کمپین چیست؟

محدثه حسن‌پور / 20 خرداد 1401

کمپین چیست؟ 

کمپین مجموعه‌ای از فعالیت های برنامه ریزی شده است که برای دستیابی به یک هدف خاص در نظر گرفته می‌شود. این روزها کلمه کمپین بیشتر از گذشته به گوش می‌رسد برای اینکه بیشتر با این موضوع آشنا شویم باید به دنبال مترادف کمپین در زبان فارسی باشیم، مترادف کمپین در زبان فارسی، پویش است مثلا پویش مبارزه با فساد یعنی مجموعه فعالیت‌هایی که جهت مبارزه با فساد به‌صورت هدفمند انجام می‌شود. پس به دنبال تفاوت پویش و کمپین نباشید زیرا پویش، مترادف کمپین است. کمپین در گذشته بیشتر به یک گروه برنامه ریزی شده از فعالیت‌های سیاسی ، تجاری یا نظامی که برای دستیابی به یک هدف خاص در نظر گرفته می‌شد، اختصاص داشت؛ اما در حال حاضر کمپین اجتماعی و کمپین تبلیغاتی نیز به‌طور گسترده به گوش می‌رسد.

کمپین چیست

کمپین اجتماعی چیست؟

به مجموعه فعالیت‌های هدفمندی که برای حل یکسری از معضلات جامعه و یا کمک به بهبود آن انجام می‌شود گفته می‌شود، مانند  کمک‌ها و حمایت مستقیم مالی برای حل چالش‌های فقر و گرسنگی. کمپین‌های اجتماعی اغلب توسط افرادی که معروف و شناخته شده هستند برای کمک به کسانی که صدایشان به‌جایی نمی‌رسد انجام می‌شود.

کمپین چیست

کمپین تبلیغاتی چیست؟

کمپین تبلیغاتی مجموعه‌ای از پیام‌های تبلیغاتی است که یک ایده و موضوع واحد را به اشتراک می‌گذارد. کمپین تبلیغاتی از کانال‌های رسانه‌ای متنوع در یک بازه زمانی خاص استفاده می‌کنند و مخاطبان شناسایی‌شده را هدف قرار می‌دهند. موضوع کمپین پیام اصلی است که در کمپین تبلیغاتی دریافت می‌شود و محور اصلی کمپین تبلیغاتی است. کمپین تبلیغاتی برای دستیابی به یک هدف خاص یا مجموعه‌ای از اهداف در نظر گرفته می‌شود. چنین اهدافی معمولاً شامل ایجاد یک نام تجاری، افزایش آگاهی از برند، افزایش نرخ تبدیل/فروش است. برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موفق باید بسیار پرتلاش و باانگیزه و با آگاهی عمل کرد.
کمپین تبلیغاتی خود شامل کمپین افزایش آگاهی از برند و کمپین فروش می‌شود که هریک استراتژی خاص خود را می‌طلبد.
چاپ، تلویزیون و اینترنت از رسانه‌های موثر در کمپین‌های تبلیغاتی هستند.

کمپین تبلیغاتی سنتی

از گذشته تا امروز از کمپین‌های تبلیغاتی استفاده می‌شد اما ما اسمی از کلمه کمپین یا پویش به گوش خود نشنیده بودیم؛ مثلا یک کمپین تبلیغاتی سنتی استفاده از پاکت تبلیغاتی و ساک تبلیغاتی است که از دیرباز جهت تبلیغ کسب‌وکارها و به دنبال آن افزایش فروش کاربرد داشته است. درواقع چاپ پاکت و چاپ ساک در راستای اهداف کمپین تبلیغاتی و کمپین فروش بوده است. از دیدگاه استراتژیک، بسته بندی وسیله‌ای موثر برای محبوبیت برند شما و انتقال پیام تبلیغاتی است. با شخصی‌سازی ساک دستی کاغذی خود می‌توانید محبوبیت و نفوذ برند خود را افزایش دهید و آن را به‌یادماندنی‌تر کنید و می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند برای راه‌اندازی و موقعیت‌یابی محصولات جدید خود داشته باشید.
چه محصول شما مواد غذایی باشد و چه متعلق به یک دسته غیر غذایی، تورنگ چاپ می‌تواند یکی از موثرترین استراتژی را برای اجرای کمپین تبلیغاتی که همان چاپ و طراحی ساک تبلیغاتی است به شما ارائه دهد.

کمپین چیست

 

مشاهده و خرید آنلاین پاکت کرافت

مزایای استراتژیک کمپین تبلیغاتی سنتی

استفاده از شاپینگ بگ تبلیغاتی در مقایسه با رسانه‌های معمولی مزیت‌های استراتژیک به ارمغان می‌آورد که منجر به بازگشت سرمایه بیشتر از یک کمپین تبلیغاتی سنتی می‌شود. با طراحی منحصربه‌فرد تیم طراحی تورنگ چاپ، این مزایا بیشتر تقویت می‌شود. با بسته بندی تبلیغاتی، شما با دقت به هدف خود می‌رسید و می‌توانید مطمئن باشید که پیامی که می‌خواهید منتقل کنید با صدای بلند و واضح به مقصد می‌رسد.

همچنین با توزیع نایلون و نایلکس تبلیغاتی در کانال‌های خرده‌فروشی در مقیاس کوچک و بزرگ، حضور شما در سراسر مناطق موردنظر شما که دوست دارید شناخته شوید فراگیر خواهد بود. کمپین تبلیغاتی سنتی به نسبت یک کمپین تبلیغاتی موفق و بلندمدت است.

p>کمپین چیست

 

کمپین محیط زیستی

ارزش‌های کسب و کار خود را به اشتراک بگذارید به همه بگویید تا بدانند چقدر دوستدار محیط زیست هستید
به وجود آمدن مشکلات محیط زیستی مانند کم‌آبی، آلودگی هوا، انباشت زباله و... موجب شده است تا انواع کمپین‌ها و حرکت‌های جمعی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیگر به راه بیفتد و درخواستی را برای مخاطبان خود مطرح کند.  مثلا کمپین اینستاگرامی زیادی برای اینکه افراد زباله ها را در طبیعت رها نکنند و یا بیش از حد خرید نایلون دسته دار را به عنوان ساک خرید انجام ندهند، تشکیل شده است. ازآنجاکه مخاطبان اینستاگرام هرروز رو به گسترش هستند کمپین اینستاگرامی اثربخشی زیادی دارد اما کانال‌های دیگر نیز جایگاه خود را دارند. ایجاد کمپین زیست محیطی به‌طور فزاینده‌ای توسط مصرف‌کنندگان به‌عنوان یک ضرورت تلقی می‌شود و با مرتبط کردن برند شما با بسته بندی سازگار با محیط زیست ، درک برند شما را از مسائل زیست محیطی در بین مخاطبان هدف نشان می‌دهد که همین امر به محبوبیت برند شما و رسیدن به اهداف کمپین محیط زیستی کمک شایانی خواهد کرد. بسیاری از لوازم یکبار مصرف و بسته بندی ها قابل بازیافت نیستند اما بهتر است تا ما از لوازم یکبار مصرف و بسته بندی ای استفاده کنیم که قابل بازیافت باشند مثلا کاغذ بسته بندی، قابل بازیافت و سازگار با محیط‌زیست است. استفاده از متریال های سازگار با محیط زیست به اهداف کمپین محیط زیستی کمک زیادی خواهد کرد.

کمپین اینستاگرامی چیست

مشاهده و خرید آنلاین کاغذ بسته بندی

کمپین فروش موفق

در دنیای فروش و بازاریابی، کمپین یک کلمه رایج و پرکاربرد است. پس دقیقاً کمپین فروش چیست؟  یک استراتژی فروش برنامه‌ریزی‌شده از یک یا چند کانال با پیام‌های فروش قوی، یک پیشنهاد فریبنده با محدودیت زمانی برای تبدیل سرنخ‌ها به مشتریان و برای دستیابی به لیستی از افراد از پیش تعریف‌شده است.  کمپین فروش ابزار فروش ارزشمندی است که در صورت استفاده صحیح می‌تواند برای افزایش فروش و افزایش دید و آگاهی بسیار موثر باشد. کمپین فروش موفق، هدف‌گرا است، روی چشم‌انداز تمرکز دارد و از رقبا متمایز است.

کمپین بازاریابی چیست؟

کمپین‌های بازاریابی، تلاش‌هایی سازمان‌یافته و استراتژیک برای ارتقای هدف خاص یک شرکت، مانند افزایش آگاهی از یک محصول جدید یا گرفتن بازخورد مشتری هستند. آن‌ها معمولاً هدفشان دستیابی به مصرف‌کنندگان از طرق مختلف است و ترکیبی از رسانه‌ها شامل ایمیل، تبلیغات چاپی، تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی، تبلیغات کلیکی و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام است.

چگونه یک کمپین بازاریابی موفق ایجاد کنیم؟

ایجاد یک کمپین بازاریابی موفق یک کار بزرگ است، اما این روند بسیار ساده است.
قبل از ایجاد آنچه مخاطبان شما خواهند دید، باید هدف نهایی خود و اقدامی را که می‌خواهید انجام دهند را در نظر بگیرید.
 برای کمپین خود هدف تعیین کنید.
نحوه اندازه‌گیری کمپین خود را مشخص کنید.
مخاطب هدف خود را مشخص کنید.
کانال‌هایی را که کمپین خود را در آن‌ها اجرا می‌کنید انتخاب کنید.
یک جدول زمانی برای کمپین خود تعیین کنید.
مطمئن شوید که کمپین شما کاربران را به سمت یک اقدام دلخواه سوق می‌دهد.
داده‌های کمپین‌های گذشته را تحلیل کنید.

سفارش چاپ نایلون و نایلکس تبلیغاتی و فروشگاهی


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

8 نکته کلیدی و راه‌های تبلیغ فروشگاه برای فروش بیشتر و افزایش مشتری
8 نکته کلیدی و راه‌های تبلیغ فروشگاه برای فروش بیشتر و افزایش مشتری

8 نکته کلیدی و راه‌های تبلیغ فروشگاه برای فروش بیشتر و افزایش مشتری در انواع فروشگاه آنلاین مانند پوشاک، لوازم آرایش و....

مطالعه مقاله
ایده های جذاب طراحی پاکت کاغذی کادویی و فانتزی
ایده های جذاب طراحی پاکت کاغذی کادویی و فانتزی

پاکت کاغذی کادویی فانتزی از جمله محصولاتی است که کاربردش از اسمش مشخص است اما چیزی که استفاده از این محصول را هیجان‌انگیز می‌کند ربطی به کاربردش ندارد بلکه...

مطالعه مقاله
آیا چاپ ساک تبلیغاتی برای بازاریابی و فروش بیشتر کاربردی است؟
آیا چاپ ساک تبلیغاتی برای بازاریابی و فروش بیشتر کاربردی است؟

مهم‌ترین نکته در انتخاب نوع تبلیغات توجه به این نکته است که تأثیر آن روی مخاطبان شما چقدر خواهد بود. تا سرمایه گذاری شما بازگشت خوبی داشته باشد. چاپ ساک تبلیغاتی با هزینه کمی...

مطالعه مقاله