با تنظیم درست نور، حرفه ای عکاسی کنید

مهسا موسوی / 16 آبان 1395

نور عکس خود را حرفه ای تنظیم کنید.

کنترل نورهای محیط در کنار مهارت می‌تواند شگردی برای بهتر شدن عکس های شما باشد. عکس هایی که در محیط بسته می‌گیرید حتی برای حرفه ای ها هم می‌تواند دشوار باشد. متاسفانه معمولا عکس هایی که در محیط بسته ثبت می‌شوند خیلی حرفه ای و خارق العاده نیستند، خصوصا اگر عکاس انتظار داشته باشد که دوربین به خودی خود نور مناسب را تنظیم کرده و به تصویر بکشد.

در این مقاله نکاتی را به شما آموزش می‌دهیم تا با استفاده از آن عکس هایی بگیرید که فک بیننده از تعجب بی افتد!!

به ویژه در شرایطی که نور محیط را به طور حیرت آوری تنظیم می‌کنید. بعد از اینکه نور و زاویه مناسب و حرفه ای را پیدا کردید مطمئن باشید که همان موقع می‌توانید با یک پرینتر خوب عکس های تماشایی و زیبای خود را چاپ کنید و از تماشای آنها لذت ببرید.

1- تنظیمات دستی انجام دهید

اگر همیشه روی تنظیمات خودکار عکسبرداری می‌کنید احتمالا هر بار زمان زیادی را برای ثابت کردن نتایج از دست خواهید داد. اما اگر دوربین شما قابلیت انجام تنظیمات دستی را دارد پس از این امکانات ویژه بهره برده و تنظیمات را به صورت دستی انجام دهید. برای این کار باید نظارت و کنترل کامل و دقیقی روی تنظیمات خود داشته باشید، مخصوصا زمانیکه از لحاظ نور محیط در شرایطی نا مناسب و سخت قرار دارید.

 
تنظیمات دوربین

 

2- از نور طبیعی استفاده کنید.
 
نور طبیعی همیشه از نوری که به صورت مصنوعی (مثلا به صورت پروژکتور و...) ایجاد می‌کنیم، مطلوب تر و زیباتر است. قبل از عکسبرداری محیط خود را برای یافتن یک نور طبیعی مثل پنجره بازرسی کنید که در صورت وجود منبعی مثل پنجره که نور طبیعی و مناسب را ساطع می‌کند از آن استفاده کنید و وجود موهبت نور طبیعی را نادیده نگیرید. چون قطعا جلوه زیباتری به عکس شما خواهد بخشید.
 
عکاسی با نور طبیعی

 

3- سوژه خود را در جای مناسب قرار دهید.
 
یک نکته ساده ولی تاثیر گذار این است که سوژه مورد نظر خود را کنار یک پنجره یا نزدیک یک در باز قرار بدهیم که نور مستقیما به آن برخورد کند. البته اگر در حال عکاسی از یک فرد هستید مطمئن شوید که نور تابیده شده چهره ی شخص را به خوبی روشن می‌کند.
 
عکاسی چهره

 

4- گاهی اوقات استفاده از فلاش ضروری است.
 
وقتی که نور طبیعی مناسب در دسترس نیست می‌توانید روی فلاش دوربین خود حساب کنید. معمولا فلاش تعبیه شده روی خود دوربین خیلی عالی به نظر نمی‌رسد و عموما استفاده از آن توصیه نمی‌شود. فلاش خارجی هم وقتی روی دوربین تنظیم می‌شود بهتر از فلاش تعبیه شده روی دوربین است، اما با این حال باز هم استفاده از نور طبیعی در اولویت می‌باشد چون جلوه ی بهتری به عکس شما خواهد داد.
 
تنظیمات نور عکاسی

 

اگر هنر تنظیم نور در عکاسی را درست یاد بگیرید به جرات می‌توان گفت نیمی از راه حرفه ای شدن را رفته اید. 
 
عکاسی حرفه ای

نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی

کاربرد گسترده عکاسی تبلیغاتی باعث شده تا به وسیله عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و تجاری بتوان تبلیغات گسترده و مفیدی را انجام داد.

مطالعه مقاله
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی
چرخه رنگ چیست؟راهنمای کامل تئوری رنگ و هارمونی

تعریف تئوری رنگ Color Theory، چرخه رنگ چیست؟ color wheel و چه ارتباطی به تئوری رنگ دارد؟

مطالعه مقاله
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟
نقش طراحی گرافیک در دنیای بازاریابی دیجیتال و تولید محتوا چیست؟

آیا بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شما خلاقانه است؟ بسته به دیدگاه شما ممکن است معنی عبارت «بازاریابی خلاقانه» تغییر کند...

مطالعه مقاله