خلاقیت در بسته بندی نوشیدنی

تورنگ / 8 دی 1397

بسته بندی مواد غذایی خصوصا نوشیدنی باعث می‌شود تا محصول از مشکلاتی که در حین حمل و نقل به وجود می‌آید، حفظ شود و رنگ و طعم محصول از لحاظ کیفیتی کاملا حفظ شود. مقوله بسته بندی نوشیدنی از دیرباز مطرح بوده است اما تولید کنندگان باید تلاش کنند تا در دنیای رقابت امروز، به بسته بندی های شکیل روی آورند. بسته بندی هایی که در عین ساده و کاربردی بودن، خلاقیت هم به همراه داشته باشند.

در همین راستا یک شرکت برزیلی با خلاقیتی که در طراحی بسته بندی نوشیدنی شرکتش انجام داده است، توانسته است حس خوب تازگی و طراوت را به مشتری القا کند. این ایده آن قدر جذاب است که زمانی که شما نوشیدنی را در دست تان می‌گیرید، انگار میوه تازه در دست دارید و باید آن را پوست بکنید.

این شرکت طراحی بسته بندی نوشیدنی های خود را به شکل زیر ارائه کرده است که تداعی کننده جنس و شکل میوه هایی ست که نوشیدنی از آن‌ها تهیه شده است. شما برای باز کردن این نوشیدنی باید پوسته دور نوشیدنی را بکنید که دقیقا شکل پوست کردن میوه است و همین کار باعث می‌شود حس خوبی به مشتری القا شود که در حال پوست کردن یک میوه است.

بسته بندی نوشیدنی

بسته بندی خلاقانه نوشیدنی

یکی دیگر از بسته بندی های خلاقانه نوشیدنی، بسته بندی کوکاکولا ست. این شرکت به دلیل استفاده از قوطی های مخصوص نوشیدنی، مانند سایر بسته بندی ها نمی‌تواند روی شکل و طرح بسته بندی خلاقیت به خرج دهد چون کارهایی به این شکل، باعث تغییر رنگ و برند آن و عدم شناسایی آن توسط مشتری می‌شود. به همین دلیل این شرکت دست به ایده بهتری زده است. او نوشیدنی خود را به دو تکه تقسیم کرده است تا برای زمانی که یک نوشیدنی برای یک شخص زیاد بود، یا دو نفر می‌خواستند اندازه یک نوشیدنی پول پرداخت کنند، از این طراحی کمک بگیرند.

بسته بندی نوشیدنی ها

نمونه جالب دیگر بسته بندی نوشیدنی را می‌توانید در شکل زیر ببینید که یک نوشیدنی انرژی زا به شکل یک لامپ طراحی شده است. هدف از این طراحی این بوده است که مانند لامپ که همه جا را روشن می‌کند، این نوشیدنی هم شما را روشن می‌کند.

ظروف بسته بندی نوشیدنی

یک شرکت دیگر اقدام به طراحی بسته بندی نوشیدنی خاصی کرده است که روی آن یک عینک طراحی کرده است و می توان کارهای جالبی با آن انجام داد.

 جعبه بسته بندی نوشیدنی

همان طور که در نمونه های بالا مشاهده کردید، شرکت ها همواره به دنبال ایده های جذاب تر برای نشان دادن محصول شان می‌گردند. حتی اگر محصول شان فقط یک نوشیدنی ساده است. در ادامه نمونه های خلاقانه دیگری را مشاهده می کنید که می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید و برای طراحی محصولتان استفاده کنید. همیشه باید حرفی برای گفتن در بازار رقابت داشته باشید تا بتوانید به رقابت ادامه دهید. گاهی با یک طراحی ساده می‌توانید به این رقابت ادامه دهید و گاهی با استفاده از یک ایده ناب برای طراحی بسته بندی محصولتان.

بسته بندی خلاقانه مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی شیشه ای نوشیدنی

 

1.ودکای سامورایی

این یک طرح بسته بندی نوشیدنی چشمگیر است که توسط طراح روسی آرتور شرایبر در سال 2009 طراحی شده و با ضربه شمشیر تیز یک سامورایی شکل گرفته است.

دستگاه بسته بندی نوشیدنی

 

2. شراب مانیکای

شراب Manikay تولید شده در استرالیا از بومیان این کشور برای طراحی بسته بندی نوشیدنی خود کمک گرفت. با بسته بندی که در آن آهنگ های سنتی با نقطه بیان می‌شود جلوه ای دلپذیر ایجاد شده.

بسته بندی خلاقانه نوشیدنی

 

3. بطری آب 321
 
به لطف فیلتر قرار داده شده در بطری برند 321 Water ،آب پر شده  را فیلتر می‌شود و فرصتی برای نوشیدن آب خوشمزه تری ایجاد می‌کند .

جعبه بسته بندی نوشیدنی

 

4. بطری نوشیدنی ورزشی دمبل

طراح چینی Le Jin با این بطری پلاستیکی هوشمندانه با یک تیر 2 نشان زده است. با بسته بندی نوشیدنی دمبلی شکل، یک طرح خلاقانه و کاربردی پدید آمده است که برای تمرینات بازو و همچنین یک نوشیدنی انرژی زا است که می‌تواند بلافاصله مصرف شود.

نوشیدنی های بسته بندی

 

5. آب میوه قطره پرتقال

شرکت طراحی بسته بندی آمریکا برای جلب توجه کودکان، بسته بندی شفافی برای این نوشیدنی ترجیح داد که به نظر می‌رسد آب پرتقال روی زمین ریخته شده است.

بسته بندی نوشیدنی گرم

 

6. بطری های سفت کرافتگ 

بسته بلندی‌های نوشیدنی طراحی شده توسط Isabela Rodrigues برای محصولات برند Kräftig حاوی نوشیدنی گیلاس، زغال اخته‌و تمشک به قدری بی عیب و نقص شده‌اند که نمی‌توان از آن‌ها چشم برداشت.

دستگاه بسته بندی نوشیدنی

 

7. شراب آغوش آبی

این طرح بسته بندی نوشیدنی که در سال 2012 توسط کارگردان هنری و طراح گرافیک روسی تیمور سالیخوف به نماد آغوش آبی طراحی و تولید شده است بلافاصله در قفسه‌های‌فروشگاه‌ها جلب توجه کرد.

تورنگ چاپ طراحی و چاپ بسته بندی مواد غذایی را در شکل ها و طرح های مختلف به بهترین شکل انجام و در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا با مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.

بسته بندی نوشیدنی قهوه


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
ابراهیم مردانی ،

مقاله جالبی بود ضمن اینکه من دنبال نمونه داخلی بسته بندی بطری برای نوشیدنی های گیاهی هستم ممنون میشم چنانچه موردی بود راهنمایی بفرمایید


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات
ایده های خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی دونات

بسته ‌بندی دونات یک جزء مهم و اساسی در صنعت خوراکی‌هاست که تاثیر بسزایی بر جلب‌توجه مشتریان و حفظ کیفیت محصول دارد. بسته ‌بندی دونات به‌طورکلی باید...

مطالعه مقاله
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول
نحوه انتخاب بسته بندی مناسب محصول

انتخاب بسته ‌بندی مناسب برای محصولات بسیار مهم است و باید به عوامل مختلفی توجه شود. در این مقاله توضیحاتی دراین‌خصوص آورده شده است...

مطالعه مقاله
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟
چگونه هزینه های بسته بندی و حمل و نقل را کاهش دهیم؟

کاهش هزینه‌های بسته‌ بندی و حمل‌ونقل یکی از راه‌های مهم برای بهبود کارایی و سودآوری کسب‌وکارها است. در این راستا، می‌توانید از...

مطالعه مقاله