخوری موزارلای رنده شده روی آن قرار دهید.  هرکدام از خمیرها را مجدداً پهن کنید تا پنیرها به‌خوبی وارد خمیر پفکی شوند. با کمک چاقو، نوارهای بلند و نازک را از خمیر برش دهید و نوارها را برگردانید و روی سینی فر قرار دهید. روی آن زرده تخم‌مرغ مالیده و به مدت 15 دقیقه در فر‌ بپزید.

فینگر فود لقمه همبرگر

لقمه‌های همبرگر که به نظر ما جزو خوشمزه‌ترین دستورالعمل‌های میان وعده هستند!  در یک کاسه بزرگ، 600 گرم گوشت چرخ‌کرده، 1/2 فنجان آرد سوخاری، 1 تخم‌مرغ، 2 حبه سیر رنده شده، 1 قاشق غذاخوری سس ورسسترشر، 1 قاشق غذاخوری خردل و نمک و فلفل به مقدار دلخواه ورز دهید. از گوشت چرخ‌کرده‌ای که آماده کرده‌اید تکه‌های کوچکی بردارید و به شکل کوفته درآورید و هر طرف کوفته‌ها را در تابه چدنی به مدت 6-8 دقیقه سرخ‌کنید. قبل از اینکه کوفته‌ها را از ماهیتابه خارج کنید، تکه‌های ریز چدار را روی هرکدام قرار دهید و 2 دقیقه صبر کنید تا آب شوند.  به ترتیب کوفته، کاهو، خلال خیار شور و گوجه گیلاسی را روی سیخ‌های بلند قرار دهید. این هم یک میان وعده خوشمزه!

آموزش فینگر فود کم هزینه

فینگر فود خمیر سوسیسی

خمیر پفکی را به مدت 10 دقیقه در دمای اتاق استراحت دهید. خمیر مربعی را که با دست باز کردید و کمی بزرگ کردید نصف کنید. روی هر تکه خمیر مقدار کمی پنیر چدار رنده شده بپاشید، سپس داخل آن یک سوسیس کوکتل قرار دهید. خمیر پفکی را به‌صورت رول بپیچید و با چاقوی تیز کمی آن‌ها را بخراشید. آن را در سینی فر قرار دهید و با قلم‌مو روی آن‌ها را زرده تخم‌مرغ بمالید. خمیر سوسیسی که به مدت 15-20 دقیقه پخته‌اید را با عزیزانتان درحالی‌که هنوز گرم هستند به اشتراک بگذارید!

فینگر فود کلم بروکلی و لقمه چدار

فر را روی 200 درجه تنظیم کنید. یک قابلمه بزرگ را از آب پرکنید، آن را به جوش آورید و 1 قاشق چای‌خوری نمک اضافه کنید، سپس 6 فنجان بروکلی، یعنی 2 سر بزرگ بروکلی را خوب بجوشانید.  کلم بروکلی را که خوب آب پز شده است در غذا ساز بریزید و آن را خرد کنید. کلم بروکلی خردشده را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید.  سپس 1 تخم‌مرغ، 2 پیمانه چدار رنده شده، 1/2 پیمانه پیازچه خردشده و نمک و فلفل را به مقدار دلخواه اضافه کنید و خوب ورز دهید. 1 قاشق غذاخوری از مخلوطی که آماده کرده‌اید بردارید و پس از فرم دادن به‌دلخواه روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده قرار دهید. بعد از 30 دقیقه از لقمه‌های کلم بروکلی لذت ببرید!

آموزش فینگر فود ارزان

فینگر فود سیخ کاپرز

1 فنجان سرکه بالزامیک را در یک قابلمه بزرگ گرم کنید و بگذارید غلیظ شود.  گوجه‌فرنگی، برگ ریحان و پنیر موزارلا را به ترتیب روی خلال‌دندان‌های ریز نخ کنید. سرکه بالزامیک را که قوام غلیظی دارد روی سیخ‌هایی که در بشقاب سرو گذاشته‌اید بریزید.  به همین راحتی!

فینگر فود برش‌های پیتزای آسان

  فر را روی 180 درجه تنظیم کنید.  1 نان باگت را نازک برش دهید و در سینی فر قرار دهید.  روی هر تکه نان را با روغن‌زیتون چرب کنید، سپس 2 حبه سیر را روی نان بمالید. در یک کاسه بزرگ، 2 گوجه‌فرنگی ریز خردشده، 1/3 فنجان سالامی ایتالیایی ریز خردشده و 1 قاشق غذاخوری پیاز ریز خردشده را باهم مخلوط کنید.  مخلوط را روی برش‌های نان تقسیم کنید.  سپس روی هر برش چندتکه زیتون سیاه و برگ ریحان اضافه کنید.  پیتزاهای خود را باکمی پنیر موزارلا به مدت 10 دقیقه بپزید و تا زمانی که هنوز داغ هستند با عزیزانتان به اشتراک بگذارید!

آموزش فینگر فود ساده

فینگر فود مرغ 

فینگر فود مرغ هم یک پیش غذا یا میان وعده خوشمزه و پرطرفدار است که در تولد ها، شب یلدا و عید و مهمانی و دور همی سرو می‌شود.

آموزش فینگر فود ارزان

آموزش فینگر فود ساده

فینگر فود توت‌فرنگی با فیلینگ خامه‌ای

1 کیلو توت‌فرنگی را بااحتیاط جدا کرده و تمیز کنید.  در انتهای هر توت‌فرنگی سوراخ‌هایی به شکل X ایجاد کنید.  در یک کاسه کوچک 300 گرم پنیر لبنه، 1/2 پیمانه پودر قند و 1/4 قاشق چای‌خوری طعم‌دهنده بادام را با همزن بزنید.  وقتی مخلوط پفکی به دست آمد، یک قاشق از مخلوط را بردارید و داخل توت‌فرنگی بریزید.  در صورت تمایل بعد از تزیین با شکلات رنده شده در یخچال بگذارید و نیم ساعت استراحت دهید.  به همین راحتی و اشتهاآور!

آموزش فینگر فود کم هزینه

دیپ هوموس فلفل بوداده


هوموس یک پیش‌غذای لبنانی است 2 فنجان نخود پخته‌شده را در مخلوط‌کن بریزید و خوب مخلوط کنید.  سپس 1 فلفل قرمز تفت‌داده شده، 1 حبه سیر رنده شده، 1/2 فنجان ارده کنجد، یک پیمانه زیره، 4 قاشق غذاخوری آب‌لیمو، یک قاشق پودر فلفل قرمز و به‌اندازه دلخواه نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.  به هم زدن ادامه دهید.  هوموسی را که آماده کردید در ظرف سرو با کراکر و سبزیجات سرو کنید.

آموزش فینگر فود ارزان

در ادامه تصاویری را جهت آموزش و ایده سرو فینگر فود قرار داده ایم.

آموزش فینگر فود

آموزش فینگر فود

آموزش فینگر فود

اگر از ظرف‌های چوبی برای سرو فینگر فود در تولد و مهمانی استفاده می‌کنید برای جلوگیری از تماس فینگر فود با ظرف پذیرایی می‌توانید از کاغذ مومی برای کف ظرف استفاده کنید.

مشاهده و خريد آنلاين کاغذ روغنی مومی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله