بسته بندی آجیل و خشکبار شب یلدا

مهسا آقاگل زاده / 11 آذر 1402

تاریخچه شب یلدا

شب یلدا یا شب چله شب آغاز زمستان است که از دوره میترایی در ایران جشن گرفته می‌شود. شب یکم دی‌ماه برای ایرانیان مقدس است و به این دلیل که طولانی‌ترین شب سال است، مردم کنار هم جمع می‌شوند و معمولاً در کنار بزرگ‌ترهای خانواده این روز را جشن می‌گیرند. در این شب خوردن آجیل و شیرینی و میوه‌های تازه و خشک نشان برکت، تندرستی و شادابی است.

در این مقاله درباره تاریخچه شب یلدا و ایده بسته بندی آجیل و خشکبار برای شب یلدا توضیح دادیم. همچنین شما می‌توانید انواع لوازم موردنیاز برای بسته بندی آجیل و خشکبار را در فروشگاه تورنگ با قیمت مناسب خریداری کنید.

بسته بندی آجیل شب یلدا

حافظ در شب یلدا

یکی از کارهایی که از دیرباز در این شب مرسوم بوده است، گرفتن فال حافظ است و معمولاً دیوان حافظ را به بزرگ‌ترین فرد باسواد خانواده می‌دهند تا برای سایر اعضا فال بگیرد که یکی از رسوم پر طرف‌دار شب یلدا است.

رسوم ایرانیان در شب یلدا

شب یلدا در هر کجای ایران رسوم مخصوص به خود دارد و مردم همه استان‌ها با رسوم خاص خودشان این شب را جشن می‌گیرند و به پایکوبی می‌پردازند. چند مورد از رسوم جالب استان‌های ایران را در این جا مطرح می‌کنیم. در کهگیلویه و بویراحمد تمام اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند و بزرگ‌ترین فرد خانواده برای بقیه متیل (داستان‌های افسانه‌ای و اسطوره‌ای) تعریف می‌کند. در این شب آش‌های محلی مانند آش دوغ و شیربرنج در دیگ‌های بزرگ می‌پزند و در کنار هم می‌خورند.

 بسته بندی آجیل شب چله

 

مردم گیلان هنگام بریدن هندوانه شعر خاصی می‌خوانند و علاوه بر فال حافظ، فال پوست هندوانه هم می‌گیرند. در استان فارس و شهر شیراز فال کلوک (یک ظرف بزرگ کوزه مانند) می‌گیرند که نشانه‌ای را داخل ظرف می‌اندازند و سپس فال حافظ می‌گیرند. در خراسان جنوبی مراسم کف‌زدن دارند که ریشه گیاهی خاص به نام چوبک را در آب می‌جوشانند و آن‌قدر هم می‌زنند تا کف کند. سپس با همان نوعی شیرینی درست می‌کنند. در اصفهان هندوانه به‌عنوان یکی از عناصر اصلی سفره شب چله است و معمولاً با تمام لباس‌ها و رختخواب‌هایشان در فضای باز دراز می‌کشند و به گفتگو می‌پردازند تا طلوع خورشید را ببینند. در کرمانشاه بزرگان داستان‌هایی مانند شیرین و فرهاد، حسین کرد شبستری و رستم و سهراب برای کوچک‌ترها تعریف می‌کنند و در زیر کرسی کنار هم جمع می‌شوند و شام می‌خورند. شیرینی‌های نان‌پنجره‌ای و کاک از شیرینی‌های اصلی سفره شب یلدا است. در زاهدان شب یلدا با بازی‌کردن می‌گذرد. گل‌یاپوچ، قایم‌باشک و تعریف‌کردن لطیفه و خاطره از سرگرمی‌های این شب است.

در آذربایجان شرقی و غربی معمولاً اولین ضربه به هندوانه توسط ریش‌سفید خانواده زده می‌شود و معتقدند با خوردن هندوانه، لرز و سوز سرما به تنشان تأثیر ندارد و اصلاً سرمای زمستان را احساس نمی‌کنند. در شهرهای خراسان شاهنامه‌خوانی مرسوم است و بزرگان در کنار یکدیگر جمع می‌شوند و از داستان‌های شاهنامه برای کوچک‌ترها می‌گویند.
استان‌های دیگر ایران هم با داشتن رسوم خاص خود این شب را جشن می‌گیرند؛ اما چیزی که واضح است، این است که این شب، شب جمع‌شدن در کنار یکدیگر و جشن‌گرفتن است. شما هم می‌توانید در قسمت نظرات در پایین همین مقاله ما را از سنت‌های شهرتان در این شب آگاه کنید.

شب یلدا طولانی ترین شب سال

 بسته بندی آجیل شب یلدا

یکی از بهترین و شیک‌ترین بسته بندی ها برای آجیل شب یلدا استفاده از انواع پاکت کرافت است که هم مقرون‌به‌صرفه هستند و هم کیفیت بسیار خوبی دارند. البته از گزینه‌های اقتصادی و باکیفیت دیگری که می‌توانید برای بسته بندی آجیل شب یلدا استفاده کنید، سلفون بسته‌ بندی است که در سایزهای متنوع وجود دارد. در فروشگاه تورنگ انواع پاکت بسته بندی آجیل و خشکبار و سلفون بسته بندی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه در ابعاد متنوع موجود هستند که با تخفیف پلکانی می‌توانید تهیه کنید و خرید راحت و به‌صرفه‌ای را تجربه کنید.

مشاهده و خرید آنلاین پاکت کرافت خشکبار

بسته بندی آجیل شب یلدا

پاکت هدیه شب یلدا

در این شب بخصوص معمولاً دوستان و اعضای خانواده برای هم پاکت هدیه ویژه شب یلدا آماده می‌کنند و پاکت هدیه‌ شب یلدا می‌تواند شامل اقلام مختلفی باشد که به‌دلخواه شما است. در این پک هدیه می توان از انواع اکسسوری و محصولات تزیینی استفاده کرد که در ادامه برخی از آن‌ها را برایتان خواهیم گفت. شمع، قاب عکس، کارت‌تبریک با پیامی زیبا برای شب یلدا، شیرینی یا شکلات با بسته‌ بندی جذاب، گل‌های زیبا با رنگ‌های زمستانی، محصولات هنری دست‌ساز مانند زیورآلات یا شیشه‌های دست‌ساز با تصاویر مرتبط، عطر یا اسانس با رایحه‌های زمستانی و یا کتاب شعر و...

پاکت هدیه شب یلدا ویژه سازمان‌ها

به دلیل محبوب بودن این شب برای تمام ایرانیان در نقاط مختلف کشور، سازمان‌ها و شرکت‌ها بسته‌های زیبایی تحت عنوان پاکت هدیه شب یلدا ویژه کارکنان آماده می‌کنند. معمولاً وجه مشترک تمام پاکت‌ های هدیه شب یلدا، بسته ‌بندی آجیل شب یلدا است. طرح‌ها و مدل‌های متنوعی برای هر نوع سلیقه جهت بسته ‌بندی خشکبار برای هدیه این شب به‌یادماندنی وجود دارد. معمولاً سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف به دنبال آماده‌کردن بسته‌هایی با طراحی اختصاصی خودشان هستند. برای مثال به دنبال چاپ‌شدن لوگوی سازمان بر روی پاکت‌های هدیه شب یلدا هستند. اگر شما به دنبال پاکت هدیه با طرح اختصاصی خود هستید، می‌توانید از طریق سایت ما پاکت با طرح اختصاصی خودتان را ثبت سفارش کنید و یک پک هدیه جذاب برای شب یلدا داشته باشید.

مشاهده و خرید آنلاین پاکت کرافت خشکبار

بسته بندی خشکبار شب یلدا

بسته بندی آجیل شب یلدا

بسته‌ بندی پاکت هدیه شب یلدا

بسته ‌بندی پاکت هدیه شب یلدا نقش مهمی در جذابیت و جلب‌توجه هدیه دارد. در ادامه چند ایده برای بسته ‌بندی پک هدیه برای شب یلدا آورده شده است:

کاغذهای جذاب:

شما می‌توانید برای بسته بندی هدیه خود از کاغذ کرافت استفاده کنید. با استفاده از کاغذ کرافت می‌توانید هدیه‌ای با بسته بندی بسیار زیبا داشته باشید. از یاد نبرید که شما می‌توانید طرح دلخواه خودتان را به ما سفارش دهید تا بر روی کاغذ کرافت برای شما چاپ شود. اگر به دنبال ویدئو آموزشی برای نحوه بسته بندی کادو با استفاده از کاغذ کرافت هستید، به اینستاگرام تورنگ سر بزنید و ویدئوهای جذابی که برای آموزش بسته بندی در اینستاگرام برای شما دوستان عزیز به اشتراک گذاشتیم را مشاهده کنید.

گل و گیاهان خشک:

از گل‌ها یا گیاهان خشک با رنگ‌ها و طرح‌های زیبا به‌عنوان تزیینات بر روی بسته‌ بندی استفاده کنید.

استفاده از نخ تزیینی:

برای زیباتر شدن هدیه خود از نخ کنفی استفاده کنید. با استفاده از نخ کنفی هدیه خود را بپیچید تا به زیبایی آن بیفزایید.

مشاهده و خرید آنلاین نخ کنفی

لیبل‌های مرتبط با شب یلدا:

پیشنهاد دیگر استفاده از اکسسوری‌های جذاب و فانتزی است که به بسته‌ بندی هدیه شب یلدای شما زیبایی خاصی می‌دهد. شما می‌توانید لیبل بسته بندی با طرح انار، هندوانه یا استیکرهای مختلف با لوگو و طرح اختصاصی خودتان برای تزیین بسته بندی هدیه داشته باشید.

مشاهده و خرید آنلاین لیبل فانتزی

پاکت خشکبار شب یلدا


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
مهدی،

سلام خیلی از مطالبتون لذت بردم فوق العاده هستید


در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)
مدیر سایت،

سپاس فراوان

مقالات مرتبط

ایده های جذاب و کاربردی برای بسته بندی انواع کیف
ایده های جذاب و کاربردی برای بسته بندی انواع کیف

بسته‌ بندی کیف به شیوه‌ای خلاقانه و جذاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا نه‌تنها محافظت از محصول در برابر آسیب‌های احتمالی حین حمل‌ونقل را تضمین می‌کند، بلکه فرصتی برای برندها جهت‌...

مطالعه مقاله
ایده های کاربردی و اقتصادی برای بسته بندی هل
ایده های کاربردی و اقتصادی برای بسته بندی هل

بسته ‌بندی هل، مانند هر محصول غذایی دیگری، نیاز به توجه و دقت خاصی دارد تا اطمینان حاصل شود که کیفیت محصول حفظ شده و به مشتریان به بهترین شکل ارائه می‌شود.

مطالعه مقاله
5 ایده خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی پسته
5 ایده خلاقانه و کاربردی برای بسته بندی پسته

بسته‌ بندی پسته یکی از مهم‌ترین مراحل در فرایند عرضه این محصول به بازار است. بسته‌ بندی مناسب نه‌تنها از پسته‌ها در برابر آسیب‌های فیزیکی، رطوبت و آلودگی محافظت می‌کند، بلکه...

مطالعه مقاله