کاور فرش

تورنگ / 28 آبان 1397

از زمان های قدیم فرش ایران بهترین و با کیفیت ترین نوع فرش در جهان بوده است. بنابراین باید در حفظ و نگهداری آن نهایت دقت و ظرافت را به خرج داد. یکی از ابزار هایی که کمک می‌کند تا فرش برای مدت طولانی تری حفظ شود و به آن آسیبی نرسد، کاور فرش است. شما می‌توانید با استفاده از ابزاری مانند کاور فرش در افزایش طول عمر فرشتان سهیم باشید.

مزایای کاور فرش

  • محافظت از زیبایی فرش
  • محافظت از کیفیت فرش
  • محافظت از کیفیت تار و پود و ریشه ها
  • محافظت از تمیزی فرش

کاور شما باید از جنس و کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد تا توان محافظت از جنس شما را داشته باشد. ترجیحا از کاورهای ضد آب استفاده کنید تا هنگامی که نوشیدنی یا هر چیزی روی آن ریخته شد، به فرش شما سرایت نکند.

کاور فرش

کاور ریشه فرش

تمام افرادی که ارزش زیادی برای فرش های شان قائل هستند، از ریشه فرش هم به خوبی مراقبت می‌کنند چون قاعدتا برای هر کسی پیش آمده است که ریشه های فرش دچار آسیب شده و مجبور به دوردوزی یا ریشه بافی مجدد شده است.

به علاوه پا خوردن زیاد هم باعث می‌شود رنگ ریشه های فرش تغییر کند و آلوده شوند و زودتر از بین بروند. به همین دلیل نیاز است تا برای محافظت از آن ها راهکاری سنجیده شود. یکی از راه ها این است که ریشه های فرش را تا کرده و زیر فرش قرار دهید، اما این راهکار راهکار مناسبی نیست و هم با جابجایی فرش دوباره به شکل اول در می آیند و هم لگد کردن آن قسمت باعث آسیب بیشتر به ریشه ها می‌شود. یا یک راه دیگر این است که با چسب پهن روی ریشه ها را بچسبانید اما به هر حال به دلیل کثیف شدن چسب، مجبور می‌شوید آن را عوض کنید و جدا کردن چسب ها مصیبت بزرگتری ست.

پس باید به دنبال راه بهتری بود. کاور ریشه فرش یکی از بهترین راهکارهای محافظت از ریشه فرش است که در هنگام جارو کردن یا تی کشیدن، ریشه های فرش را از آسیب محفوظ می‌دارد. فرقی نمی‌کند فرش شما ماشینی یا دستباف باشد، در هر حال در معرض پوسیدگی قرار می‌گیرد.

سفارش چاپ کاور فرش

 

کاور ریشه فرش

مجموعه تورنگ با راه اندازی خط تولید و به کارگیری دستگاه های تمام دیجیتال، اقدام به تولید کاورهای با کیفیت و مقاوم در زمان حمل نموده است. کاور فرش هایی که پیش از این در بازار وجود داشت، طرح های ساده و پلاستیکی بودند که در حمل و نقل آسیب می‌دیدند. جنس کاورها از پارچه اسپان باند سوزنی (پارچه بافته نشده) است و در تحمل کافی در برابر باد و باران را داراست. این اولین بار است که یک شرکت کاور فرش پارچه ای با طرح چاپ دار تولید می‌کند. شما می‌توانید برای ثبت سفارش تان با ما تماس بگیرید.


نظرات و پرسش و پاسخ

نظر و یا پرسش خود را در مورد این مقاله مطرح نمایید.
در صورت تمایل شماره خود را وارد کنید تا بعد از پاسخ از طریق پیامک به شما اطلاع دهیم. (این شماره به دیگران نمایش داده نمی‌شود)

مقالات مرتبط

تاریخچه اصالت فرش ایرانی
تاریخچه اصالت فرش ایرانی

فرش ایرانی بیانگر، اصالت و هنر ایرانی است. این هنر اصیل طی سالیان با هنر دست بافندگان زنده نگه‌داشته شده است.

مطالعه مقاله
کاور فرش چیست و نحوه استفاده از کاور فرش
کاور فرش چیست و نحوه استفاده از کاور فرش

کاور فرش در جنس‌ها و انواع مختلفی تولید می‌شود و بعضی از آن‌ها ممکن است طرز استفاده مخصوص به خودشان را داشته باشند که...

مطالعه مقاله
3 روش خانگی تمیز کردن و نگهداری فرش
3 روش خانگی تمیز کردن و نگهداری فرش

هر انسان خانه‌داری مواد شوینده و تمیزکننده هر سطوحی ازجمله فرش را دارد؛ اما موقعیت‌هایی هم پیش می‌آید که این مواد تمام‌شده باشند یا...

مطالعه مقاله