ماشین های چاپ و بسته بندی کیسه برنج (2)

امیر مختاری / 30 مرداد 1398

 

در مقاله ی پیشین، به معرفی و تحلیل چهار مورد از ماشین های پر کاربرد در صنعت تولید و چاپ کیسه برنج پرداخیتم. در این شماره، دیگر نمونه ها و ماشین های یاد شده در این صنعت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

این ماشین هم چون دیگر نمونه هایی که در مقاله ی پیشین یاد شد، دهانه ی وسیع و گسترده ای دارد که سبب می شود حجم زیادی از برنج، دانه یا دیگر ماده ها را درون خود جای دهد و بسته بندی کند.

خرید کیسه اسپان

این دستگاه یکی از پیشرفته ترین، مجهز ترین، چند منظوره ترین و سریع ترین دستگاه های موجود در عرصه ی تولید و آماده سازی کیسه برنج است. انعطاف و سرعت بالای این دستگاه سبب شده تا هیچ رقیبی نداشته باشد و از آن به عنوان سریع ترین دستگاه برای پر کردن کیسه برنج یاد شود.

با این حال اندازه ی بزرگ، جا گیر بودن، هزینه ی مصرف بالا و گران قیمت بودن آن، سبب شده تا همه نتوانند از آن بهره مند شوند.

"این دستگاه، از نظر تجهیزات و امکانات، هیچ نمونه ی مشابهی در بازار ندارد".

خرید آنلاین انواع کیسه بسته بندی

تصویر این دستگاه در قسمت زیر قابل مشاهده است.

ماشین طراحی و چاپ کیسه برنج

این دستگاه، از جمله ی پر کاربرد ترین و مجهز ترین دستگاه ها است که می تواند گونه های مختلف کیسه ها از جمله لمینتی، پلی اتیلن و کاغذی را با ماده های سیال هم چون برنج، دانه های خوراکی و حبوبات، پر کند.

این دستگاه نیمه اتوماتیک، به صورت ماژولار ساخته شده و همین عامل سبب می شود که با اضافه کردن یک ماژول رباتیک به نام

، آن را تمام اتوماتیک کرد. ربات یاد شده، کیسه کنترل می کند و پس از پر شدن کیسه، آن را از دستگاه جدا می کند و می بندد.

این دستگاه نیمه اتوماتیک، ساده، ارزان و قابل اعتماد است و نگهداری کم زحمت و کم هزینه ای دارد.

ماشین چاپ و بسته بندی کیسه برنج

ماشین بسته بندی تمام اتوماتیک

این سری از ماشین های تمام اتوماتیک، از بهترین ابزار های بسته بندی ماده های سیال هستند که بیشتر "برای کیسه های منفذ دار" که به طور عموم به صورت دستی پر می شوند، به کار می روند. از ویژگی های این ماشین می توانیم به سیستم هوشمند آن برای جدا سازی کیسه ها اشاره کنیم. برای نمونه، کیسه های پارچه ای و گونی ها (کیسه های منفذ دار)، به دلیل جنس شان، اگر در کنار یک دیگر قرار بگیرند، الکتریسیته بین آن ها ایجاد می شود و همین الکتریسیته باعث می شود تا کیسه ها به هم بچسبند. این ماشین سیستمی دارد که از این موضوع پیش گیری و کیسه ها را از هم جدا می کند. این دستگاه تمام اتوماتیک است و همین سبب شده تا رفته رفته، به جایگزین اصلی برای خط تولید انسانی و غیر ماشینی تبدیل شود.

این دستگاه هم چنین سنسور هایی دارد که می توانند میزان ضخامت کیسه، محل قرار گرفتن کیسه و باز و بسته بودن کیسه را در هر مرحله ای تشخیص دهند و ایراد وارد شده را رفع کنند.

ماشین چاپ و بسته بندی کیسه برنج

بالا بر برنج

این ماشین 1000 دلاری، از جمله ماشین هایی است که نقشی گسترده در صنعت بسته بندی برنج و کیسه های برنجی دارد. این دستگاه وزن کالا را دقیق نشان می دهد و عملیات ساده ای دارد. این دستگاه بیشتر برای کیسه های بزرگ و منعطف هم چون کیسه پودر و دانه های خوراکی به کار می رود.

کیسه ها آویزان و سپس پر می شوند و پس از پر شدن، دوباره پایین می آیند و بر روی سطح دستگاه قرار می گیرند. فرکانس پایین، دامنه ی بالا، سبب می شود تا کیسه و بسته بندی ها، بدون هوا باشند و بسته بندی سفت و فشرده انجام شود. از دیگر قابلیت های این دستگاه می توانیم به امکان استفاده از آن برای گونی و کیسه های مختلف اشاره کنیم.

ماشین چاپ و طراحی کیسه برنج

با این که تکنولوژی، ماشینی شدن و رباتیک، زندگی تا میزان زیاد و قابل توجهی برای بشر ساده کرده است، با این حال نگارنده این پیشرفت ها را بدون پیامد نمی بیند. با ورود دستگاه و ماشین های مختلف به هر صنعتی، بدون شک عده ای تکنسین و اپراتور که تا پیش از کارهای ماشین را انجام می دادند، بیکار خواهند شد و می دانیم که بیکاری عده ای فرد شاغل، در بلند مدت چه اثر هایی منفی و مخربی برای جامعه خواهد داشت. گذشته از این، وابسته شدن به تکنولوژی و دستاورد های غیر بومی که دانش آن در جایی غیر از کشور تولید و نگه داری می شود، ممکن است آسیب های زیان بار و غیر قابل جبرانی برای یک جامعه داشته باشد. در نهایت نگارنده راه کار را در مدیریت منابع انسانی جامعه و مدیریت تکنولوژی می داند که از برآیند این دو، می توان امید داشت که ورود و نفوذ تکنولوژی به جامعه، در هماهنگی کامل با منابع انسانی باشد و از آسیب دیدن منابع انسانی کشور، پیش گیری کند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله