درمان آرتروز با استفاده از کیسۀ برنج

امیر مختاری / 16 تیر 1398

درمان «آرتروز» با «کیسه برنج» در هشت گام

آرتروز از جمله بیماری های شایع و فراگیرِ منطقه های مرطوب و «برنج ­خیز» است. اگر شما هم در منطقۀ سردسیر سکونت دارید، از آرتروز رنج می برید یا با افراد دارای آرتروز در ارتباط هستید، پس با نگارنده همراه شوید تا در هشت گام، درمانی ارزان، سریع و کارآمد را به شما معرفی کنیم. این روش آسان و بهینه است و انجام آن زمان و هزینۀ اندکی از شما طلب می کند. به طوری که شما تنها با داشتن کیسۀ برنج، برنج، قیچی و اندکی مهارت دوخت و دوز، می توانید از آن بهره­ مند شوید.

  1. ماده های لازم
  • کیسۀ برنج
  • قیچی
  • وسیلۀ دوخت و دوز (سوزن و نخ یا چرخ خیاطی)
  • برنج (متناسب با اندازۀ کیسه)

آرتروز کیسه برنج نخ قیچی و سوزن

  1. کیسۀ برنج را برش دهید

پس از آماده نمودن ماده­ های لازم، باید کیسۀ برنج را در اندازۀ دلخواه برش دهیم و آماده سازیم. کیسۀ مورد نظر باید از ضخامت و مقاومت لازم برخوردار باشد. اگر کیسۀ برنج شما به اندازۀ کافی ضخیم نیست، می­توانید آن را به صورت دولایه ایجاد کنید یا کیسۀ دیگری را به آن بدوزید تا ضخامت کیسه بیشتر شود.

  1. کیسۀ برنج را اتو کنید

هرچه کیسۀ شما صاف و بدون برجستگی و برآمدگی باشد، کارآیی آن بیشتر است و بهره­ وری بیشتری در نگه داشتن و انتقال گرما خواهد داشت. پس لازم است تا پس از گام دوم، کیسۀ برنج را اتو کنید و برجستگی­ های آن را برطرف نمایید.

  1. دوختن کیسۀ برنج

کیسه های برنج اندازه و شکل متفاوت و البته نامتوازنی دارند. به همین جهت لازم تا کیسۀ برنج را در سایز و شکل مورد نظر (مربع، مستطیل، میله­ای شکل) برش دهید. پس از این، با دوختن کیسۀ برنج، آن را به شکل و اندازۀ مطلوب در آورید. پیشنهاد می شود دوخت کیسه را از فاصله های 2 سانتی برای هر لبه انجام دهید. به این گونه که ابتدا کیسه در فاصله های دو سانتی از هر لبه و سپس لبه های کیسه، دوخته شوند. پیشنهاد می شود پس از دوخت کیسه، لبه های کیسه نیز اتو و صاف شوند. لازم به یادآوری است که در دوخت کیسه، باید فضایی برای ریختن برنج به درون کیسه، باز گذاشته شود.

  1. کیسه را با برنج پر کنید

در این مرحله برنج را داخل کیسه بریزید و کیسه را با برنج پر کنید.

کیسه برنج و برنج

  1. لبۀ باز کیسه را بدوزید

پس از این که کیسه را با برنج پر کردید، لازم است تا کیسه به طور کامل و لبۀ باز نیز دوخته شود. پیشنهاد می شود تا هر چهار لبه به صورت پشت و رو دوخته شوند تا کیسه از مقاومت کافی برخوردار باشد.

  1. کیسه را درون مایکروویو قرار دهید

پس از دوختن کیسه، لازم است تا آن را درون مایکروویو قرار دهید. مدت زمان پیشنهادی برای قرار گرفتن درون مایکروویو 2 دقیقه است.  با این حال بنا به تفاوت میان مایکروویوها، این زمان می تواند از 1 دقیقه و 30 ثانیه تا 2 دقیقه و 30 ثانیه متفاوت باشد.

  1. مرحلۀ پایانی

در این مرحله کیسۀ برنج شما آماده شده است و می توانید آن را در هر نقطه از بدن قرار دهید و لذت ببرید. از این به بعد یادمون باشه «کیسه های برنج رو دور نندازیم»، شاید به کارمون بیاد.

برنج و کیسه برنج


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج
انتخاب بهترین کیسه برای بسته بندی برنج

برای بسته بندی برنج باید یکسری نکات مهم را مدنظر قرار دهید تا با توجه به نیاز خود بهترین کیسه برنج را انتخاب نمایید.

مطالعه مقاله
کیسه و گونی مصالح ساختمانی
کیسه و گونی مصالح ساختمانی

فروش انواع کیسه و گونی مصالح ساختمانی در شرکت تورنگ، اولین تولید کننده انواع کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی مصالح ساختمانی و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک
تولید و چاپ کیسه بسته بندی نمک

تولید، طراحی و چاپ کیسه نمک در مجموعه تورنگ، اولین کارخانه تولید و چاپ کیسه در ایران. جهت مشاهده نمونه کارهای کیسه و گونی نمک و مشاهده توضیحات کلیک کنید.

مطالعه مقاله