طراح آگهی تبلیغاتی خود باشید

مهسا موسوی / 19 آبان 1395

به کمک تکنولوژی در حال حاضر ساده تر از همیشه می توان به گسترش کسب و کار پرداخت. این گسترش می تواند از طریق طرح ها و پیشنهادات و یا حتی آگهی های تبلیغاتی باشد.

با وجود پیشرفت تکنولوژی و امکانات تبلیغاتی، آگهی های تبلیغاتی همچنان متداول هستند اما نکته مهم اینجاست که برای جذاب بودن و جلب کردن توجه مشتری طرحی جالب و خلاقانه ارائه دهید که این موضوع مستلزم کمی تلاش و خلاقیت است. حالا برای بهبود طرح شما قبل از ارسال آگهی خود برای چاپ چند نکته را با هم بررسی می کنیم:

اندازه مورد نظر
 
سایز آگهی

ابعاد متداول برای آگهی 7*5 اینچ، 11*8.5 اینچ و 17*11 اینچ می باشد. بیشتر پرینترها اندازه های مختلف را چاپ می کنند اما بهتر است اندازه آگهی خود را متناسب با طرح و هدف خود انتخاب کنید. همچنین توصیه می‌شود فایل خود را به صورت PDF ذخیره کنید تا طرح اصلی تغییر نکند اما یک نسخه از طرح آگهی خود را در یک قالب قابل ویرایش ذخیره کنید تا اگر در لحظات آخر نیاز به ایجاد تغییرات بود به راحتی بتوانید ان را انجام دهید.

رنگ و وضوح
 
طراحی
 

هرچند که ممکن است پرینترها شرایط متفاوت داشته باشند، توصیه می‌کنیم کار را در فضای CMYK و با رزولوشن 300 DPI انجام دهید. اگر پرینتر مشخصات فایل شما را برآورده نکرد پیغامی جهت ایجاد تغییرات به شما خواهد داد.

طراحی
 
آگهی تبلیغات

آگهی تبلیغاتی باید از فاصله دور نیز به راحتی قابل مشاهده باشد بنابراین طرح شما علاوه بر زیبا و چشم نواز بودن باید جالب و توجه برانگیز نیز باشد. مردم معمولا وقتی یک آگهی تبلیغاتی نظرشان را جلب می‌کند می ایستند و به آن توجه می‌کنند، پس با طرحی مناسب و جالب به سادگی خواسته آنها برآورده کرده و توجهشان را به آگهی خود جلب کنید. از عکس های مرتبط و جذاب استفاده کنید و فضا را با تصاویر و رنگ های جالب پر کنید.

عنوان آگهی
 
چاپ و تبلیغات

 

تیتر باید علاوه بر اینکه به خوبی خلاصه پیام شما را نمایش می دهد کنجکاوی بیننده برای ادامه و جزئیات مطلب را نیز برانگیخته کند. می توانید به طور خلاصه از تخفیفات و پیشنهادات خود برای مشتریان، کسب و کار خود، شعار کاریتان و ... استفاده کنید. در مجموع تیتر یا همان عنوان شما باید ساده، کوتاه و جذاب بوده و در محل مناسبی از آگهی شما قرار بگیرد تا درست دیده شود.

اطلاعات
 
طراحی پوستر

 

در یک آگهی تبلیغاتی متن نیز یکی از عناصر مهم است اما نباید یکی از عناصر اصلی طرح شما باشد چون شما گزینه های جذاب تری جهت جلب توجه مخاطبان خود دارید. متن شما نباید بر طرح گرافیکی قالب باشد. به جای یک آگهی پر از نوشته و خسته کننده، با طرح مناسب و مرتبط می توانید توجه بیشتری به آگهی خود جلب کنید. متنی که در آگهی خود استفاده می‌کنید باید شامل اطلاعات مورد نیاز باشد و علاوه بر اینکه شما را به هدفتان می رساند مختصر ومفید باشد.

مثلا اگر در حال طراحی یک آگهی مربوط به رویدادی خاص هستید لازم است که در آن به جزئیاتی مثل روز و زمان و محل برگزاری بنویسید. معمولا اطلاعات ضروری که لازم است در آگهی تبلیغاتی خود درج کنید شامل شماره تماس، آدرس ایمیل، آدرس محل مورد نظر شماست. با این کار به افرادی که می خواهند با شما ارتباط برقرار کنند کمک بزرگی خواهید کرد. به همین سادگی طراح آگهی تبلیغاتی خود باشید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله