ماشین های چاپ و بسته بندی کیسه برنج (1)

امیر مختاری / 27 مرداد 1398

 

ماشین های تولید و چاپ کیسه برنج

رفته رفته، با پیشرفت فناوری و گسترش تکنولوژی در زندگی بشر، انسان‌ها جای خود را به ماشین ها و ربات ها می‌دهند و کم کم، ربات ها جایگزین قشر کارگر می‌شوند. واقعیت یاد شده در همه ی جنبه های زندگی بشر نمود دارد و صنعت تولید و چاپ کیسه برنج نیز از آن جدا نیست.

خرید آنلاین انواع کیسه بسته بندی

ماشین جامبو بگ 

ازجمله ابزارهای ساده و کاربردی برای پر کردن کیسه برنج بزرگ یا همان جامبو بگ یا بیگ بگ است. این دستگاه وزن مناسب و کارکرد ساده‌ای دارد که همین فاکتورها، آن را به یکی از گزینه های اصلی تولیدکننده‌ها برای پر کردن کیسه برنج صنعتی و چاپی تبدیل کرده است. دقت بالای این دستگاه در پر کردن کیسه های برنج، از دیگر امتیازهای این دستگاه است که می‌توان از آن نام برد. از این دستگاه برای پر کردن جامبو بگ و بیگ بگ و یا اندازه گیری وزن دانه‌ها و برنج به‌کار می رود. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توانیم به بازدهی و بهره وری بالای آن اشاره کنیم. این دستگاه می‌تواند در هر ساعت 15 کیسه برنج را پر کند. افزون بر این، ارتفاع بالای این دستگاه و اندازه‌ی آن، امکان بار گذاری کیسه برنج های مختلف را در سایز گوناگون، فراهم آورده است. در زیر می‌توانید تصویری از این دستگاه پر کردن کیسه برنج را ببینید.

ماشین طراحی کیسه برنج

خرید کیسه اسپان

مورد دوم نیز هم چون مورد نخست،

دستگاهی است که از آن برای پر کردن کیسه های برنج استفاده می‌شود. برخلاف مورد نخست، این دستگاه بیشتر برای کارهای فشرده و سنگین استفاده می‌شود. برای حجم و اندازه های بالا، این دستگاه بسیار مقرون‌به‌صرفه و کاربردی است. هم چنین به دلیل نیمه-اتوماتیک بودن، به یک گزینه ی کاربردی برای حجم و تعداد بالای کیسه ی برنج تبدیل شده است. به‌دلیل ورودی مناسب، از این دستگاه می‌توان برای بسته بندی دانه‌های مختلف از جمله دانه‌های پوسته پوسته، پودر و دانه های رایج نیز استفاده کرد. به دلیل نیمه اتوماتیک بودن این دستگاه، برای پر کردن کیسه تنها به "یک" اپراتور نیاز است و بقیه‌ی کارها توسط دستگاه انجام می‌شود که این خود صرفه جویی در هزینه و زمان را به‌دنبال خواهد داشت. از این دستگاه برای گونه‌های مختلف دانه و پودر های خوراکی از جمله آرد، برنج، شکر، غذای حیوانات، سویا، دانه ها، ذغال، سیلیس، بتن و انواع کودها، استفاده می‌شود. تصویر زیر نمایی از این دستگاه است.

ماشین طراحی کیسه برنج

 

مورد سوم، دستگاهی است که مجرای ورودی وسیع و قیف مانندی دارد و همین سبب شده تا از این دستگاه بتوان برای ریختن متریال و دانه‌های مختلف در بسته های پلی اتیلن، کاغذی یا کیسه های پارچه ای و گونی، استفاده کرد. ساختار و طراحی فشرده و پیچیده‌ی این دستگاه، سبب شده تا به‌راحتی بتوان از آن در فضاهای محدود نیز استفاده کرد.

«دستگاه های یاد شده، همگی مجهز به یک کیسه یاب هستند که سبب می‌شود تا فرآیند پر کردن کیسه، با دقت و نظافت بیشتری انجام گیرد". تصویر زیر، دستگاه یاد شده را نشان می‌دهد».

ماشین طراحی کیسه برنج

 

این دستگاه همچون مورد سوم است و بیشتر برای مواردی کاربرد دارد که بیش از یک نوع پارچه و متریال در کیسه برنج یا گونی برنج به‌کار رفته باشد. افزون بر این، دستگاه یاد شده می‌تواند برای اندازه‌های مختلف کیسه و گونی برنج نیز به‌کار رود. این دستگاه از دو ربات فانوک استفاده می‌کند. یکی از این ربات‌ها برای هدایت کردن کیسه  خالی و دیگری برای کنترل کردن پر شدن کیسه، به کار می روند. هر دو ربات، با ساده کردن فرآیند مکانیکی دستگاه و محدود کردن تعداد قطعه و بخش های متحرک درون آن، سبب دقت هرچه بیشتر دستگاه در انجام فرآیند پر کردن کیسه برنج می‌شوند. از سویی دیگر، رباتی که مسئولیت هدایت کیسه را بر عهده دارد، خود از راه یک سیستم نظارتی، از ابتدای کار تا زمان پر شدن و بسته شدن کیسه، آن را کنترل می‌کند. این دستگاه هم چنین می تواند برای کیسه‌های باز، کاغذی، لمینتی و متخلخل نیز به‌کار رود. این دستگاه، ماشینی چند منظوره در صنعت برنج و کیسه برنج است که افزون بر انعطاف بالا، می‌تواند برای پر کردن گونی و کیسه های برنج بزرگ نیز به کار رود و با مکانیزم های مختلف، کار کند. تصویر زیر نمایی از این ماشین را نشان می‌دهد.

نظر به کاربرد، تنوع و گستردگی ماشین های طراحی و بسته بندی کیسه برنج،  بر آن شدیم تا در مقاله هایی دیگر، به نمونه های دیگری از ماشین های یاد شده بپردازیم تا خواننده آگاهی بیشتری نسبت به این موضوع کسب کند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله