بسته بندی حبوبات و خلاقیت در بسته بندی

تورنگ / 5 دی 1397

بسته بندی حبوبات

حبوبات را می‌توان منبعی گیاهی و سرشار از پروتئین و كربوهیدرات‌ معرفی كرد. حبوبات یکی از محصولات پر مصرف در تمام جهان خصوصا کشورهای آسیایی محسوب می‌شود و بسته بندی آن ها با شکل و شمایل جالب و جذاب باعث جلب توجه مشتری می‌شود. یکی از پردرآمد ترین خطوط در صنعت بسته بندی، بسته بندی حبوبات است. طراحی بسته بندی این محصول باید با رنگ های جالب و جذاب همراه باشد و باعث شود مشتری با نگاه اول متوجه ماهیت محصول شود. یکی از چیزهایی که می‌تواند به شما در طراحی کمک کند، در نظر گرفتن فرهنگ و اقلیم است. در این مقاله قصد داریم در مورد مزایای بسته بندی حبوبات و خلاقیت در بسته بندی آن ها صحبت کنیم.

خرید اینترنتی انواع پاکت کرافت جهت بسته بندی حبوبات

 

شیوه های بسته بندی حبوبات

بسته بندی حبوبات معمولا و غالبا به دو صورت انجام می‌شود. روش لمینتی شفاف و روش استند آپ پاوچ.

لمینتی شفاف

رایج ترین نوع بسته بندی در بازار برای حبوبات این روش است و به صورت دو لایه است و این امکان را می‌دهد که بخشی از محتویات داخلی محصول قابل مشاهده باشد که تولید کننده این توانایی را داشته باشد که محصول خود را به عنوان نمونه واقعی محصول به نمایش بگذارد. تولید کننده از این طریق می‌تواند کیفیت محصول خود را به مشتری نشان دهد و توجه او را جلب کند.

استند آپ پاوچ

این بسته بندی دارای استحکام و مقاومت زیادی ست که در حین حمل و نقل روش بسیار مناسبی ست و در حین توزیع مشکلی برای بسته بندی ها ایجاد نمی‌شود. شکل بسته بندی باعث می‌شود تا حجم بیشتری از محصول درون آن قرار گیرد و در فروشگاه ها نمایش بهتری داشته باشد. این روش برای صادرات و واردات بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد چون کشورهای اروپایی از این روش استفاده می‌کنند. از طرفی به این دلیل که زیپ های پلیمری وجود ندارند تا به دلیل استفاده زیاد به محصول و بسته بندی محصول آسیب بزنند، مورد توجه مصرف کنندگان هم هست که این موضوع خود باعث افزایش میزان انگیزه خریدار در انتخاب محصول خواهد بود.
ماندگاری این نوع بسته بندی ها که به شلف لایف (Shelf Life)معروف هستند، بین 5 تا 7 ماه است.
در این روش با طراحی خاص میتوان امکان مشاهده بخشی از محتویات داخلی را هم فراهم کرد تا با ارائه نمایش واقعی از کیفیت ظاهری محصول، اعتماد خریدار جلب شود.

خرید اینترنتی انواع پاکت کرافت زیپ دار و پنجره دار جهت بسته بندی حبوبات

رمز موفقیت در بسته بندی حبوبات

  • برند سازی و معرفی نام تجاری خود به مشتری
  • معرفی فرهنگ و اقلیم از طریق بسته بندی
  • بسته بندی خلاقانه و متفاوت با بسته بندی های موجود در بازار

خلاقیت در بسته بندی

چطور می‌توان در بسته بندی این محصول خلاقیت ایجاد کرد و آن را از حالت معمول خارج کرد؟ چطور می‌توان طراحی بسته بندی را به گونه ای انجام داد که برای مشتری جذابیت داشته باشد؟

  • استفاده از برخی رنگ ها در طراحی بسته بندی باعث جلب توجه می شود و حتی روی کیفیت برند هم تاثیر می گذارند. مثلا رنگ طلایی یا نقره ای و مشکی حس لوکس بودن القا می‌کنند اما استفاده از آن‌ها باید با رنگ برند شما همخوانی داشته باشد.
  • بسته بندی را از چارچوب معمول خارج کنید و شکل جدیدی به آن بدهید تا ظاهر متفاوتی پیدا کند.
  • حتما قسمتی از محصول باید مشخص باشد تا مشتری متوجه کیفیت محصول داخل بسته بندی شود.
  • تا جایی که می‌توانید بسته بندی را ساده و کاربردی طراحی کنید.

خرید آنلاین پاکت حبوبات

در ادامه می‌توانید نمونه های خلاقانه این محصول را مشاهده کنید.

بسته بندی خلاقانه حبوبات

بسته بندی حبوبات

بسته بندی محصولات

بسته بندی حبوبات

بسته بندی خلاقانه حبوبات

پاکت آجیل و خشکبار، پاکت ادویه، پاکت حبوبات، نایلون آجیل و خشکبار، نایلون ادویه جات و نایلون حبوبات انتخاب مناسبی برای بسته بندی این اقلام هستند.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

ایده های بسته بندی فینگرفود
ایده های بسته بندی فینگرفود

بسته ‌بندی فینگر فود، به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و مصرف آسان آن‌ها، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این نوع بسته ‌بندی باید طوری طراحی شود که...

مطالعه مقاله
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک
آموزش انواع مراحل پاک کردن چاپ سیلک

چاپ سیلک که به آن چاپ صفحه نیز گفته می‌شود، روشی است که از یک مش یا الگو برای انتقال جوهر به روی سطح استفاده می‌کند. جوهرهای مورداستفاده می‌توانند...

مطالعه مقاله
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)
چاپ چهار رنگ چیست؟ (بررسی معایب و مزایای آن)

روند چاپ چهار رنگ با تقسیم تصویر اصلی به چهار رنگ جداگانه آغاز می‌شود. سپس، برای هر رنگ، یک صفحه یا سیلندر چاپ جداگانه ساخته می‌شود. در طی فرایند چاپ...

مطالعه مقاله